"Mira? Miiiiraaaa?" Kan jeg hører en hviske. Jeg åbner langsomt mine øjne. Jeg kigger ind i Katja's øjne. "Hvad er klokken?" Spørger jeg lidt hæst og gnider mig i øjnene. "Den er 06.30" siger hun. "Hvorfor skal vi op nu? Vi har ferie?" Spørger jeg. "Vi skal jo til koncert og det tager omkring 30 minutter at gå hen til koncerthuset" siger hun. Jeg sætter mig træt op. "Hmm" mumler jeg. "Vi skal ned og spise klokken 07.00 og så går vi vidst omkring klokken 08-09 stykker" siger katja igen. Jeg nikker og gaber. "Hvornår vågnede du?" Spørger jeg. "For 2 minutter siden" siger hun og griner lidt. Jeg sender hende et smil. Jeg rejser mig op og går hen til min kuffert og finder noget tøj. Jeg vælger at tage mine sorte jeans, hvide ankelstrømper og grå adidas hoodie på. "Vi er enige om at vi først børster tænder når vi har været nede og spise ikke?" Spørger jeg Katja. "Jo selvfølgelig" svare hun. Jeg går ud på badeværelset og finder min toilettaske. Lidt efter kommer Katja også. Jeg ligger lidt concealer under øjnene, bukker mine øjenvipper, ligger 2 tynde lag mascara og fylder mine øjenbryn en lille smule ud. Jeg vender mig om og ser at Katja tisser. No surprise, hun tisser seriously hele tiden! Da hun er færdige begynder hun at ligge makeup og jeg gik på toilettet. "Skal vi gå ned og spise nu?" Spurgte hun da hun var færdig. Jeg nikkede. Vi gik ud og så at hendes forældre også var klar til at gå. De ville følge os over til koncerthuset og købe ting til os når vi havde brug for det og sådan. "Skal vi gå ned og finde noget at spise?" Spørger Peter. Vi nikker og tager vores sko på.
Da vi er kommet ned i restauranten på hotellet finder vi et ledigt bord. De fleste er ledige da klokken kun er 07.00 jo. Vi gik op og tog en tallerken, og begyndte at fylde mad på den. Vi satte os ned og spiste. "Hva' så? Glæder I jer?" Spørger Susanne. "Ja, meget" svare vi næsten i kor. Vi kigger på hinanden og begynder at grine lidt.
Da vi havde spist færdigt rejste vi os op og gik tilbage til værelset for at børste tænder. Midt i tandbørstningen begyndte Katja at synge en sang med Shawn Mendes. Selvom jeg ikke kunne hører hvad hun sang, så kunne jeg hører på melodien at det var 'mercy'. Jeg begyndte at 'synge' med. Vi spyttede ud og begyndte at grine.
"Er I klar til at gå piger?" Spurgte Peter mens vi stadig grinede. "Jaer" svarede Katja og holdte sig på maven. Vi gik ud af værelset igen og hen mod koncertstedet.
Da vi kom derhen så vi at der allerede sad 5-6 piger. Vi gik hen og satte os i kø. "Her, tag de her tæpper, det er koldt at sidde på jorden og vi har allerede nogle tæpper" var der en pige der sagde foran os. (De snakker lige dansk da det er 10x lettere at skrive). "Mange tak" svarede vi. "Jeg hedder forresten Clara og det her er Michelle" sagde hun og pegede på pigen der sad ved siden af hende. "Jeg hedder Katja, og det her er Mira" fortalte Katja. Jeg smilede. Vi begyndte at snakke med Clara og Michelle, og havde det vildt hyggeligt med dem. Pludselig kom Susanne og Peter gående. "Hej piger, vi tænkte på om I vil have noget at spise?" Sagde Susanne og rakte to pizzabakker frem. (Vi sad ved et hegn, det var derfor de kunne snakke/se os). "Jo tak" svarede vi og jeg tog imod bakkerne. De gik igen. "Vil I have noget?" Spurgte jeg. De havde også delt noget vand og juice med os. "Ja tak" svarede de begge. Jeg åbnede bakkerne og stillede dem imellem os. Vi sad i en 'rundkreds', så bakkerne var i midten. Jeg tog min mobil frem og så at klokken var blevet 16.34. Dørene åbner klokken 18.00 så der var stadig 1 halv anden time or something tilbage. Jeg gik ind på snapchat og filmede rundt på pigerne og ned på pizzaerne, tegnede et hjerte og lagde den på my story. Vi fik spist og hygget os, og snart var der kun 30 minutter til dørene åbnede.
YOU ARE READING
You and me, Lukas Rieger
FanfictionVi er kommet ind. Lukas er gået på, men pludselig bliver der helt sort. Jeg kan hører en der kalder.. En der tager fat i mig og pludselig er støjen væk. Jeg åbner mine øjne og ser at jeg ligger på sofa. "Må jeg ikke få jeres instagram?" spørger han.