Victorias perspektiv:.
Att vakna av att höra sitt alarm ringa klockan 07:00 är inget jag gillar. Jag stänger av alarm skiten och sätter mig upp i sängen och tittar på min spruckna mobil och suckar den är inte så gammal ju tänker jag och suckar igen.
Jag ställer mig upp och går fram till min garderob och ska välja outfit lika svårt varje gång, medan jag tänker på vad jag ska ta på mig så får jag ett sms av min kompis Leyla
-Kom inte försent idag idiot-
Jag läser det och skakar på huvudet, jag slänger mobilen på sängen och går fram till garderoben igen och tar fram ett par svarta jeans och en grå magtröja.Jag tittar mig i spegeln efter att jag har satt på mig kläderna och får en chock jag ser ju för jävlig ut i ansiktet och mitt hår ska vi inte ens prata om, jag går fram till mitt smink bord och tar mascara, eyeliner och fixar mina ögonbryn. Mitt hår borstar jag bara, det får vara nersläppt orkar inte fixa det.
Jag går ut från mitt rum och det första jag känner är alkohol lukten man borde vara van efter 2 år med det men nej det är man inte.Jag går till vardagsrummet och ser mamma sova jag skakar på mitt huvud och vänder mig om och går till köket där tar jag ett glass vatten och ett äpple, medan jag sitter och äter tittar jag instagram,snapchat och Facebook.
Jag tittar på klockan och ser att jag måste börja gå vi börja 09:00 och klockan är 08:30, jag ställer mig upp och går till mitt rum och tar min väska sen gå jag till dörren sätter på mig mina skor och min älskade skinnjacka och tar mina nycklar till min cross.När jag kommer till skolan så parkerar jag och går av, jag ser några killar längre bort stå och stirra på mig så för att retas med dom så slänger jag med håret och "råkar" tappa min väska så jag böjer mig ner så att dom ser min röv sen ställer jag mig upp igen och flinar. Jag börjar gå in mot skolan men precis innan jag går in kommer Leyla, "Ser man på du kom idag ändå" säger Leyla och flinar jag bara skrattar och tar fram mina cigg och sträcker över en till Leyla och hon tar glatt emot den. "Så vart är dom andra då?" Frågar jag Leyla och hon tittar på mig och säger "Där inne vart annars" jag tittar på henne med en seriös blick och hon gör det samma och vi båda brister ut i skratt " så klart dom är" säger jag och flinar.
Efter att jag och Leyla har rökt så går vi in till dom andra och snackar lite om allt möjligt jag tittar på mitt schema och ser att jag ska ha NO. "Ey Leyla vad ska du ha för lektion?" Frågar jag och tittar på henne hon tittar upp på mig och sen ner i sin mobil i några minuter sen tittar hon upp igen "SO och du ska ha NO eller hur?" Jag bara nickar och går till mitt skåp och tar mina NO grejer.
Alla lektioner gick snabbt och nu var det lunch, jag börjar gå till mitt skåp och ser mitt "gäng" stå vid mitt skåp,
"Men hallå bitches" säger jag och skrattar dom alla tittar på mig och skakar på huvudet.
"Hej på dig med" säger Zoé och himlar med ögonen åt mig, ohhh hon vet hur mycket jag hatar det. "Vad gjorde du precis mot mig Zoé?" Säger jag väldigt argt till henne hon tittar på mig "Förlåt Victoria jag vet att du hatar det men asså" säger hon
"bara shut the fuck up ok" säger jag till henne hon bara nickar och så börjar vi gå till matsalen.Vi sitter och äter och helt plötsligt börjar Sasha snacka om något jag inte bryr mig om. Men så börjar hon Snacka om nått kriminellt gäng "Har ni sätt på nyheterna det största kriminella gänget är här i USA" säger hon.
"Vilket gäng Sasha?" Frågar jag och har all min uppmärksamhet på henne. "Jag tror dom heter Death's Angels och ledaren Jason McCann för gänget ska vara helt känslokall och inte vissa känslor alls, han är den polisen försökt ta tag i men aldrig lyckats han kommer alltid undan" säger Sasha och tittar på mig.
"pff så svår att fånga kan han inte vara och känslokall " säger jag och himlar med ögonen.
"Jag vet inte det är vad dom säger iallafall" säger hon, och jag nickar bara och tänker lite på det hon precis sagt.När skolan äntligen var slut så sa jag hejdå till Leyla och Sasha vet inte vart Zoé tog vägen, jag gick ut till parkeringen och såg ett par killar stå vid en Ferrari och snacka, dom har jag ju inte sätt förut är dom nya? Nä skolan var ju slut för dagen äsch skit samma, jag ser att dom är omkring 6 st men jag orkade inte bry mig så mycket om dom så jag gick till min cross och satte mig och körde hem.
Hemma var det som vanligt sprit lukt och någon ny kille hos oss, jag gick direkt till köket och tog något att äta och vatten sen gick jag upp på mitt rum och satte på en film och tittade.
Jag tror jag hade tittat på typ 3 olika filmer, och klockan har blivit mycket så jag borde gå och lägga mig tänker jag. Jag går till toaletten och gör det jag behöver sen går jag till min garderob och byter om till ett par shorts och linné sen lägger jag mig i sängen och fixar alarm och så somnar jag.-------------------
Så jaha min första bok och kapitel vad tyckts? Är inte världens bästa skrivare men jag hoppas ni gillar den iaf.
Aja vi hörs i nästa kapitel// Cynthiamoonwolf.
YOU ARE READING
Never say never - Jason McCann
Fanfiction(Swe//Svenska) OBS:utspelar sig i USA men dom talar svenska. Mitt liv, ja vad ska man säga? Inte som alla andras iaf. Ja mitt namn är Victoria och är 17 år och har väl inte det bästa livet men man ska väl inte klaga eller hur. Att vara hemma och se...