chapter 3

8 3 0
                                    

Joshua pov

Aku duduk dengan geng baru aku dekat belakang nih. Gengnya gilalah jugak. Ada sape tah nama dia Dk kot tak silap nama dia. Hari tuh dia main lawan mop dekat bawah dengan si Ariem. Last dia kalah dia kena pamping 60 kali. Tengok pun terseksa weh.

Weh Jeonghan kau agak agak sape dapat ranking top 10. Kadang kadang tertanya gak sapa dapat ranking top 10 sebab dak kelas aku asyik berbicara seperti burung murai sapa yang dapat ranking top 10.

Kalau top 10 aku tak tahu lah tapi kalau top 1 aku tahu lah. Jeonghan cakap macam dia dah tahu segala-galanya pasal top 10. tandas kat mana semua dia tahu.

Woi ladygaga datang!!! Hoshi menjerit dalam kelas macam ada 100 orang dalam kelas. Semua bertempiaran lari macam kambing dalam kelas sebab cikgu datang.

Cikgu masuk dalam kelas sambil membawa kertas periksa yang harituh. 2 3 hari lepas Geng aku mingyu, jun, the8,hoshi, vernon, woozi, jeonghan, dk, wonwoo,s.coups,seungkwan dengan dino ada mengumpat pasal di Ariem tuh.

Katanya dia tuh macam seorang yang paling perfect dekat sekolah. Katanya

Aku pun tak percaya sangat dengan diorang nih

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku pun tak percaya sangat dengan diorang nih. Takkan lah dia seorang yang hebat sukan, academy dengan memasak macam tak caya jer. Semua boom kuat nih. Penipu semua nih. Tak kan lah orang perempuan main bola?!

Bak kata orang dia tuh tak boleh diramal. Tah lah sape tah nak pergi jumpa bomoh lepas tuh hantar jampi dekat Ariem.

Ok class hari ini cikgu akan bagi kertas exam hari tuh. Cikgu berbicara macam tah lah aku nak ungkapkan pun tak tahu.

Tahniah Ariem. Kamu dapat tempat pertama dalam exam kali ini. Srs ah? Aku pun baru dapat top 5.

K aku dah bosan asyik cakap pasal si Ariem a.k.a budak yang tidak dikenali oleh aku sendiri. Kadang kadang ada jugak rasa nak BERKAWAN dengan dia tapi macam dia tengok aku macam hantu so tak jadi.

BALIK SEKOLAH

Ariem pov

Aku baru je baca mesej yang baru masuk. Ternyata aku kena balik jalan kaki hari nih. Dah lah dengan guitar aku tak bawak balik semalam nih lah padahnya aduhai. Kereta rosak aduh malasnyaaaa

Aku sepanjang masa aku berjalan balik ke rumah aku terasa ada seseorang mengikuti aku dari belakang. Aku berhenti lalu menoleh ke belakang ternyata tiada siapa yang ada dibelakang aku mungkin hanya halusinasi aku sahaja. Aku terus berjalan dengan segera.

Joshua pov

Hoi sikit lagi dia nampak kita. Kata seungkwan.alah dia bukan nampak pun Kata wonwoo. Aku ada soalan dekat korang. Kenapa korang nak sangat ikut dia?? Korang pun tahukan dia perempuan kang tak pasal pasal orang fikir apa pulak kat kita. Aku pelik dengan kelakuan diorang walaupun hanya mengikuti seorang gadis yang sangat misteri.

Kitaorang nak tahu yang betul ke yang dia tuh boleh nampak hantu. Ada orang kata rumah dia macam istana tapi ade orang lain kata dia duduk bawah jambatan. Aku agak agak diorang nih gila sebab ikut si ariem sebab nak tangok rumah? Gila

Korang percaya ke yang dia duduk bawah jambatan? Jambatan apa?

Diorang memandang sesama sendiri. Mungkin jambatan pulau pinang tapi aku tak tahu lah jambatan yang pertama ke yang kedua. S.coups mengetuk kepala dk. Ternyata diorang gila. Mana ada jambatan pulau pinang dekat korea nih??!!!

Semasa kitaorang sedang bergaduh,bersedih,ketawa dan sebagainya lagi. Aku dapat rasakan ada seseorang sedang berdiri dibelakang kitaorang.


Korang buat apa kat sini?


Bersambung

only for this yearWhere stories live. Discover now