hoofdstuk 17

47 6 7
                                    

Laura en ik zetten onze fietsen in de fietsenstalling. Luid kletsend lopen we de school in. Om de hoek komt Lucas aangelopen. 'Marley! Kan ik je even spreken?', vraagt Lucas. Ik knik en en loop naar hem toe. 'Ik heb je geschiedenis test nagekeken en ik ben even naar je gemiddelde cijfer voor geschiedenis wezen kijken en je staat er nu niet zo goed voor', vertelt Lucas me. 'Oh. En nu?', vraag ik Lucas. 'Ik denk dat het handig is als je 1 à 2 keer per week bijles krijgt. Dan help ik je met je huiswerk en als er een test voor geschiedenis aankomt kan ik je helpen leren', zegt Lucas. 'Oh moet dat echt?', vraag ik hem. Lucas lacht. 'Ja sorry Marley, maar als je over wilt gaan is dit wel het handigst', zegt Lucas. 'Oke dan. Wanneer beginnen we?', vraag ik. 'Vanmiddag? Kan je dan?' 'Ja dat is goed', antwoord ik Lucas en loop weer terug naar Laura. 'Wat zei Lucas?', vraagt ze me. 'Ik moet bijles voor geschiedenis en ik heb er totaal geen zin in', zeg ik. 'Was ik maar jou', zegt Laura met een knipoog, 'dan kon ik vaker bij Lucas zijn.' We moeten lachen. We pakken onze boeken. Mick komt naast mijn kluisje staan. 'Hey Marley, weet je nog 2 weken geleden ongeveer toen we een gesprek hadden over mijn relatie?', zegt Mick vragend. 'Ja dat weet ik nog. Hoezo?' 'Nou ik heb het uitgemaakt en ik voel me echt goed. Ik heb weer tijd voor mijn vrienden en ik kan eindelijk weer uit! Dankje wel', zegt Mick en geeft me een kus op mijn wang, waarna hij weg loopt. 'Alsjeblieft?', zeg ik tegen de plek waar Mick zo net nog stond. 'Heeft Mick het uitgemaakt?!', vraagt Laura me verbaasd, 'goed van hem. Is ie eindelijk van die bitch af!' Ik moet lachen en samen lopen wiskunde.
We zitten in de les. Laura en ik letten totaal niet op. We haten wiskunde. 'Maar gaat het goed tussen jou Jules?', vraagt Laura. Ik knik. 'Vertel op', zegt Laura. Ik kijk haar vragend aan. 'Ik zie echt wel dat er iets aan de hand is', zegt Laura. Ik zucht. Ze kent me te goed. 'Oke nou. Je kent Tom wel?', zeg ik. Laura knikt. 'Nou hij heeft dus de avond toen ik thuis kwam vertelt tegen Jules dat hij me leuk vindt. Nou Jules vond dat dus echt vet kut en werd vet boos op Tom. Ik heb hem toen naar het station gebracht en toen heeft ie me gezoend. Ik zei toen van laten we het vergeten, maar...', zeg ik, maar ik word onderbroken door meneer Jansen. 'Marley! Kan je even stoppen met praten? Als ik jou was zou ik maar opletten, want die cijfers van jou kunnen best een beetje omhoog!' Ik wordt rood. Laura lacht me keihard uit. 'U ook mevrouw Linden!', roept meneer Jansen dan door de klas, waardoor ik op mijn beurt Laura uitlach. Jansen gaat verder met zijn uitleg. 'Nou ik ga verder. Ik zei dat we het moeten vergeten en toen is dus weg gegaan en toen kreeg ik de dag daarna een telefoontje van hem. Dus ik dacht wtf. Ik nam dus op en het begon gewoon heel normaal, maar toen begon ie in een keer te schreeuwen van..', zeg ik en wordt weer onderbroken door meneer Jansen. 'Laatste keer Marley en Laura! Anders kunnen jullie vertrekken!', zegt meneer Jansen geïrriteerd. 'Ja meneer Jansen', zeggen Laura en ik in koor. ' Hij begon dus te schreeuwen van wij passen bij elkaar, jij bent van mij, ga weg bij Jules. En ik zo van Tom rot op en toen heb ik opgehangen. Toen spamde hij me op whatsapp. En toen wilde hij sorry zeggen en dat heb ik aanvaard en nu negeer ik hem', vertel ik. 'Maar heb je het Jules vertelt?', vraagt Laura me. Ik schud nee. 'Maar mar, je moet wel eerlijk zijn!' 'Ja weet ik maar ze zijn al niet meer echt bevriend door al dat gedoe dus ik zeg gewoon niks', zeg ik. 'Ja ik snap het wel, maar wat een asshole is Tom!', zegt Laura. 'Marley en Laura! Gaan jullie je maar melden! Ik ben jullie nu echt zat!', roept meneer Jansen door de klas. 'Jaja we gaan al, rustig maar', zeg ik waardoor de hele klas lacht. 'Oh gaan we ook nog bijdehand doen? Kom op! Mijn lokaal uit!', briest meneer Jansen. Laura en ik lopen naar de deur. We zwaaien en lopen dan weg. Huppelend en lachend lopen we naar conrector.

