Bab 66

121 17 3
                                    

Seminggu berlalu...

Semua orang tertolak-tolak untuk melihat keputusan peperiksaan pada papan kenyataan. Mereka kelihatan ada yang gembira, ada juga yang kecewa.

"Tumpang lalu! Tumpang lalu Queen Of The Examination nak lalu!!" jerit Jinsol kuat-kuat.

Semua memberikan laluan. Ada yang mengeluh dengan perangai Jinsol itu. Jinsol menarik lengan Hyomin dan Rina untuk melihat keputusan peperiksaan mereka. Tidak putus mulut Hyomin dan Rina meminta maaf pada pelajar yang lain. Jinsol ini memang tak ada perasaan langsung. Main redah je orang nak tengok keputusan.

"Cari nama! Hyomin dengan Rina mesti nombor satu dengan dua lagi ni. Aku punya mesti nombor yang ke-50." ujar Jinsol.

Jinsol mula mencari nama Hyomin dan Rina. Dia tersenyum lebar apabila melihat nama Hyomin yang paling atas sekali. Tetapi dia hairan. Dia tidak menjumpai nama Rina.

"Mana nama Rina? Asal aku tak jumpa ni." ujar Jinsol.

"Kau teka tadi nombor dua." jawab Hyomin.

Hyomin mula mencari nama Rina. Dia mengetap bibirnya apabila terjumpa nama Rina. Hairan pun ada.

"Rina, nombor tiga."

"Huh?! Jinjjayo?" tanya Jinsol dengan tidak percaya.

"Iya ke?"

Rina mula melihat namanya semula. Dia menganggukkan kepalanya.

"Betullah. Nombor tiga."

"Pelik lah. Habis! Siapa nombor dua?" tanya Jinsol.

Hyomin mula melihat senarai nama itu semula. Nombor dua itu tertera nama..

"Kim Min Gyu." ujar Hyomin.

"Ouh?! Jinjja?" tanya Jinsol.

Jinsol dan Rina melihat senarai nama itu sekali lagi. Tidak percaya dia dengan kata-kata Hyomin itu.

"Betul lah." ujar Jinsol.

"Ala.. Tengok! Ada pesaing baru." ujar Rina.

"Eh! Cari nama aku pula. Aku target nombor 50." ujar Jinsol.

Mereka berdua menyambung semula pencarian nama mereka. Hyomin menghela nafasnya perlahan-lahan.

"Mingyu?" soalnya.

"Tak nak ucap tahniah ke?" tanya seseorang dari belakangnya.

Hyomin langsung berpusing memandang orang yang berada di belakangnya. Terkejut dia apabila melihat wajah lelaki itu yang berada di belakangnya itu.

"Mingyu?" panggil Hyomin.

Jinsol dan Rina berpusing melihat orang yang berada di belakang Hyomin.

"Oh?! King of The Examination. Tahniah bro! Kau lah orang yang pertama yang kalah kedudukan Rina dalam keputusan periksa." puji Jinsol.

Rina hanya memasamkan wajahnya.

"Apa ni?! Kenapa curi kedudukan asal saya, nombor dua."

"Ah! Kau mesti ada silap dekat mana-mana kertas ujian ni." teka Jinsol.

"Hm.. Entahlah!" ujar Rina sambil mengangkat sedikit bahunya tanda tidak tahu.

[C S1] I'm Too Short? (Hiatus S2)Where stories live. Discover now