Gaduh

68 2 0
                                    

"Assalamualaikum Cikgu Maznah" ucap pelajar kelas 4sn1
"Waalaikumusalam anak2 murid ku . Sila duduk"jawab Cikgu Maznah
"Sebelum kita mulakan pelajaran cikgu nak bgtau kamu sesuatu ni . Dan ia pasti membuat kamu teruja sekali ."ucapnya kepada pelajar2
"Apa agaknya cikgu nak bgtau ? Exam belum mula lagi jadi tiada markah Bm perlu diberitahu . Hmmm i'm wonder what ? "Bisik Raisya
"Jemput masuk ya Malikul "
    Semua pelajar memandang ke arah seorng lelaki yg brbdan tinggi  yg ingin masuk ke dalam kelas mereka . Siapa dia ? Bisik qalbu Raisya
      "Kenal kan diri awak ye malikul "
"Baik la cikgu Maznah ." Smbil dirinya mengambil nafas yg sedalam2nya . Maybe nervous kot . Hari pertama sekolah kan .
"Assalamualaikum . Nama saya Malikul Irsyad Bin Zainal . Saya barasal daripada Terengganu . Sayapindah ke sini sbb ayah dapat tawaran kerja di sini . Itu saja kot. Hehe xtau nak intro apa lagi . "
"Berapa result kamu dalam pt3 malikul?"
"Oh . Alhamdulilah , saya dapat 10A . " Ketika itu ramai yang bertepuk tangan dan sorak .
"Huuu . Habis la kau la Raisya ada pecabar sekarang nii . Takut x ? " Ejek lelaki bernama syafiq
" Diam la kau Fiq!!"
"Knp bising sgt ni ? Semua buka buku latihan kita smbung buat karangan kita . Malikul awak bole duduk sebelah Syamsul ye. " Ujar Cikgu Maznah.
"Terima kasih cikgu . Oh lagi satu kawan-kawan . Kalau bole panggil saya Irsyad shj . Ia lebih mesra . Hehe . "
Baiklahh Syad ! " Ujar syafiq smbil tergelak2 .
   Irsyad hnya pergi ke tmpat yang disuruh oleh cikgu Maznah. MAlas Mahu melayan perangai budak x matang ni. Haha
                   .    .      .      .    .     .     .
Kringgg ! Waktu rehat dah bermula . Yahoo !
"Irsyad kau nak mkn apa ? " Tnya syamsul
"Ntah la Syam . Aku ni xbrapa gemar sgt makann kantin . Hehhe "
"Asal ?"
"Ntah la takut xsedap sbb selera ak sgt cerewet bro . Bkn apa sbb aku ni salah mkn bole mc cirit birit . "Sambil mmbuat ' ✌' ni kepd Syamsul .
' cutenya mamat tu ' bisik Raisya yg mmndang jauh .
' haishh . Raisya kau kene ingat pd yang satu . "
" Woi termenung kat spe tu.  Org kelantan ke ?"
" Hei sjak bila mmber aku ni xpndai bg salam ni . Adab mana ? "
"Hahaha " gelak umaira . Umaira merupakan satu-satunya kawan baik yg setia hingga ke bngku sekolah menengah . Yang lain semua talam dua muka bila brpindah ke sekolah asrama .  Raisya kembali pndang ke arah kedua lelaki yg selesai membeli mknn dan minuman . Kelihatan syamsul hnya mmbeli nasi lemak dan milo ais manakala Irsyad membeli air sirap.  Peliknya ?
    'knp dia sama mcam dia .... ?"
" Woi xnmpak aku ke ?! " Jeritan itu mmbuat Raisya terkejut dgn penyataannya tadi . Dia kenal suara jeritan bingit ini . Suara Syafiq .
" Maafkan aku Fiq . Aku xsengaja . Aku xperasan bila msa kau lalu "ujar syamsul
" Apa ?! Xnmpk . Xsengaja . Bg ak manusia macam kau ni xlayak dapat perkataan 'tak' ! Kau buta eh . Cukup la mata dah empat . Xkan xnmpk aku ngn the geng . Dasar rabun buta !
"Bro , syam dah minta maaf kot apa masalhnya kalau kau maafkan ?
Weh kau asal sibuk ni ?". Kau siapa? Haa ? Ohh budak baru yg mahu lagak hero !  Pirahh ! ! '
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 15, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Selamat TinggalWhere stories live. Discover now