Silakaaa....saya bilang......jangan kamu kacau2 saya bah....saya tiada pun kacau kamu ni saya bilang pelan2 saja@mopi-kopi saja bilang urang kita hehehe. Inda juga bah saya takut betul...nga siapa juga tidak tekejut kalau kena bawa menari kan..haiyaa. Kenapa saya rasa ni cerita saya inda bikin takut@seram ahh...kali sebap saya menaip pun relek saja kan? Aduii nda bah saya pandai kasi suspen2 ni. Lepas saya cakap begitu hilang la juga tu benda. Memang bah kalau tu benda tau kita buli nampak dorang, suka tu benda pigi kawan2 kita. Ini menurut tu pastor yang kasi ubat mata saya dulu2..masa tu teruk betul saya kena kacau. Entah kenapa sekarang datang balik ni....tapi kuat2 sudah mental saya ni kali..nda sudah terlampau guntalou. Lepas pigi main futsal petang tu...saya terus pigi mandi, biasa la kalau kolej yang pesen lama...kamar mandi dia yang banyak2....tu...sebelah dia tandas. Ada juga bah urang yang pigi mandi sana time tu bukan saya satu orang saja. Saya mau cepat2 mandi bah tu abis takut saya kelambatan pigi dewan, eee cakap pasal dewan..teingat saya tu peristiwa semalam...harap2 la tu benda nda datang balik. Lepas mandi saya pigi la singki pigi cuci muka....biasa la tu kalau ada sabun di muka mana buli buka mata pedih bah tu. Saya baru mau bilas tu buih2....tiba2 saya rasa macam ada tangan sejuk betul pigi tutup tu mata saya. Kitaiii....ada la ni yang mau main2 saya bilang dalam hati. Tu tangan dia macam mau paksa2 tu mata saya tebuka bah...padahal masi ada buih2 lagi tu sabun bikin pedih mata. Sengsara betul saya rsa....terus sa ambil tu air...saya sembayang 'Tuhan...saya ni tidak tau apa2 macam mana mau halau ni benda, tapi kau saja la harapan saya mau tulung..amen' terus saya siram tu air pigi muka saya. Nasib la hilang tu benda... Saya sambung la kasi bersih tu sabun....sekali saya buka mataaaaaaa......, silakkkkaaa....ada muka orang bah meningu di belakang saya....sittttt...saya bilang nda sempat saya berus gigi terus saya pigi bilik. hairan tu kawan2 satu bilik meningu saya tutup pintu cepat2. 'kenapa lagi kau ni Amber?'bilang kak su. Abis ketara betul saya berlari..turun naik bah nafas sa duduk di katil...haha cakap nda penakut tapi siapa juga nda tekejut kan kalau begitu. Kami pun bersiap2 la mau pigi dewan,....paling saya nda suka bah si dayah punya gaya ni...adakah malam2 kasi buka tu jendela..terus saya pigi tutup, bikin seram bah tu angin....sejuk2 betul...sampai di tulang2. Saya yang paling last tutup pintu bilik...., Aaaaaarrrhggh!!!... Saya dengar ada orang menjerit...rupanya si Dayah bah.....ntah kenapa dia terjerit2 ni saya bilang dalam hati. Dorang semua d sana depan sudah bah....kasi tinggal saya kunci tu bilik. Sekali saya sampai dekat dorang....xda la pula si Dayah teriak...rilek saja dia tekan2 hp pun...jadi yang tadi tu siapa???, uiii.. Naik bulu roma saya. Lupa pula mau kasi tau...time tu budak2 part 1 saja yang tinggal di kolej....abis mau orentasi..kalau yg senior2 minggu depan lagi baru masuk U. Jadi kalau kami semua pergi dewan..
YOU ARE READING
BILIK 3010 (SABAHAN DIALEK) COMPLETED
TerrorKisah seram yang dialami oleh seorang gadis yang bernama Amber ketika berada di Universiti. peristiwa aneh ini berlaku selama seminggu iaitu ketika minggu orientasi.