4~ Bijna in het Capitool

563 40 3
                                    

Effies stem schalt door de luidsprekers. '' Attentie tributen en mentoren. Ik wil jullie verzoeken plaats te nemen bij het ontbijt '' ik wrijf in mijn ogen en knipper tegen het daglicht. Op de stoel in de hoek ligt een stapeltje kleding. Ik sla de dekens van mij af en loop er naar toe. Ik laat mijn vingers over de zachte stof glijden. Veel beter dan de ruwe kleding die wij in District 12 aan hebben. Ik trek de kleding aan en loop naar de eet coupé. Katniss en Jason zijn er al. Peeta is nergens te bekennen. Opeens denk ik aan wat ik gister avond dacht. Ik besluit het Katniss straks te vragen. Het ontbijt was net zo verrassend als het diner. Alles lag er. Ik was bijna klaar toen Peeta de coupé binnen kwam. Hij pakte een bord, legde er geroosterd brood op en een cupje jam. Hij gaat tegenover mij, naast Katniss zitten. Ik vind het niet het goede moment om nu te vragen aan Katniss wat eraan de hand is, nu Peeta er ook is. Ik eet mijn bord leeg en ga terug naar mijn kamer. Op de gang kom ik Jason tegen. Hij staat bij het raam tegenover zijn kamer naar buiten te staren. Ik kom naast hem staan en kijk naar zijn ogen. Hij is diep verzonken in zijn gedachten. Ik geef hem een por tegen zijn arm. Hij schrik en kijk me vragend aan. '' waar dacht je aan'' vraag ik wanneer hij zijn blik weer naar buiten wend. '' ik dacht aan hoe alles er in het Capitool uitziet, wat er gaat gebeuren als we daar zijn en .......'' Hij valt stil. Er staat een gekwelde blik in zijn ogen. Ik sla mijn armen om zijn middel. Hij legt zijn hand op mijn hand en streelt het. Ik nestel mijn neus in zijn trui en ruik zijn geur. Het doet mij kalmeren. Dan voel ik een hand op mijn schouder. Ik draai mij om en kijk naar het gezicht van Peeta. ''willen jullie meekomen naar de wooncoupé? Alsjeblieft?'' '' Natuurlijk, we komen eraan'' Peeta draait zich om een loopt naar het woongedeelte. Jason en ik lopen achter hem aan. In de kamer zit Katniss. Peeta gaat naast haar zitten. '' zoals jullie misschien als weten zullen we binnen kort in het Capitool aankomen. Jullie krijgen daar jullie eigen appartement en afdeling. Jullie zullen worden getraint en beoordeeld. Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog de interviews en de parade maar dat is volgens mij allemaal oud nieuws. Maar jullie hebben een groter probleem. Omdat in District 12 de opstand was begonnen, gaat president Snow er alles aan doen om jullie niet levend terug naar District 12 te sturen''.

De Honger Spelen met een andere afloopWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu