Still Jae Hee's POV
Aku cuba berjalan untuk mencari Kai. Tapi malangnya,kaki aku yang lemah tak cukup kuat untuk menampung badanku.Aku terjatuh,terbaring di lantai kerana kekurangan tenaga. Jungkook yang baru membuka pintu wad terus merlari ke arahku tanpa disuruh. Dia angkat aku naik kembali ke atas katil. "Jagi,kenchana? How did you fall? Oh dear, you almost me give a heart attack" bebel Jungkook sambil membelai lembut tanganku. "I'm okay babe.But,can you do me a favor?".Aku memang ingin bertemu dengan Kai pada saat ini."Sure Jagi.Anything for you"dia menjawab dengan senyuman terukir di bibirnya."Could you please call Kai,for me? I need to talk to her.Privately" Aku cakap dengan suara yang perlahan kerana masih belum pulih tapi bernada tegas. Mujur Jungkook faham situasi aku ni dan keluar sebentar dari wad untuk mencari Kai Hyun. Aku takut semua akan berlaku lagi.
Baru saja Kai masuk,belum duduk lagi.Kata-katanya sudah beterbangan di dalam wad ni."Jae kau okay tak? Jungkook cakap kau jatuh katil. Haih, lain kali hati-hati please. Kau tu sakit lagi.Luka hari tu,demam panas" tadi Jungkook,ni Kai lak. Aku angguk lemah. Kai ingin menyuapkan bubur tapi aku tolak. Aku takde selera.
"Im Jae Hee,jangan degil sangat boleh tak? Tolonglah makan,even sesuap. "It's okay"jawab aku dengan lemah. "Kau lemah sgt sekarang ni. Please don't be sturborn. Just...please". Melihat Kai yang susah hati,akhirnya aku makan beberapa sudu bubur kerana terpaksa. Tiba-tiba,Jungkook masuk ke dalam wad aku dan duduk di atas sofa. Aku tengok muka dia macam ade byk masalah. Tapi apa? Takkan pasal aku ? Ke pasal kisah silam aku dgn Kai Hyun. Aku tengok Jungkook yang sedang merenung aku tajam,terus keluar dari wad aku. Aku keliru. Kenapa dgn dia?*******
Kai Hyun's POVSetelah lama membisu,Jae Hee mula bersuara "Kai, Jae mimpi diaorg lagi. Jae takut. Jae takut diaorg buat Jae lagi. Jae taknak jumpa diorang lagi. Jae taknak" rayu Jae Hee sambil menarik-narik lengan baju aku persis budak kecil. "Jae, aku rasa kau kena cerita perkara sebenar kat Jungkook. Malam tadi dia dah soal siasat aku.Kacau line aku nak tidur.Dia kata kau dah banyak kali mengigau panggil nama dia.Pastu mintak dia selamatkan kau dari diorg. Dia betul-betul nak tahu pasal kisah silam kau. Jae...jebal,he really wants to know the truth.And he NEEDS to know it".
YOU ARE READING
Barista and English teacher + jjk and pjm
FanfictionPerjalanan kita dalam hidup tak semestinya lancar. Mesti ada sekatan dan halangan. Siapa yang sanggup hari-hari dipenuhi dengan seksaan. Jadi dia orang sahabat telah mengambil keputusan untuk lari dari tempat yang layak diberi nama 'neraka'. Apabil...