Comorile pierdute din Romania

424 5 0
                                    

  Romania e o tara plina de mistere

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

  Romania e o tara plina de mistere. Exista locuri magice unde umbrele intunecate se ascund printre copaci si te privesc cu ochi rosii si rai, exista strigoi, moroi si iele, dar daca ar fi sa privim partea materialista a lucrurilor, in Romania exista cu certitudine comori ascunse. Astazi facem o harta a tezaurelor ascunse pe plaiurile autohtone.



 Comoara blestemata din muntele Svinecea

Sub Varful Svinecea, din muntii Banatului, un obiectiv turistic destul de putin cunoscut, se pare ca exista o comoara ingropata sub munte. Acum cateva sute de ani pesterile din Svinecea erau refugiile favorite ale haiducilor din Banat. Legenda vorbeste despre o pestera a haiducilor, "burdusita cu aur". Locatia unde este ascuns aurul nu este cunoscuta nici astazi, se stie doar ca "unde bate prima raza de soare la Rusali, acolo este gura pesterii". Dar sa nu credeti ca aurul din Svinecea se lasa atat de usor de gasit, nici macar pentru un cautator experimentat. Comoara e protejata si de un blestem teribil – haiducii au avertizat cautatorii de comori de prezenta unui monstru, care doarme incolacit in jurul sacilor cu galbeni. Nu stim daca un monstru zugravit doar de legile misterioase ale criptozoologiei pazeste comoara din Svinecea, dar nu excludem probabilitatea existentei unei cantitati impresionate de aur, ascunsa undeva intr-o grota astupata de la poalele muntelui.


Ludesti – aurul ascuns intr-o gradina

In comuna Ludesti, din judetul Dambovita, exista o gospodarie sub care sta ascunsa o straveche comoara dacica. Inainte de va spune ce s-a intamplat la Ludesti, trebuie sa fac o paranteza si sa va vorbesc in general, despre comori. Exista doua feluri de comori – curate si necurate. Cele curate au fost ingropate cu intentii cat se poate de ortodoxe. Fie ca cel care va gasi o astfel de comoara sa o foloseasca dupa placul inimii,ajutand cat mai multi semeni. Comorile necurate au fost ingropate din lacomie. Vechiul proprietar nu putea concepe ca un alt semen sa se bucure de stralucirea aurului sau. Astfel de comori sunt insotite de blesteme grele, iar cele care le gasesc isi vor afla curand sfarsitul. Ce ar mai trebui sa stiti despre comori e ca ele se arata la miezul noptii, prin forma unei flacari care arde la suprafata pamantului. Comorile necurate ard intotdeauna inainte de miezul noptii cu o flacara albastruie, pe cand cele curate dupa miezul noptii, cu o flacara galbuie sau alba.

Intorcandu-ne la comoara din Ludesti, legenda spune ca intr-o noapte, un localnic a vazut arzand in gradina o flacara albastruie asa ca s-a apucat sa sape in locul cu pricina si a descoperit o impresionanta comoara

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

Intorcandu-ne la comoara din Ludesti, legenda spune ca intr-o noapte, un localnic a vazut arzand in gradina o flacara albastruie asa ca s-a apucat sa sape in locul cu pricina si a descoperit o impresionanta comoara. Sotia localnicului, cunoscand ghidul comorilor pe care vi l-am prezentat mai sus, si-a implorat barbatul sa ingroape comoara la loc, deoarece mai mult ca sigur era insotita de un blestem teribil. Barbatul a ascultat sfatul sotiei sale, dar aparent, o comoara necurata insotita de un blestem atat de puternic lasa urme chiar si asupra unui simplu privitor. Barbatul a fost gasit a doua zi paralizat. Putem doar sa ne imaginam ce s-ar fi intamplat daca ar fi luat aurul.


Sapta a descoperit comoara din Muntii Orastiei

Si in Muntii Orastei se ascund numeroase comori. Cea mai celebra poveste o are ca personaj central pe o batrana, Sapta, care mergand cu vitele la pascut a descoperit o usa mare de piatra, ascunsa in munte. Intrand in pestera, femeia a dat peste un tezaur impresionat. Imediat ce a intrat insa, usa s-a inchis in urma ei asa ca s-a vazut prinsa in inima muntelui. Femeia s-a asezat pe un jilt mare de piatra si a adormit. Cand s-a trezit, un animal necunoscut se afla langa ea si bea apa dintr-o scurgere. Sapta si-a pastrat sangele rece si fiind lovita de o inspiratie divina a baut si ea apa din acelasi loc. Usa de piatra s-a deschis si femeia a alergat intr-un suflet acasa, povestind vecinilor ce se intamplate. Fiind insotita de cativa sateni, femeia s-a intors la usa de piatra doar ca aceasta disparuse. Mai departe, povestea spune ca Sapta si-ar fi pierdut mintile si nu a incetat niciodata sa caute usa care conducea catre tezaurul din munte.

Legende,Mituri,Povesti HORRORUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum