25☕

94 60 2
                                    

Still Jimin's POV

"MinMin-ah... mianhae.Memang YunYun sorokkan sesuatu dari oppa.Tapi YunYun takut nak bagitau. Y-YunYun... *hik* *hik* YunYun takut oppa benci YunYun". Aku mendekatkan kepala dia ke dadaku. Kencang,sangat kencang.Aku menggosok perlahan belakang badannya manakala dia memegang erat pinggang aku. -Kenapa dia masih merasakan yang aku boleh melindungi dia?Macam mana kalau aku sama je macam orang-orang yang dia cakapkan tu?- Dalam pada aku berfikir,aku dapat merasakan pegangan di pinggangku sudah terlerai.Rupa-rupanya dia sudah terlena.Aku memegang lembut lengannya sebab aku takut aku akan bangunkan.Aku membawa dia secara bridal style ke atas katil.Air matanya dikesat.Aku teliti wajahnya.Bibirnya yang berwarna merah, pipinya yang tadi dihiasi dengan titisan air mata dan bahunya yang ada kesan dari cengkaman aku.

-Aku tak patut berkasar dengan dia.Macam mana kalau aku sebenarnya yang akan hilang dia?-

*******

[FLASHBACK]

"KAI HYUN,mari sini cepat!"pekikan Puan Dayeon itu sampai ke telinga Kai yang sedang mencuci pinggan di dapur. Dia menutup paip dan bergegas ke pejabat Puan Dayeon. Ketika dia melangkah masuk,dia nampak seorang remaja lelaki."Kai,ini anak lelaki saya,Song Baek Ho". Budak lelaki yang berambut coklat keperang-perangan itu menghadiahkan senyuman manis kepada Kai Hyun sambil memperkenalkan dirinya. "Anyeonghaseyo!Ireumeun Baek Ho". Kai hanya mendiamkan diri sehinggalah ditegur oleh Puan Dayeon."Sejak bila bisu ni?"Kai masih tidak berkata apa-apa."Suka hati kau lah.Aku cuma nak bagitau yang aku nak kau berkawan dengan anak aku.Jaga dia.Layan dia".Kai membesarkan matanya."Tapi makcik-"tak sempat Kai nak jawab, Puan Dayeon dah potong dulu."Kau nak aku bunuh Jae Hee baru kau nak ikut cakap aku ke?!". Dia hanya menundukkan pandangan dia.Lelaki tadi cuma duduk di atas kerusi, memerhatikan Kai dari hujung rambut hingga hujung kaki. "Bagus.Kalau tak ada apa-apa,esok aku nak kau kemas barang kau, pindah bilik atas". Dia tiada pilihan lain dan cuma mengangguk. Dengan itu,Puan Dayeon pun keluar daripada pejabatnya.

"Mama selalu ke marah awak macam tu?"soalan dia buatkan Kai sedikit terperanjat."Tak-tak delah.Dia cuma tegas je" nafi aku."Then,what happened to your face?Lebam sana sini"Kai cuak dengan soalan yang diajukan.Dia meminta izin untuk keluar dari bilik itu.Baek Ho hanya tersenyum. Tapi kali ni senyumannya,tak semanis yang sebelum. Sebaliknya, menyeramkan.

*******

"Kai!Nak pergi mana?Janganlah tinggalkan Jae kat bilik ni sorang-sorang."rayu Jae Hee kepada Kai. "Alaa,nantikan Puan Na-"Jerit Jae Hee memotong ayat Kai. "Jae tak nak dia!"Dia terus merentap beg dari tangan Kai dan memeluknya seperti tiada hari esok."Macam mana kalau dia duduk sini sampai bila-bila?Sape nak teman Jae bila waktu malam?" aku cuba nak tenangkan Jae Hee. "Jae,aku janji dengan kau satu benda, okay?"dia mengangguk lemah."Aku janji dengan kau yang KITA takkan duduk sini sampai bila-bila"Kai tau yang dia letakkan harapan yang terlalu tinggi kepada Jae Hee.Tapi percayalah, setiap janjinya pasti ditunaikan.

[END OF FLASHBACK]

Barista and English teacher + jjk and pjmWhere stories live. Discover now