World newspaper: 2156, 5th of april, New York City: New York is in shock.De naburige streek "Claffinor" beschuldigd New York van het maken van de xalmax-ship'', ofwel een ship die computers van de FBI hackt en er zo voor zorgt dat alle informatie gewijzigd wordt en zo veel gevolgen heeft voor de wereldvrede. New York is in shock, ze zijn altijd goede handelspartners geweest met Claffinor en zouden niet weten waarom ze hen beschuldigen van iets wat ze niet hebben gedaan.
World newspaper: 2156, 7th of april, New York City vredesgebouw: Er is verdeeldheid.
Enkele belangrijke inwoners van New York komen samen om een oplossing te zoeken voor het probleem. Al snel vormen er vier clans.
De eerste clan stelt een vredig gesprek met Claffinor voor, New York is tenslotte hun belangrijkste handelspartner, ze zullen hen toch niet zomaar verloren laten gaan?
De tweede clan denkt aan oorlog. Ze willen de oorlog verklaren aan Claffinor, en liefst zo snel mogelijk. De inwoners zwoegen elke dag om handel te voeren met Claffinor en nu krijgen ze gewoon stank voor dank.
De derde clan wilt het zo laten. Het zijn maar roddels, het vliegt wel over.
De vierde clan wilt een "anti-xalmax-ship" maken en schenken aan de FBI. Zo wordt meteen duidelijk dat New York er niets mee te maken heeft en hen zelfs wilt helpen.
World newspaper: 2156, 8th of april, New York City central park: Ze proberen mensen te overtuigen.
De vier clans beslissen om het volk te laten kiezen welke clan ze verkiezen. Ze laten iedereen samenkomen bij central park. Elke clan heeft tot laat in de nacht gewerkt om een goede speech voor te bereiden, ze willen natuurlijk zoveel mogelijk mensen aan hun kant.
De eerste clan krijgt de naam "Pax", wat Latijns is voor vrede. Ze laten het volk weten dat hun aanpak de beste zal zijn. Het zal geen gevolgen hebben voor de stad en alles zal in vrede opgelost worden.
De tweede clan noemt zichzelf "Atrox", wat Latijns is voor dapper. Ze noemen de andere plannen, plannen voor bange losers. Hun toespraak eindigt met: "New-yorkers zijn dapper en sterk, laat het te wereld weten!"'
De derde clan noemt zichzelf "Exspectans", wat Latijns is voor "de afwachtende". De Exspectans vinden dat ze gewoon moeten wachten tot de roddels over zijn. Als ze actie zouden ondernemen, zullen ze hun reputatie kwijt spelen.
De vierde en tevens laatste clan noemt zichzelf "Sapiens", wat Latijns is voor slim. Hun idee met de anti-xalmax-ship zal volgens hun hun reputatie en de wereld verbeteren.
World newspaper: 2156, 10th of april, New York City stemgebouw: Het loopt fout af.
Bij de telling van de stemmen blijkt er dat er vals gespeeld is. Alle clans beschuldigen elkaar waardoor ze in conflict komen.
World newspaper: 2156, 15th of april, New York City: Een burgeroorlog breekt uit.
Iedere familie sluit zich aan bij de clan waarop ze gestemd hebben. Ze zijn woedend op elkaar. Het begint bij kleine dingen: de clans roddelen over elkaar, bestelen elkaar en lachen elkaar uit. Maar de 15de april wordt de leider van de Pax dood in zijn huis teruggevonden. Het is niet duidelijk of hij vermoord is of zelf gestorven is.
Door alle spanningen gaan de Pax er natuurlijk vanuit dat een andere clan (ze denken de Atrox) hun leider heeft vermoord. De hel breekt los. De clans verklaren de oorlog aan elkaar, de eerste burgeroorlog in de geschiedenis van New York.
World newspaper: 2159, 23th of August, New York City: Het verdrag.
Meer dan 70 procent van de bevolking is omgekomen in de oorlog, het voedsel raakt op en door al de bombardementen heeft niemand nog een dak boven zijn hoofd. Als de oorlog nog langer zou duren, zou heel New York uitsterven.
En dat begrepen alle inwoners, maar vrede was geen oplossing, er wat teveel gebeurt tussen de clans om het op te lossen. Tot Cristian Coller met een oplossing komt: een muur. New York wordt in vier even grote delen verdeeld door een grote muur. Elke clan krijgt zijn eigen kant. Ook is er in het midden een gebied voorzien, voor de criminelen, doodzieken en rebellen genaamd "The mid"
Ook sluiten alle clans een verdrag: "We leven verder maar zonder elkaar. Elk contact met een andere clan is verboden. Wordt je betrapt met een andere clan, in welke situatie dan ook, betekend dat dat je voor de rest van je leven in The mid zal leven, verzet je je tegen het verdrag of tegen de manier van leven, dan geld dezelfde straf."
World newspaper: 2160, 2th of May, New York: Voltooide muren & Paes Four.
De muren zijn gebouwd en de clans starten hun eigen samenleving. New York heet niet langer New York maar Paes Four. Paes staat voor Pax, Atrox, Exspectans en Sapiens. Four staat voor de vier gebieden.
-
[ Dit was een soort van "inleiding". Opeens bedacht ik bats poem deze storyline en ik vond hem zo leuk dat ik er maar meteen aan begonnen ben hihi :) Hope you will enjoy it as much as i do x ]
JE LEEST
Forbidden love || Fanfictie
Fanfic[on hold]: A story about a girl and her forbidden love ••• Started: 9th of April 2017 Ended: unknown ••• © xfloorheselmans All rights reserved