Jiwoo dan Yuri berjalan sama-sama di kaki lima. Jiwoo membawa Yuri jalan-jalan pusing satu sekolah Pada waktu rehat.
"Ermm Jiwoo."
"Yes!"
"Ermm kau tahu tak siapa yang selalu buli Abang-abang kita?" Tanya Yuri.
Jiwoo pandang Yuri berkerut dahi. "Kenapa kau nak tahu?" Tanya Jiwoo.
"Aku nak juga tahu siapa mamat yang selalu buli diorang tu. Mana tahu tiba-tiba aku rasa nak balas dendam. OK sikit."
"Ohh nama diorang Eunji ngan Kwang Min. Eunji ni memang perangai dia mengalahkan setan. Gatal gila nak mampus. Jadi berhati-hati lah ye." Terang Jiwoo.
"Macam mana aku nak berhati-hati kalau aku tak kenal muka diorang tu." Kata Yuri.
"Ermmm jap heh." Dia memandang sekeliling. Matanya berhenti Pada seseorang.
"Hah tu dia. Yang pendek sikit tu Eunji, yang tinggi tu Kwang Min." Tunjuk Jiwoo.
Yuri pandang lelaki tersebut. "Huishh muka macam pecah tembok je, ada hati nak buli abang aku yang handsome tu." Jiwoo tertawa kecil.
"Ehh jap, nampak macam diorang nak pergi kat kita je." Kata Jiwoo.
Yuri senyum sinis. "Tak apa, kau jangan risau, biar aku yang settle kan." Kata Yuri. Jiwoo pandang Yuri pelik.
"Hye Girls!!! Pelajar baru ke?" Tanya Eunji.
"Pernah nampak muka aku ke sebelum ni?" Balas Yuri.
"Wow!!! Garangnya." Eunji tertawa.
"Siapa nama si cantik dua orang ni?" Tanya Kwang Min. "Saya Kwang Min, ni Eunji. Kami pelajar paling hot kat sini." Terang Kwang Min dengan bangganya.
"Ohhh hot sebagai seorang pembuli lah ye?" Perli Yuri.
"Ehhh pembuli? Mana ada. Kitorang bukan macam tu. Kami lah namja yang paling hebat kat sekolah ni. Kami yang tolong pelajar-pelajar yang kena buli kat sekolah ni. Pembuli yang biasa kitorang dengar ialah Taehyung, Namjoon, Hoseok, Jin, Jungkook, Jimin dengan Yoongi. Diorang lah kaki buli kat sekolah ni." Tipu Eunji.
Yuri dan Jiwoo tersenyum sinis. "Ohh ya ke? Emm baru ingat nak Berkenalan dengan diorang." Terang Jiwoo.
"Hehehe nasib saya bagitahu awal-awal. Kalau tak, habis awak kena dengan diorang tu. Silap-silap jadi perempuan simpanan. Diorang tu bodoh sikit orangnya. Tak sesuai dengan adik-adik berdua. Tapi adik-adik berdua lebih sesuai dengan kami berdua." Tipu Eunji lagi.
"Hermm macam ni lah ye. Kalau kau tak bagitahu pun kitorang memang tetap nak Berkenalan dengan diorang. At least muka diorang tak macam korang, dah macam tembok pecah. Baik aku berkenalan dengan diorang je. Lagi syok." Balas Jiwoo. Kata-katanya membuatkan Eunji dan Kwang Min berpandangan.
"And one more thing. At least kitorang tahu yang semua perkataan yang keluar dari mulut korang tu bohong. Sebenarnya korang lah raja pembuli and kaki perempuan kat sini kan? Heh, sorry lah, kitorang rasa, korang yang tak setaraf dengan kitorang. Korang tak ada apa-apa pun. Diorang yang bodoh tu lah yang akan buat korang merayu kemaafan kat diorang satu hari nanti." Eunji dan Kwang Min terkedu mendengar kata-kata Yuri itu.
"Dah jom lah Yuri. Tak payah layan mamat duit syiling ni. Depan lain, belakang lain. Depan kita macam ahli syurga, tapi belakang kita dia lah ketua segala setan." Perli Jiwoo.
"Jiwoo!!! Yuri!!!" Tiba-tiba mereka terdengar nama mereka dipanggil. Jiwoo, Yuri, Kwang Min dan Eunji pandang. Kelihatan BTS disana memandang mereka.
Jiwoo dan Yuri tersenyum sinis. "Sebelum kitorang pergi, kitorang nak bagitahu korang satu benda. Orang yang korang fitnah dan yang korang hina tadi tu lah Abang kitorang. Namjoon abang aku dan Hoseok Abang Jiwoo" Eunji dan Kwang Min terkedu.
YOU ARE READING
BTS HIGH SCHOOL
ФанфикKisah kehidupan 7 orang sahabat yang berbeza. Sahabat yang sentiasa ada bila susah dan senang. Membantu antara satu sama lain. Salah seorang daripada mereka terpaksa berkerja Pada waktu malam untuk mencari duit tanpa pengetahuan sahabatnya yang lain...