10

10.1K 200 1
                                    

Jomlah kita gi tengok butik tu dulu. Kalau ada yang u rasa cantik. Kita tempah kat sini terus.

Ok, kalau i rasa i tak suka kita pergi butik lain eh.

Ye lah.

Lalu mereka terus menuju ke butik anggun.

Selamat datang. Cik dan encik nak tengok2 dulu ke??

Aah kita orang nak tengok2 dulu.

Ok. Ni buku untuk baju2 tambahan. Yang ada kat sini ni design yang terbaru. Kalau nak lebih lagi boleh tengok dalam buku ni.

Ok. Terima kasih

Sama2 dia terus berlalu pergi meninggalkan Aira dan Arash untuk memilih.

Mika, I tak suka la design kat sini. Kita tempah kat kahwin je la kat sini boleh tak.

Nape tiba2 panggil I Mika ni. Panggil je la Arash.

Biarlah nak panggil ape pun nama u jugakkan.

Lantak u lah. Kita tempah kad kat sini je lah.

Ok. Aira terus memanggil pompuan itu tadi.

Emm, boleh kita orang nak tengok kad kahwin tak.

Boleh2 tunggu sekejap ye.

Aku hanya tersenyum.

Selepas itu dia terus mengambil contoh2 kad kahwin dan memberinya kepada Aira dan Arash

Aira, kita pilih yang ni eh, simply je.

Aah, kita pilih yang ni. Lagipun cantik. Warna pink purple.

Cik ngan encik ni dah buat pilihan ke.

Dah kita orang pilih yang ni.

Ok kalau cam tu tulis nama ngan alamat cik ngan encik.
Tulis no fon n nama parents dua2 ye lagi satu tarikh kahwin ye

Selesai meguruskan semuanya Aira ngan Arash pun beredar.

Now nak gi mana ni Mika.

Kita gi makan la dulu dah pukul 3 ni. Okay.

Sesampainya di restoran dia terus memesan makanan dan minuman.

Mmmmm, Aira. Awak tak de pakwe ke.???

Nape tanya i cam tu.

Ye la mana tahu mama papa u tak tahu yamg u dah ada pakwe and dia terus suruh u kahwin ngan i.

Eishhh, mana adalah. I memang tak de pakwe sebab entahlah i pun tak tahu. Maybe i nak focus pada kerjaya i dulu baru i fikir nak kahwin. Tapi tak sangka pulak papa suruh kahwin cepat cam ni.

Ooo, so u terpaksalah la kahwin ngan i ni.

Ntahlah. Terpaksalah kot sebab i akan kahwin dengan orang yang i tak suka. Tapi entahlah i pun tak tahu nak cakap cam ne. I buntu. You pulak dah ada makwe ke.

Eh i mana a......

Tiba tiba......

Ehh hai sayang lama tak jumpa u. U sihat. Sape pompuan ni sayang.

Hai, saya Damia. Girlfriend Arash.
Tegur Damia kepada Aira.

Oooo, ni ke makwe u Mika. Sorry la kalau i dah kacau relay korang. Nanti i bgitahu papa and mama yang u dah ada makwe. Ok. Assalamualikum. Auni terus berlalu pergi.

Arash yang terkejut dengan kehadiran Damia terus tersedar apabila Aira yang sudah pergi meninggalkannya di restoran.

Ko ni kenapa pompuan. Tak sedar diri lagi ke. Kita dah putus okay.

Arash, listen to me sayang. I love u
I tahu i salah sebab putuskan hubungan kita. I bodoh sebab percayakan lelaki tu. Sayang, i nak u balik. Kita mula semula ye.

Sape sayang ko. Aku tak ingin la nak kat ko. Pompuan murahan.
Arash terus berlalu mengejar Aira yang sudah pergi.

Aira!!!!. Tunggu dulu. I tak habis cakap lagi. Listen to me Aira.

U nak cakap ape lagi. I tahu i salah sebab kacau relay korang. Nanti i akan bgitahu parents i. Kita putuskan hubungan kita. Lagipun kita tak tunang lagi kan. Tak de lah kita terpaksa kahwin satu sama lain. I pun bahagia sebab kita tak akan kahwin.

Aira terus berlalu.

Aira, i tak de apa2 lah ngan dia. Tolonglah percayakan i. Jangan cancelkan wedding kita. Jangan hampakan parents kita. I rela kahwin ngan u walaupun tanpa cinta sebab i nak parents i happy.

Tapi akhirnya dia terus berlalu pergi. Dia kalah dengan egonya sendiri.

Arash akhirnya terduduk selepas melihat Aira pergi begitu sahaja. Akhirnya dia terus menaiki keretanya.

Suamiku ceoWhere stories live. Discover now