4- Harcha

600 32 5
                                    

Fakka mensjess
MissesHouda  hiero.

Vandaag wil ik izjen lekkere recept met jullie delen.

De meeste kennen het wel HARCHA,
Marokkanen ontbijten er vaak mee in Marokko😍.

Mohim dit is wat je nodig hebt voor 11 stuks:

350 gram griesmeel (Grove)
1 theelepel vanillesuiker
halve theelepel zout
2 theelepels bakpoeder
50 ml zonnebloemolie
180 ml (lauw) warm water
2 etleepels zonnebloemolie

----------------------------------------------

Bereidingswijze:

Het eerste wat je doet is voeg de griesmeel samen met de bakpoeder, vanillesuiker en het zout en meng het samen.

Giet de zonnebloemolie in de kom en roer weer totdat de olie is opgenomen door de andere ingrediënten.

Giet het water erbij en meng samen met een spatel of hand ( Marokkanen be like😂) totdat er een geheel deeg ontstaat.

Vorm het deeg tot izjen bal, druk deze plat en laat het deeg rusten/ rijzen voor ongeveer 10 minuten.

Strooi wat griesmeel op je blad/ aanrecht en rol het deeg uit tot een ronde plak van ongeveer 2 cm dik.

Verwarm de koekenpan voor met zonnebloemolie op middelmatige stand en bak de harcha aan beiden kanten goud/bruin.

Voor het afbakken van de harcha gebruik ik die ene typishe marokkaanse zware zwarte pan waar ze ook tafdath in maken. Als je deze niet in huis hebt, dan kun je de harcha ook in een koekenpan bakken.
Vergeet de ne3ne3 thee niet😂😍.

Mohim dit was het recept,
Laat weten van wat je het recept wilt zien dit recept heb ik bytheway van Kookhoekjevanxfaatje.

Ciao,
Houda Xx

Recepten voor Marokkaanse meidenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu