Idő előtt

1.1K 77 6
                                    

Az egész Toronyban csend van és sötétség. A fémrolók lehúzva sütkéreznek a nyári napfény melegében, miközben a lakásban összegyűrődött takarók, papírok és kiürült üvegek hevernek mindenfelé. Alkoholszaga terjeng a bárpult körül. Egy felborult pohárból vékony csíkban folyik ki a megmaradt whisky. A földön apró tócsa terpeszkedik. Minden tizenötödik másodpercben újabb karamell színű csepp hull a többi közé. A folyadék újra és újra megrezdül, mintha hihetetlenül hangos és erőteljes basszusok rengetnék az egész emeletet. Hallani aligha lehet, csak lent a laborban, de a vibrálást mindenhol érezni. A milliárdos bőre percek óta libabőrözik, miközben próbál tudomást sem venni a monoton zúgásról. A gép nem hangosabb, mint egy rezgésre állított mobiltelefon, de a félig másnapos, félig részeg férfi még ezt is kibírhatatlannak érzi. Véreres, kialvatlan szemeit drága napszemüveggel fedi az élénk kék fények miatt, de még ennek ellenére is úgy érzi, mintha kiégne a retinája.

- Uram, biztos ebben? A gép nem lett letesztelve, elméletre alapozni a testi épségét nem tűnik bölcs döntésnek – szólal meg J.A.R.V.I.S. ismerős, kellemes hangján. – Megannyi probléma közbe jöhet, amit tesztelések nélkül nem állt módomban kiküszöbölni.

- Csak tedd azt, amit mondtam, J – szól rá Tony. – Fussuk át még egyszer, hogy is lesz ez?

- A páncél, az ARC reaktor és a gép segítségével elméletben visszamehet a múltba, de ahogy mondtam, előzetes tesztelés nélkül mindez csak elmélet, nem tudhatjuk biztosra, mit fog mutatni a valóság. Amennyiben sikerül mindamellett, hogy újabb, forradalmi lépést tett előre az emberiség történelmében, visszakerülhet a kívánt időbe Vasemberként. De ha szabad ilyet javasolnom a páncéltól szabaduljon meg, ha nem akar feltűnést kelteni, de olyan helyre tegye, ahol nem találja meg senki. Szüksége lesz rá, ha vissza akar jönni a jelenbe.

- A páncéllal nem lesz gond – bólint Tony. Az eddig ujjai között szorongatott pohár, most hangosan koppan, ahogy lerakja a fémasztalra.

- A páncél lesz még a legkisebb gondja, Uram – feleli J.A.R.V.I.S., szinte érezhető a hangjában, hogy egyáltalán nem helyesli a férfi tervét. – Nem szabad megfeledkeznie az esetleges problémákról, ha mindez sikerül, ha az időparadoxon lehetséges... – kezdené, de Tony csak legyint.

- Tudom, J., szigorúan csak Rogers jövőjét szabad megváltoztatnom, ha félre sikerül valami, akár a saját születésem is megakadályozom, ami pedig nem lenne szerencsés... – mormolja, bár látszólag teljesen a gondolataiba merül, azt is csak félig érzékeli, hogy a páncél néhány másodperc alatt a testére rögzül.

- Uram – kezdené J.A.R.V.I.S., de mintha elakadna, miközben a férfi belép a gép közepére, s teljesen eltűnik a világos fényben. – Uram, biztos benne, hogy ezt akarja tenni? Ha megakadályozza, hogy Mr. Rogers megkapja a szérumot nem csak Mr. Barnes jövőjét változtatja meg, hanem teljesen kitörli Amerika Kapitányt mind az emberiség, mind a saját életéből.

Az aktatáska csatjai halkan kattannak, mikor Tony féltérdre ereszkedve eltünteti a páncélja nyomait. Csak egy óra marad rajta, amit inkább eltakar a ruhája ujjával, miközben feltápászkodik a piszkos földről és jobban körülnéz. Csak remélni meri, hogy nem öltözött túl a fekete öltönyével és halványkék ingével. Napszemüvegét belsőzsebébe rejti, miközben néhány mozdulattal helyére igazítja sötétbarna tincseit, és megindul a zsákutca kijárata felé. A mellette magasodó két épület falain seregbe hívó plakátok sorakoznak. Az jut eszébe, mennyi időt ácsoroghat Steve ezek előtt a poszterek előtt azon tűnődve, miként vethetne véget a szörnyűségeknek.

Mikor kilép a nyílt utcára egy egészen más világba csöppen. Egy egészen más időbe érezik.

Az épületek, az egész város még csak körvonala annak, amivé válik majd az évtizedek alatt. A legtöbb épületen, kirakaton és oszlopon egymáshoz hasonló, háborúba csalogató reklámok vannak kiragasztva, melyek előtt nők és férfiak rohannak el a forgatagban. Az utakon olyan autók sorakoznak, amiket eddig csak gyűjtőknél, múzeumokban és régi fényképeken látott. Minden olyan nyüzsgőnek és forgalmasnak hat, Tony számára mégis szokatlanul nyugalmas minden. Hiába, máshoz szokott. Teljesen máshoz.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 19, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Stony One-ShotsWhere stories live. Discover now