17☕

129 57 1
                                    

Pantai Jeju
11 pagi

"Perut pun dah kenyang,jadi...YAH!!HYUNG!TUNGGU AKU!".Baru sahaja V ingat dia boleh jadi orang pertama yang menjejakkan kakinya ke dalam laut,tapi impiannya punah apabila Hoseok memintas.Diikuti juga dgn Namjoon,Jin dan Jungkook. Jimin sedang membayar bil manakala Yoongi hanya duduk di bawah payung sambil minum air kelapa.Pemalas. "Kai",Jae Hee mula berbicara. "Ya","Kau rasakan...Mimpi aku yang semalam tu..-" kata-kata Jae Hee dipintas oleh Kai Hyun "Jae Hee, aku dah janji yang aku akan lindungi kau.Dia takkan dapat sakiti kau lagi"."Tapikan-"Lagi sekali Jae Hee dipintas,"Langkah mayat aku dulu kalau nak sentuh kau".Jae Hee dapat melihat kemarahan dalam mata Kai. Jelas. Sangat jelas. Perbualan mereka diganggu oleh Jimin."YunYun-ie,oppa pergi dulu"satu ciuman mendarat di pipi Kai Hyun."Apa ni Jimin,malulah kat Jae Hee"kata Kai Hyun sambil menundukkan pandangannya." -berbisik di telinga Kai- Tak.Ki.Sah... ANNYEONG!!
-menjerit di telinga Kai- "."YAHH!Babo.."Keluh Kai.Jae Hee yang dari tadi perhatikan gelagat mereka ketawa berdekah-dekah apabila melihat kawan baiknya itu disakat."Kau tak nak pergi mandi ke?"Kai mengajukan soalan kepada Jae Hee."Nak pergi lah ni.Jom ah sekali.Eh wait,lupalah orang tu kan tengah sejuk.HAHAHAHAH!!"terus dia bangun dari kerusi dan melarikan diri."IM JAE HEE!!"teriak Kai.

*******

Jae Hee's POV

Lawak betul reaksi Kai Hyun. Haihh. Dalam perjalanan aku menuju ke laut,aku dapat merasakan sesuatu yang tidak kena.Sakit kepala aku makin menjadi-jadi. Kepala aku rasa seperti gasing yang sedang berputar laju.Penglihatan aku semakin kabur. Nama aku dipanggil kedengaran sayup-sayup.Aku rebah.Tidak lama selepas itu...semuanya gelap.

*******

Kai yang tadinya baru hendak baywatch membatalkan hastratnya setelah melihat tubuh badan Jae Hee rebah ke tanah.Terus dia berlari ke arah Jae Hee yang tak sedarkan dirinya."Jae Hee!!Jae Hee IREONA!Jae Hee ,wae?! Gguk-ah,DATANG SINI!!JEON JUNGKOOK!!"Tangisan Kai didengari oleh Jungkook. Air mata mengalir ke pipi Kai.Dia menepuk-nepuk pipi Jae Hee,berdoa supaya dia membuka matanya .Tetapi,tiada tindak balas daripada Jae Hee. Jungkook melutut sebaik saja dia tiba di sebelah Jae Hee."Jagi!Jagi!" Jungkook tanpa berfikir panjang terus mendokong Jae Hee,dipeluk erat badannya.Jungkook tidak pedulikan tentang dirinya yang basah lokos.Dia meluru masuk ke dalam hospital. Mujurlah ada hospital berdekatan. Dah lah kereta tak ada.Kat tempat asing pulak tu.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now