23☕

111 58 0
                                    

Hotel Jeju Island

Bilik Jimin & Kai Hyun
1:15 pagi

Still Kai Hyun's POV

Jae Hee dah tidur,Jungkook sentiasa ada di sisi untuk temankan dia.Aku berfikir sejenak dan mengambil keputusan untuk balik berehat. Aku berdiri di depan pintu bilik aku. Langkah aku terhenti apabila dengar bunyi dengkuran datang dari dalam. Apabila aku membuka pintu, aku nampak Jimin sedang tidur di atas sofa sambil memegang alat kawalan jauh televisyen. -Aku banyak habiskan masa dengan Jae daripada dengan dia sedangkan Jae ada Jungkook.Layakkah aku dipanggil kekasih dia?- fikir aku sendiri.Tiba-tiba aku terkenangkan balik kata-kata dia di cafe tempoh hari * Orang balik nak spend time,dia sibuk nak buat tu buat ni.Lain kali tak payah baliklah*.

"YunYun-ie...Bila balik?Oppa miss you so much" .Suara Jimin mengejutkan aku dari lamunan.Aku mengalihkan pandangan aku kepadanya.Dia masih berada dalam keadaan separuh sedar. Aku terus mencampakkan diri aku di dalam dakapan dia dan membenamkan muka aku ke dalam dadanya.Dia dapat rasakan dada dia dipenuhi dengan titisan air mata aku. "YunYun,wae? YunYun marah oppa sebab tak tunggu YunYun ke?Memang MinMin tengah tunggu Jagi tadi,tapi cerita tak best.Oppa pun-"aku diamkan mulutnya dengan bibir aku. Jimin yang tadi duduk menyandar sekarang terbaring kerana daya tolakan aku yang kuat.Dia mengemaskan pelukannya."Kenapa ni?Oppa ade salah cakap ke?"tanya dia dalam kebimbangan. "MinMin-ah, YunYun yang patut minta maaf. YunYun lagi banyak habiskan masa dengan Jae Hee berbanding oppa" kata aku sambil menangis. "YunYun-ie, oppa faham.Kan dia kawan baik YunYun?"dia balas dengan senyuman. Dia mengesat air mata aku yang mengalir tanpa henti.Macam mana kalau dia cakap tu sebab nak sedapkan hati aku je?Macam mana kalau dia tak maksudkan apa yang dia cakap tadi?Semakin lama air mata aku tak dapat dihentikan lagi.Aku tau aku tak patut fikir benda negatif,tapi minda aku tak nak berhenti daripada memikirkannya.

"YunYun,dah la tu eh? Tak comel jagi oppa kalau nangis camni. Nanti oppa pun nangis sekali"kata Jimin sambil mencebik bibir. Dia menarik aku ke dalam dakapannya.Aku memegang erat pinggang dia dan meletakkan kepalaku di atas dadanya.Aku mendengar degupan jantungnya, sungguh menenangkan.

*******

Aku takut dia akan hilang kepercayaan dan sayang dia pada aku bila aku bagitau dia tentang... bekas kekasih aku. Walaupon dia bukan yang pertama mencintai aku,tapi dialah yang pertama menyentuhku. Aku nak jadi seberani Jae Hee dan mahu Jimin seperti Jungkook yang terima kekurangan dan kelebihan yang ade pada Jae Hee. Tapi mampukah aku memberitahu dia kebenaran? Mampukah dia menerima kebenaran tu?Aku tak sanggup kehilangan dia. He's my precious mochi,my everything and i'll never let him go. I never go back to my ex. NEVER.

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now