Seorang yeoja terlihat sedang bertungkus lumus menyediakan sarapan pagi untuk anak dan suami. Setelah siap dia menyediakan sarapan di ruang makan.
" Oppa dan Hajoon blum bangun lagi ke? "
Guman yeoja itu perlahan. Dia membuka apron yg sedari tadi dia kenakan. Lalu disangkutnya apron itu di tempat yg disediakan.
Langkah kakinya diatur ke arah biliknya dan c suami. Pintu bilik dibuka perlahan. Maka terlihat c suami yg masih dibuai mimpi sambil tangan memeluk erat seorang budak lelaki yg berumur 4 tahun. Dia tersenyum, kemudian dia menghampiri c suami dan anaknya.
" Oppa ireona. Sarapan dah siap! "
Kejut Eunji yg bergelar isteri kepada Suga. Sementara Suga sudah terjaga dari tidurnya akibat terasa dirinya diganggu. Dia memandang isterinya, satu senyuman terukir di bibirnya.
" Nae chagiyaa, oppa bngun tapi mcm biasa ya.."" Klau chagi tak nk? "
" Oppa takkan bngun. Klau chagi tak bagi oppa morning kiss!! "
" Arasso!! Main ugut pulak "
Cupp!!!
Eunji segera mencium bibir suaminya. Suga tersenyum. Dia lantas bangun dari tidurnya. Ubun² Eunji dikucup penuh kasih sayang.
" Gomawo chagiyaa sebab hadir dalam hidup oppa!! Oppa bahagia ada chagi dan Hajoon. Korang berdua dah ceriakan hidup oppa. Thanks sayang "
Ucap Suga sebelum dia mencium bibir Eunji sekali lagi. Eunji tersenyum memandang suaminya. Dia juga cukup bahagia.
" Gomawo juga untuk oppa sbb selama ni oppa layan chagi dengan baik. Saranghae!! "
Balas Eunji, kepalanya di lentok ke bahu suaminya. Suga terkekeh melihat tingkah Eunji yg kekadang manja lebih dari anak mereka.
" Omma, Appa!! "
Suara Hajoon menyebabkan drama yg dibuat oleh kedua suami isteri itu terhenti. Mereka menoleh memandang Hajoon. Senyuman terukir dari bibir kedua pasangan itu.
" Morning baby! Anak omma dah bngun "
" Anak appa juga!! "
" Anak kita berdua!! "
Ucap Eunji dengan sengihannya. Suga tergelak. Kemudian dia bngun dari duduknya lalu berlalu masuk ke dalam bilik mandi untuk membersihkan diri.
" Hajoon, kajja bersiap nnti kita nk keluar dengan appa!! "
" Nae omma! Omma harini kita pergi rumah uncle Minhyuk tak? "
" Tak sayang. Wae? "
" Alooo, Hajoon nk jumpa Yebin. Dah lama tak main dengan dia. "
" Araa..nnti omma pujuk appa ye.. sekarang Hajoon pergi mandi. "
" Nae omma. Saranghae! "
Hajoon mencium pipi Eunji sekilas sebelum berlari ke bilik air yg berada di tingkat bawah. Eunji mengeleng melihat tingkah anaknya.
" Chagiyaa wae?? "
Eunji segera beralih menatap Suga yg kini sudah selesai mandi. Cepatnya, mndi kerbau ke? Suga kini hnya mengenakan jubah mandi. Tuala kecil digunakan untuk mengelap rambutnya.
" Hajoon nk jumpa Yebin. Katanya rindu nk main dengan Yebin. "
" Araa nnti kita pergi rumah Minhyuk. "
" Btul ke?? "
" Btullah sayang, oppa tak main² la. "
" Okey, chagi pergi bersiap! "
YOU ARE READING
My Sweet Husband 내 달콤한 남편 [ TWO SHOOT ] (✔)
Short StoryOrang yg dulunya dikatakan benci kini berubah menjadi cinta. Itulah yg dinamakan cinta. Seperti yg dikatakan orang jngn terlalu benci nnti jatuh suka. Min Yoongi atau lebih dikenali sebagai Suga sangat mencintai isterinya Jung Eunji. Walaupun dulu...