Bab 12

5.3K 122 0
                                    

Aku menghempas badan ku di katil, fuhh lega. Seharian pergi berjalan, well kena belanja mesti lah nak.

Jam 3 petang, masih awal lagi ni, tak tahu aku nak buat apa. Baju yang ku pakai sedari tadi pun masih lagi di badan ku, entah peluh pun melekat juga kut, extra.

Aku meletakkan iP7 ku di atas katil, mode silent. Kemudian mencapai tuala mandi serta segala keperluan. Takyoh cakap apo, gatai betui nak taw.😒

Selesai mandi, aku keluar nak mencapai telekung nak buat solat zohor yang tertinggal. Hmm... sembahyang aku pun chipsmore. Tak kuat iman dalaman, look aurat pun terdedah.

Maksud terdedah bukan naked! Itu sudah tentu aku di teranjang entah terpelanting sampai negeri Eropah kut. Maksudnya lagi sekali, aku tak pakai tudung, bila aku rasa nak pakai, then aku pakai lah.

Selesai semuanya ku kerjakan, ku kembali naik ke katil ku.😌 ip7 ku capai dan terdapat 10 missed call dari Faizal. Nak apa lagi dia ni, sakit kepala aku. Aku call balik.

"Nak ap-"

"Byy you okay ke? Kenapa tak jawab call I tadi? Byy mana you ni??"

Ehh ter-baby-baby pulak dia. Dah melampau ni.

"Ada ni kat dalam bilik. Sihat lah, kan you yang hantar tadi.." cehh...

"Alright. Saja jee nak call, rindu dengar suara you" gelak nya lagi ku dengar disebalik telefon.

"Okay. Takde pape nak tutup ni" beritahuku.

"Boleh lah end call, ehh wait wait wait, last ni.."

"Apa?"

"I love you Byy"

"I do hate you!"

"Benci tanda cin-"

Tut tut tut tut...

Ini aku gelak, sebelum kau habis kan ayat tu baik aku tutup telefon. Nak dilayan sampai bila-bila pun tak habis. Menyemak je rasa. Aku layan pun Ye O O jee.

********

Setiba ku di tingkat bawah, terus ku melangkah ke balkoni luar berdepanan dengan kolam renang dirumah ku.

Aku mengambil tempat duduk di tepi mama yang kini memerhatikan dua adik perempuan ku mandi kolam.

Farhana, 20 tahun dan masih belajar di Universiti Kedoktoran jurusan bedah. Dia ada boyfriend... Ceh nyampah jee rasa 😒 budak mentah lagi diorang ni nak berpasangan, ada baiknya kalau kau orang belajar dulu, lepas tu dapat kerja, lepas tu kahwin.

Membebel pulak aku ni.

Makayla, 18 tahun dan masih belajar di tingkatan enam. Aku dah haramkan dia untuk mencari laki dulu, alhamdulillah dia dengar cakap aku, bukan macam sorang tu😑

"Thea..." panggil mama. Aku mengangkat kirai kiri sebagai respon. "Tadi Thea pergi mana? Lambat balik..."

Yaa aku lupa nak bagi tahu.

"Tadi jalan dengan Faizal, dia paksa ikut..." pandangan mata mama tak lepas memandang ku dengan sesuatu. "Ehh ma ma, dia ajak Thea pergi makan jee ma, kat Pizza Hut, lepas tu dia ajak main ice skating, best laa juga sebab dia yang bayar semua hah ha ha" jelas ku.

"Tak baik tau Thea buat dia macam tu" balas mama. "Thea dengan Faizal tu ada apa-apa hubungan ke? Mama tengok dia selalu datang sini kalau Thea pun ada balik rumah" tegur mama pula.

"Thea mana ada apa-apa hubungan dengan dia ma. Faizal tu je yang suka kat Thea..." bila difikirkan balik kesian laa juga kat Faizal sebab tiap hari aku reject dia dalam masa empat tahun. Kesian kan...

"Kalau ada jodoh, mama papa nak satukan hubungan Thea dengan Faizal-"

"No! Maa, Thea taknak maa..." pintas ku. Nak kahwin dengan Faizal? Tak mungkin... aku lebih rela membujang.

"Mama tak paksa kalau Thea taknak kahwin dengan Faizal. Tapi kalau dia masuk meminang macam mana? Nak taknak mama papa terima je tau"

"Apa ni mama?! Tak suka lah macam ni, kahwin paksa pulak jadi nya. Taknak lah. Thea nak naik, assalamualaikum maa" kata-kata terakhir ku sebelum ku berdiri.

"Kak Thea taknak mandi ke?" Jerit Makayla.

"Taknak! Mandi lah kau sampai demam" jerit ku dan berlari nak ke atas. Merajuk lagi baik.

Takpe, tinggal kat tingkat atas pun takpe, dapur peribadi ada, guna kat situ nak masak makan malam pun elok. Tak payah turun bawah nak jumpa mama papa bila kena soal pasal Faizal. Kau lah punya pasal ni! Geram nyaaaa😤

Peti ais di bilik ku buka dan mengeluarkan aiskrim berperisa strawberi dan mencapai sudu yang ku letak di atas meja kecil ku.

Laptop ku pasang dan mencari mana-mana cerita kat Netflix yang best. 13 Reasons Why...

Ni kalau orang couple tengok Netfix, sambil makan dan berpeluk memang sweet macam orang putih. Romantik jee tengok gambar-gambar kat instagram.

Vroom vroom vroom...

Macam kenal je bunyi motor tu😒

"Kak Thea!!! Abang Faizal datang ni..."😖dah agak.

********

A/n: maaf sbb ambil masa yg lama, sis bnyak novels juga, tu yg sbbnya novel ni lambat update. Xpe, sis update juga😚 enjoy!

Votes
Read
Comments
Follow and Shares!

Hot! Hot! SOLDIER!Where stories live. Discover now