5. Jak roky jdou

746 31 1
                                    

2582 slov 

Uplynuly už čtyři roky ode dne, kdy Brumbál poprvé daroval svoji důvěru Severusovi. Měsíc po měsíci bylo jasnější, že víc než příležitostnou potřebou je nutností, aby mladší z Potterových dvojčat trávilo čas pod ochranou Mistra lektvarů vždycky, když jeho rodiče opět začali věnovat více času Adrianově tréninku. Samozřejmě to ale neznamenalo, že Harryho jeho rodina neměla ráda; žádný takový důvod pro to nebyl. Byly však jiné.

Za prvé šlo o návštěvy mnoha expertů; Potterovi spolu se vzteklým psiskem a starajícím se vlkodlakem cestovali do všech koutů světa, aby našli vysvětlení pro Adrianovo vítězství nad Pánem zla. Testy byly bezvýsledné, jak Severus s Albusem předpovídali. Ano, prokázalo se, že, Adrian má velký potenciál, nemá v sobě však ani náznak něčeho opravdu nevídaného.
Jak ředitel během let znova a znova opakoval, bylo by velkým překvapením, kdyby něco takového našli; Voldemort byl poražen za specifických okolností, které vyžadovaly obrovské množství náhodné magie. Byla to věc přežití a nešlo to tedy zopakovat.

A potom přišly záchvaty náhodné magie. Když mu bylo šest a půl, zastavil Adrian svoji hračku, když padala dolů ze schodů a přivolal si ji zpět k sobě. To vyvolalo velký rozruch a bylo rozhodnuto, že podle plánu Adrian začne s magickým tréninkem, jakmile dosáhne sedmi let. Tak se taky stalo, a zatímco v srpnu trénovali Potterovi s Adrianem ve Walesu, Harry zůstal se Severusem, jako obvykle.

Byla to docela zajímavá konfrontace, když jednou James Potter konečně zjistil, s kým jeho syn strávil první měsíc, zatímco byla rodina v Istanbulu. Brumbál zasáhl dřív, než to skončilo opravdu ošklivě; bylo to po tom, co Sirius přišel s nápadem nechat Harry na nějaký čas u tety a strýce Dursleyovými, kdy si Lily dupla a Severus přísahal, že by za Harryho položil život. Až potom James konečně svolil. Samozřejmě až poté, co se ujistil, že Severusův dům je opravdu víc než dostatečně prostorný a po jeho soukromém rozhovoru s Brumbálem. Až pak zdráhavě svolil, že když to bude potřeba, Severus může na Harryho dohlížet.

Severus uhnul pohledem od Harryho, který měl na starosti hlídat vařící se lektvar, usmál se a znovu se začetl do výtisku Denního věštce. Život mladého profesora se drasticky změnil poté, co mu do něj vstoupil Harry. Zatímco ve škole byl pořád stejný – upjatý a vždy děsící svoje studenty – a stále dostával od Madam Pomfreyové vynadáno, jak strašně je vyhublý, vnitřně se konečně začal uzdravovat. S každým úsměvem, který mu Harry věnoval, ztratil kámen na jeho srdci něco ze své hmotnosti, a on se tak po velice dlouhé době cítil opravdu šťastný.

Harry ho neustále něčím překvapoval a on byl vděčný za každý okamžik, který spolu mohli strávit; jeho úsměv se rozšířil při pomyšlení, že těch okamžiků teď bude přibývat. Pocítil však také osten viny - věděl, že Harrymu tak budou víc chybět jeho rodiče - ale neudržel ho dlouho vzhledem k radosti, kterou měl ze života, jenž letos započne. Bylo rozhodnuto, že Harry s ním zůstane přes léto, zatímco Adrian bude trénovat, ale to neměl být hlavní rozdíl oproti předchozím čtyřem rokům. Ten měl teprve následovat.

Harry teď s profesorem lektvarů stráví mnohem víc dní. Každé pondělí, úterý, pátek a celé víkendy bude Adrian podstupovat trénink se svými rodiči a vybranými členy bradavického profesorského sboru, aby začal co nejdříve využívat schopnosti, které může na poli magie mít. To znamenalo, že Harry stráví tyto dny se Severusem v Bradavicích a jen na noc se vrátí do Potter Manor. Severus měl pocit, že si ani nemůže přát víc.

„Lektvar vypadá hotově, Seve," konstatoval Harry, když se s úsměvem otočil na mladého muže. Vždycky mu říkal Seve, což vyvolávalo úsměv i na tváři profesora.

Rodinné Vazby [CZ překlad]Kde žijí příběhy. Začni objevovat