Pada suatu malam...Naz bermimpi.
Jam menunjukkan waktu pukul 12.30 petang.
"Kau sapa.?!dari mana kau datang..?"ace...
Lelaki itu hanya mendiam kan diri.Lalu dia mengeluarkan busur dan Anak panah berwarna hijau.
"Apa..busur warna hijau..?Tak pernah aku lihat.."Ace
Tiba2 lelaki itu bersuara...
"Disebabkan kau dah nak mati..aku bagitahu..aku adalah..The last Green Demon"Lalu lelaki itu melepaskan Panahan kepada Ace.
Lelaki itu hanya melepaskan panahan yang biasa tetapi tenaga dia terlalu kuat.
"Tidakk..!!!"Ace menjerit ketakutan.
"Acee..!!!.."Naz menjerit.
"Haa.?apa2...mana ace.?"Amilia.
"Maaf2 saya bermimpi"Naz
Amilia hanya menghiraukan dan terus tidur kembali.
"Mimpi itu betul ke.?kenapa aku mendapat mimpi itu
Pada waktu pagi.....
"Warghhh...dah lambat..bangun Amilia"Naz bergegas ke bilik air untuk mandi.
Selepas 3 minit Naz keluar bilik air dengan Tergopoh
"Amilia..bangun..!!dah lambat"Naz.
"Haa.?Apa...lambat.?Lambat untuk ke mana.?"Amilia kebingugan.
"Ke kelas ia.!!!"Naz.
"Hah.!!pffffttttt.!!Hahahahahahahah..."Amilia ketawa..tergolek golek di atas katil.
"Kenapa awak ketawa.!"Naz.
"Hari ni kan hari Sabtu.Mana ada kelas"Amilia
"Apa.!!..kenapa awak tak cakap"Naz.Baru Naz teringat sudah seminggu dia bersekolah.
"Eh..Naz..Aa..petang nanti nak ikut tak kiteorang pergi membeli belah"Amilia.
"Nak2."Naz melompat kegembiraan.
Petang itu.....
"Tok tok tok...Amilia...."
Naz pun membuka pintu..
"Eh..siapa ni..?"Kata seorang perempuan bermata merah dan berambut panjang.
"Hai..saya Naz budak baru..Gwen dan Julie kenal saya"Naz.memperkenal kan diri.
"Oooo...hey..kenapa korang tak pernah bagi tahu"Kata perempuan itu.
"Awak tak pernah tanya"Gwen.
"Okk..siap korang nanti..saya misaki umur 17.Saya sejenis Fire Archer wizard..awak pulak.?"Misaki.
"Hehe..maaf2 saya tak tahu lagi.."Naz..Misaki melihat betul2 anak mata Naz.Naz menjadi malu.
"Mata ni saya tak pernah lihat pun.?"Misaki.Belum sempat Naz menjawab Amilia menyampuk.
"Dah jom kita pergi...Dah lambat ni.."Amilia.
Mereka semua bergerak.Sebelum mereka keluar dari pintu pagar mereka perlu menulis nama.Naz ternampak ada nama Ace dan rakan2 dia yang lain.dia membiarkan sahaja dan Mereka terus bergerak keluar.
Di Pasar Raya....
"Hehe..macam joe cakap memang macam manusia..tak ada beza feshion pun melambak"Bisik Naz di dalam hati.
Mereka memasuki pelbagai kedai.Dan setelah beberapa lama kemudian mereka berehat.
"Fuh..penatnya..eh Naz awam tak beli apa2 pun ke.?"Amilia.
YOU ARE READING
Green Eye Girl
FantasyNazhifah Huda ada seorang gadis kaya , baik dan cantik tetapi memiliki anak mata8 berwarna hijau.Disebabkan anak mata dia berwarna hijau ramai pelajar meminggir kan dia. Pada suatu hari , dia pulang dan melihat ibu bapa dia sudah tiada atau lebih te...