IZZ HAKIMIE
Harini Sukan Sekolah. Aku sebagai pengawas berwibawa (konon) gembira sangat.
Aku sedang menyarungkan pakaian lengkap kadet polis kerana aku akan jadi ketua perbarisan.
Bukan nak berlagak tapi aku telah dikategorikan sebagai Pengawas Terkacak, orang fikir aku akan gembira dan berlagak dengan anugerah tu tapi aku actually rasa tak selesa.
Setiap tempat yang aku pergi mesti ada pelajar perempuan yang memerhati.
Bila diorang kena denda dengan pengawas lain mesti diorang mula memberontak. Mesti nak panggil aku.
Asyik nak Izz sana Kimie sana. Seksa doh! Aku malas lah nak cakap lagi.
Izz Hakimie!
Lamunan aku terhenti bila cikgu Sharifah memanggil aku untuk bersedia.
Aku pun tersenyum hingga menampakkan lesung pipitku. Aku kemudian meletakkan topi kadet polis di kepalaku.
Sudah tiba waktu untuk kadet polis berkawad. Semua kontijen kini telah bersedia. Aku memulakan langkah.
Gerakkan kami sungguh cantik. Kadet polis yang terkenal dengan gerakan yang selaras dan tegas kini melopongkan mulut ramai pelajar.
Kedengaran sorakan pelajar perempuan yang menjerit namaku. Aku tiba tiba tertarik untuk memalingkan sedikit muka ku kearah mereka.
Aku terkedu seketika kini aku sedang..
HUNA ZAHIKA
Ini adalah Hari Sukan pertama aku kat sekolah ni. Aku pelajar tingkatan satu.
Aku lihat ramai betul yang berkumpul di keliling padang. Aku yang kecik ni apa lagi cuba untuk meloloskan dirilah.
Pebarisan akan dimulakan. Aku teruja nak tengok kadet polis katanya diorang ni memang selaras gerakannya. Nak tengok nak tengok. Hehe.
Aku kebosanan tengok rumah biru dengan tema hang tuah seterusnya kuning dengan boboiboy dan lain lain. Kini tiba waktunya! Kadet memulakan langkah. Wah!! Memang teratur. Sedap mata memandang.
Tiba tiba kakak kakak senior kiri kanan aku ni menjerit jerit macam hilang laki jer. Asyik panggil Izz lah Hakimie lah. Nyampah aku. Bising! Macam histeria pon ada.
Aku pun nak tahu tengok jelah arah mana diorang jerit. Abang senior pakai baju seragam polis tinggi and kacak.(?) Wow!
Kitorang bertentang mata!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Matamu melemahkan ku
Saat pertama kali ku lihatmu
Dan jujur ku tak pernah merasa
Ku tak pernah merasa beginiOh! Mungkin inikah cinta pandangan pertama
Karna apa yang ku rasa tak biasa
Jika benar ini cinta mulai dari mana
Oh! Dari manaDari mata mu matamu ku mulai jatuh cinta
Ku melihat melihat ada bayangnya
Dari mata kau buatku jatuh
Jatuh terus jatuh hati
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Esoknya....IZZ HAKIMIE
Harini aku kena jaga pintu pagar.. penatlah. Sorang sorang masuk dalam pagar.
Asyik lambat je diorang ni tapi memang nasib baik sebab kini tinggal 2 minit sebelum pagar ni aku boleh tutup.
Pakguard kata dia nak minum teh dulu, so dia mempergunakan aku untuk tutup benda ni. Dahlah aku asyik lambat masuk kelas.
Asyik terlepas pelajaran je. Dahlah dah nak SPM tahun depan.
YOU ARE READING
ABANG POLIS
Short StoryKisah seorang remaja lelaki tingkatan 4 yang menyertai unit kadet polis, telah tersuka seorang pelajar perempuan tingkatan 1 yang sangat hot. Boleh ke kes hati abang polis ni diselesaikan dengan jayanya? Nantikan ya para pembaca😉😉 A/N: Citer ni di...