One Shot-Sibling.💓

220 16 1
                                    

Kita adik beradik. Tapi kita tak rapat ..kau buat kerja kau, Aku buat kerja aku..

Kadang kadang aku cuba tegur kau, Tapi Kau hanya balas sepatah dua dan tinggalkan aku dekat situ. Aku nak baiki hubungan kita sebagai adik beradik..Aku abang dan kau adik aku

Tapi aku nampak yang kau memang tak tunjukkan minat langsung untuk berbaik..Berbaik? Kenapa? Aku tak rasa pun kita pernah bergaduh

Appa kata, Dulu kita rapat gila..Kalau aku takde atau tinggalkan kau sekejap, Kau akan menangis..Tapi aku taktahu kenapa bila kita dah besar ..kita makin menjauh.

Kadang kadang aku jeles tengok orang lain ..yang rapat dengan adik beradik dia ..Yang bergambar bersama ..Yang hantar gambar diorang dekat laman sosial. Aku nak jugak merasa tapi, kau bersikap dingin dengan aku. Park Yugyeom ssi..Kalau diberi peluang untuk aku tanyakan pada kau..Aku nak tanya apa salah aku pada kau

Bila aku bergelak tawa dengan appa masa makan ..muka kau seakan menyampah..kau habiskan makanan kau cepat dan pergi dari situ..Salah aku ke? Aku ke yang abaikan kau? Kalau ya. Kalau itu yang buat kau tersinggung atau terasa hati. Aku mintak maaf

Masa tu aku cuba masuk bilik kau tanpa ketuk pintu..Aku nampak kau baring atas katil dan kau pegang telefon kau..Tiba tiba kau cakap dengan aku

"Mana adab kau? Main masuk bilik aku tanpa ketuk pintu..Manja sangat! Sebab tu kau rasa apa yang kau buat semua betul"

Aku terkedu weh, Betul betul aku tak sangka yang kau sanggup cakap aku macam tu..Ingat lah sikit aku ni abang kau..Aku cuba cakap baik baik dengan kau, Tapi kau balas nak taknak dengan aku..Then, Kau suruh aku keluar ..Aku ikut je..Apa salah aku yang aku taktahu?

Aku rasa nak menangis, Tapi aku tahan..Aku cuba Stalk Instagram dan Facebook kau..Banyak kata makian yang kau tinggalkan untuk aku..

Terus airmata aku mengalir..Sumpah aku tak sangka, Kau marahkan aku sebab aku terlalu manja dengan appa dan appa hanya lebihkan aku? Tak kau silap ..Aku tak manja..cuma aku tahu cara untuk bergaul..Sikap kau dengan aku berbeza..Kau tak pernah cuba untuk bercakap dengan appa..Kitorang tak pernah anggap kau macam orang asing.Kau je yang anggap macam tu.

that day, Hanya kita berdua je yang tinggal kat rumah..Aku mintak kau luahkan apa yang kau tak puas hati dengan aku..Banyak..Banyak sangat yang kau luahkan, ..Aku nak nangis ..Tapi aku taknak tunjuk yang aku lemah depan kau.

Kau kata

"Kau penyebab Omma mati! Tapi aku yang disalahkan! Kau rapat dengan appa, Tapi aku kena pinggir! kau tak rasa apa yang aku rasa! Kalau kau bukan abang aku! Tentu hidup aku akan bahagia!"

Aku rasa sebersalah..Omma mati bukan sebab kita, Omma mati sebab ajal omma ..Kau sepatutnya dah umur 20 ..Aku harapkan pemikiran yang matang dari kau..Tapi kau ..Hormat aku sebagai abang pun tidak, Aku cuba nak pulihkan keadaan ..kau yang makin menyukarkan..

~~

Kau masih dengan perangai kau..Tapi aku dah nampak perubahan kau, Kau cuba berbaik dengan appa..tapi bukan aku

Apa pun aku gembira..Aku gembira tengok kau dengan appa..Hati aku sakit sebab kau pernah cakap dengan aku yang kau takkan pernah terima aku sebagai abang kau..Aku sedih..

Satu hari tu..Kau selalu keluar, Aku taktahu kau jumpa dengan siapa..kerap sangat kau keluar..Apa yang aku fikir

'Adik aku dah besar, Dah ada girlfriend kot'

Tak sangka tekaan aku tepat. Kau bawak seorang perempuan balik rumah..kenalkan dekat appa.. Tapi apa yang aku dengar..Korang tak ada apa apa hubungan pun lagi.

[C] ONESHOT: SIBLING [JINYOUNG×YUGYEOM] [MALAY FF]Where stories live. Discover now