Sahabat Till Jannah

3 0 0
                                    

Assalammualaikum , in sya allah miera akan membuatkan korang tertarik dengan cerita STJ ini.

Tok! Tok! Tok! Assalammualaikum fatin.. ' zaty dan syah ketuk pintu rumah fatin dipagi hari' ishh, zaty rasa atin tak dek kat rumah ni syah sebab dah banyak kali kita bagi salam tapi tak dek sorang pun menjawabnye ' keluh zaty '

Hurmm, awak ni zaty cuba bawak besabar sikit . Mane tahu kot-kot si atin tak dengar ke ape , awak sendiri boleh tengokkan betapa besarnye rumah atin da macam banglo..' Kata syah kepada zaty'

Syah! Saya tahu la rumah atin ni besar macam banglo tapi takkan la dia tak dengar kita ni bagi salam . Awak tak rasa pelik ke..? ' soal zaty '

Tiba-tiba bunyi nada fone zaty chip! Chip! Tanda wassup masuk..

Sahabat Till Jannah..

Atin ✨ : assalammualaikum zaty and syah . Saya minta maaf sebab saya sekarang berada di kampung , malam tadi saya bergerak ke kampung . Saya lupa nak bagi tahu kat awak berdua..maaf ye😌

"Laa, patut la bagu salam ketuk pintu bagai nak menjawab rupanya tak dek kat rumah😞'

Zaty 🍃 : wa'alaikumusalam wbt , ye atin .. Laaa, patut la saya dengan syah ketuk pintu bagi salam ape semua tak menjawab rupanya awak tak dek dekat rumah..kalau macam tu tak peh la saya maafkan awak . Jaga diri baik-baik ye sahabatku😘

Tak lama kemudian zaty off fonenye dan terus dimasukkan ke dalam pocket seluar trek suitnye..

Zaty! 'Panggil syah'
Ye saya , knape syah..? ' soal zaty '
Aik , awak ni zaty . Septutnye saya yang tanya kat awak kenape , bukan awak tanya saya .. ' kata syah sambil membuat riak wajah yang pelik'

Owhh..! Ni haa, atin send chat kat grup wassup . Dia cakap dia kat kampung sekarang , malam tadi dia bergerak ke kampung . ' jelas zaty '

Owhh..macam tu , okey-okey . Tak peh la kita pegi saya nak tak study kat rumah saya ..? ' cadangan dan soalan diajukan kepada zaty '

Haa..bagus juga idea awak ni syah!..jom-jom

Nama sebenar fatin . Fatin Nadirah binti Muhd Faizal Nasir . Berumur 17 tahun . Bersekolah di Smk Dato' Lokman , Kuala Lumpur .

...........................

Setibanye dikediaman rumah syah , syah menjemput zaty untuk naik ke atas rumahnye dan memasuki rumah tamu untuk memudahkan lagi sesi ulangkaji mereka..

Assalammualaikum . ' zaty memberi salam ketika kaki kanannye mula memijak lantai rumah syah'

Wa'alaikumusalam wbt . ' jawab syah ketika sudah pun berada didalam rumah '

Masuk la dulu zaty . ' pelawa syah'
Saya nak masuk kedapur sekejap nak buat air dan beberapa hidangan yang ada didapur .. ' kata syah kepada zaty '

Okey , baik la syah ' balas zaty '

Baiklah..semoga jalan cerita ni buatkan korang trhibur ye 😊 in sya allah , kalau sis tak bz sis akan update. Hopefully , korang stay stune kay..

#janganlupavotedankomen
#serlahkanbakatygada
#maafkalauterkurang

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 09, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Sahabat Till JannahWhere stories live. Discover now