Zdravím všechny úžasné lidi a je tu druhá recenze na knihu od bestsellerové autorky Veronici Rothové!
Anotace:
Ve světě, kde vládne násilí a právo silnějšího, v galaxii, v které mnozí trpí, má každý člověk zvláštní dar. Většina dokáže ze svého daru vytěžit to nejlepší, ale Akos a Cyra jsou kvůli němu zneužíváni. Cyra je sestrou tyrana, jenž vládne celému válečnickému národu, a má dar bolesti, kterou její bratr zneužívá k tyranizování svých nepřátel. Cyra však chce být něčím víc než nástrojem v bratrových rukách.
Akos pochází z mírumilovného národa a je nadevše oddaný rodině. Když ho společně s bratrem zatknou vojáci vyslaní Cyrinou rodinou, snaží se jen o jediné – zachránit bratra na úkor vlastního bezpečí. Akos a Cyra stojí před rozhodnutím – pomoci si navzájem a možná přežít, nebo přinést jeden druhému neodvratnou zkázu?,,Těžké srdce ví, že spravedlnosti bylo učiněno zadost."
(str. 412)
Hlavní hrdinové:
Akos Kereseth - Vytrvalý a obětavý kluk, který se snaží zachánit svého bratra ať to stojí co to stojí. Vyzná se v bylinkářství a je snad zatím jediným chlapeckým hlavním hrdinou, který si občas i pobrečí.
Cyra Noavek - Schovává svou podstatu před světem za tlustou skořápkou bolesti, kterou působí. Ale, když jde o život je ochotná pomoci svým přátelům i za cenu vlastní ztráty.
,,Je celá oděná do tmy."
(str. 70)
Kompozice:
Kniha je rozdělena do čtyř částí po kapitolách, které jsou vyprávěny hlavními hrdiny. Z pohledu Akose v er formě a z pohledu Cyry v ich formě.
,,Sivbarat. Zethetet."
(str. 348)
Můj názor:
Na tuhle knížku jsem v průběhu čtení měla tři odlišné názory. Na začátku jsem byla pořádně zmatená pak přišlo zklamání a na konec vzrušení. Tahle kniha byla dost očekávaná a propagovaná. Pravděpodobně kvůli předešlé autorčině sérii Divergence. Proto jsem byla velice zvědavá a natěšená až si Čáry života přečtu. Ale, hlavní hrdinové nebyli nijak otravní nebo nesympatičtí jen jsem ses nimi nedokázala ztotožnit a až do posledních 100 stran mi nijak nepřirostli k srdci. Co ale nemůže autorce nikdo odepřít je nový svět a pravidla v něm, které vytvořila a propracovala. Vymyslela nová slova a zvyky, po kterých pojmenovala knihu samotnou. Veronica nám také velice pěkně ukázala bezmoc obyčejných lidí, násilí proti němuž nemůžeme nic dělat a v neposlední řadě co všechno jsme ochotní udělat pro člověka na kterém nám opravdu záleží. Milostná linka se vytváří pomalu, ale jistě a není zbytečně ,,sladká".Poslední dobou mi, ale připadá hodně populární ve fantasy knihách určité magické schopnosti např. Rudá královna, Sirotčinec slečny peregrinové. Převažující nudu a zklamání v knize, ale vyrovnal její konec, který bych opravdu nečekala. Celkově zhrnuto kniha nebyla špatná, ale nevím co si o ní mám myslet. Proto jí hodnotím 65% ze 100%.
ČTEŠ
Čáry života: Veronica Rothová - Recenze
RandomZapomeň na svou čest. Musíš jen přežít! Nová knižní série od autorky Divergence. Ve světě, kde vládne násilí a právo silnějšího, v galaxii, v které mnozí trpí, má každý člověk zvláštní dar. Většina dokáže ze svého daru vytěžit to nejlepší, ale Ako...