Als de bel is gegaan, dump ik mijn boeken in mijn kluisje en pak geschiedenis eruit. 'Nou doei Lau. Ik ga naar bijles van Lucas', zeg ik en geef Laura een knuffel. 'Tot morgen, Mar!', zegt Laura en loopt weg. Ik loop richting het aardrijkskunde lokaal en klop op de deur. 'Ja?', roept waarschijnlijk Lucas. Ik open de deur. 'Hallo', zeg ik en loop naar hem toe. 'Hoi Marley, ga zitten', zegt Lucas en ik ga zitten. 'Dus je hebt vanaf bijles, maar welke dagen zijn het handigst voor jou?', vraagt Lucas. 'Ja ik kan op maandag, vandaag dus wel en woensdag ofzo?', stel ik voor. 'Ja dat is perfect! Nou laten we maar beginnen', zeg Lucas vrolijk. 
'Snap je dat?', vraagt Lucas aan me. 'Ja dus doordat Hitler in 1939 Duitsland heel snel ging bewapenen hadden ze 1 van de regels van Versailles gebroken?', vertel ik hem. 'Ja! Heel goed! Snap je het ook een beetje?', vraagt Lucas. Ik knik. Lucas steekt zijn duimen op. 'Maak opdracht 24 maar en als je het niet snapt mag je het vragen', zegt Lucas, waarna ik begin met de opdracht. 'Lucas? Ik snap de vraag echt niet. Kan je helpen?', vraag ik en Lucas komt achter me staan. Zijn warme adem komt tegen mijn nek aan. Hij legt een arm om mijn schouder en begint uit te leggen. Ik voel me er heel oncomfortabel bij, maar ergens voelt het ook heel vertrouwd. 'Volgens mij is het tijd', zeg ik snel en sla mijn boek dicht. Ik prop het in mijn tas en half loop half ren het lokaal uit. Ik haal de vakken die ik nodig heb snel uit mijn tas en let goed op of Lucas nergens is. Als alles er in zit loop ik gehaast naar de fietsenstalling. Ik spring op mijn fiets en sprint naar huis.
Als ik thuis aankom dump ik mijn fiets in de bosjes en open de deur. 'Ik ben thuis!', roep ik en loop de woonkamer binnen. Saskia is aan het werk op haar laptop. 'Hey Marley! Waar was je?', vraag Saskia. 'Ik krijg bijles voor Geschiedenis', vertel ik. 'Oh fijn', zegt ze en ze gaat verder met waar ze mee bezig was. Ik pak wat drinken en een zak chips en loop naar boven. Jules ligt op bed. 'Hey!', zegt Jules. 'Hey', zeg ik en ga op bed zitten. 'Was school leuk?', vraagt Jules en ik knik. 'Ja was wel oke. Ik en Laura zijn er bij wiskunde uit gestuurd', vertel ik. Ik twijfel om Jules te vertellen over de bijles. 'Ik krijg nu bijles in Geschiedenis', zeg ik. 'Leuk', zegt Jules sarcastisch. Ik steek mijn tong uit. 'Ga je mee even naar de appie?', vraagt Jules aan me. 'Neh ik ga leren denk ik', zeg ik. Jules knikt en staat voorzichtig op van het bed. Hij geeft me een kus op mijn wang. 'Tot zo', zegt ie en loopt weg. Ik pak de laptop en ga The walking dead kijken. Een van mijn lievelings-series. Ik krijg een berichtje van Laura. "Hoe was je eerste bijles met Lucas?" "Wil je het echt weten?", app ik Laura terug. "Uh ja DUH!" "Oke nou het begin was oke maar, toen vroeg ik hem of hij iets wilde uitleggen en toen legde hij zijn arm om mijn schouder en voelde ik zijn warme adem tegen mijn nek blazen. En ik voelde me echt zo van AAH  GA WEG!!", typ ik. "haahahah he likes you", zegt Laura. "Wat? Nee Lau doe normaal! Hij is een leraar en jij vindt hem al leuk dus dat doe ik je niet aan", zeg ik. ":/ Niet grappig Marley", zegt Laura. ";p Hahaha sorry schat", zeg ik.

Laura komt aan gefietst. 'Hey!', zeg ik en spring op mijn fiets. 'Hey!', zegt Laura. 'Ik hoop niet dat ik Lucas tegen kom vandaag', zeg ik tegen Laura. 'Hahahaha ik hoop van wel! Lekker awkward!', zegt Laura en begint te lachen. De hele weg heeft Laura de slappe lach. Als we op school komen en we onze fiets in het rek zetten zie ik Lucas ook aan komen. 'Lau!', fluister ik. 'Lucas is daar', fluister ik. Laura kijkt om en ziet Lucas zijn fiets wegzetten. Laura loopt weg en zegt tegen Lucas: 'Goedemorgen Lucas! lekker geslapen?' 'Ja hoor prima, trouwens Marley. Kan ik je zo even spreken?', vraagt Lucas aan me. 'Uh.. uh ja denk het wel', zeg ik. 'Mooi kom maar de eerste pauze even naar het geschiedenis lokaal oke?' 'Uh ja dat is goed', antwoord ik en blijf verdoofd staan. Laura komt terug gelopen. 'Teringkind, ben je Lau!', zeg ik en Laura moet weer lachen.

Hey! Hoofdstuk 17!!
Sorry voor dat ik het verhaal lang niet heb geüpdatet.
Maar ik heb het soms gewoon net iets te druk. Sorry!
Hopelijk vonden jullie dit hoofdstuk leuk! Zoja stem op mijn verhaal!!

In Hoofdstuk 18:
Wat heeft Lucas Marley te vertellen?
En gaat Marley vertellen aan Jules over Tom?
En over de bijles van Lucas?
Dit allemaal in het volgende hoofdstuk! 

Bedankt voor het lezen!!!!

Fucked UpWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu