Hyoyeon yang sedang menonton tv diruang tamu dorm menoleh kearah Yoona yang baru keluar dari bilik.Seperti member satu group dia itu ingin keluar kerana bergaya.Member yang lain tiada kerana melakukan aktiviti luar.
"Kau nak pergi mana Yoona?"tegur Hyoyeon apabila Yoona duduk diatas sofa bersebelahan dengannya.Yoona asyik pandang telefon.Mungkin berbalas mesej dengan orang yang dia nak jumpa.
"Aku nak uruskan satu benda"jawab Yoona tanpa pandang Hyoyeon.
Dahi Hyoyeon berkerut."Uruskan satu benda??..kau nak jumpa siapa sebenarnya ni?"tanya Hyoyeon ingin tahu.
Yoona pandang Hyoyeon.
"Aku nak keluar jumpa Song Jihyo unnie"
"Jumpa Song Jihyo unnie??jangan cakap kau nak.."
"Song Jihyo unnie baru baliklah.Kau jangan buat hal Yoona"dia betul-betul risau apabila Yoona cakap nak jumpa Song Jihyo.
"Aku nak jumpa Song Jihyo unnie nak baikkan keadaan.Bukannya keruhkan keadaan.Apalah kau ni"
Hyoyeon bernafas lega."Baguslah"walaupun dia tak tahu apa yang Yoona nak buat.Tapi dia rasa lega bila Yoona nak baikkan keadaan.Mungkin Yoona dah sedar dengan apa yang dia buat selama ini.
...........
Sehun perlahan lahan turun dari katil.Dia ingin berdiri tanpa bantuan wheelchair.Rasa penat setiap hari duduk dan guna bantuan wheelchair sahaja.Tangannya kuat memegang kepala katil.Kakinya tidak rasa apa-apa.Tapi dia betul-betul berusaha untuk berdiri dengan kudrat sendiri tanpa bantuan sesiapa.
Apabila sudah berdiri, Sehun mula perlahan lahan melepaskan tangannya dari memegang kepala katil.Debaran didadanya bergetar hebat.Sehun berdiri statik apabila tangan dilepaskan.Dia mula untuk melangkah tapi kaki tidak dapat digerakkan.
Sehun hampir menangis.Airmatanya bergenang.Sedih akan nasib diri yang terpaksa lalui semua ini.Tiba-tiba Sehun rebah.Dia tersandar dikatil.Lantai bilik dihentam kuat dengan tangan berkali kali.
"Arghhh.."jerit Sehun kuat.Airmata yang bergenang meluncur laju mengalir dipipi.
"Buat apa aku hidup kalau macam ni!!"ujar Sehun kecewa.Tangannya masih lagi menghentam lantai bilik.Rasa sakit ditangan tidak dihiraukan.
"Sehunnie kenapa ni?"
Suho yang mendengar suara kuat kemarahan dan tangisan Sehun masuk dan meluru kearah Sehun.Terkejut tatkala dia melihat Sehun.
"Sehunnie dah..stop Sehunnie.."Suho cuba memegang tangan Sehun untuk hentikan Sehun menghentam lantai bilik.
"Hyung lepas!!..biarkan Hun.Biarkan Hun mati.Hun dah tak sanggup hidup macam ni!!"ujar Sehun keras sambil menarik tangannya dari pegangan Suho.Tapi Suho memegang kuat.
"Hun jangan cakap macam ni.Ramai yang perlukan Hun.Sayang Hun.Please Hun.Jangan macam ni..."pujuk Suho.Dia turut menangis.Pilu melihat keadaan maknaenya sekarang.
"Tak ada siapa sayang Hun.Dia pun tak sayang Hun.Hun cacat.Hun tak boleh berjalan.Tiada apa pada diri Hun sekarang"
Suho memeluk Sehun.Dia tak sanggup mendengar apa yang dicakapkan Sehun.Sungguh dia tak nak dengar.Dia terlalu sayang Sehun.
"Semua orang sayang Hun.Dia tinggalkan Hun bersebab.Sekarang dia kembali untuk Hun.Hyung yakin Hun.Please..jangan cakap macam tu lagi.Hyung sayang Hun"ujar Suho.Esakkan tangis Sehun betul-betul menyedihkan hatinya.Belakang Sehun ditepuk perlahan.Sehun sudah tidak memberontak lagi.
Tapi tangisan masih kedengaran.
"Hun sayang dia.Sayang sangat hyung"lirih sahaja nada Sehun.Suho mengangguk.Faham akan perkataan 'dia' yang keluar dari mulut Sehun.
YOU ARE READING
[ C ] my yeojachingu is you • osh
Fanfiction❝ love is the most powerful and still most unknown energy in the world ❞