*2016*
Vi anländer till mitt nya hus och chauffören hjälper mig med mina väskor. Efter jag har betalat honom för taxin åker han iväg. Jag tar en titt på huset jag ska bo i och innerst inne var jag ganska taggad för att bo här men visar bara inte det. Jag öppnar grinden för att komma in och sedan följer jag vägen till dörren in till huset. Nycklarna ligger i en av mina väskor så jag gräver ner min hand och letar efter nycklen. När jag har hittat den låser jag upp dörren och de första man ser är hallen som är så ljus på grund av dom vita väggarna. Jag kliver in och ser hur fräscht det är här och det får mig att le lite.
Jag stänger och låser dörren och tar av mig skorna för att fortsätta titta i huset. Efter man har gått genom hallen står man mellan två olika vägar, jag väljer att gå till den vänstra sidan och då kommer man till matrummet som sitter ihop med köket. Det var så stort och rent här och ärligt talat vet jag inte hur detta huset kunde vara så billigt. Men jag klagar inte haha.
Efter köket kommer toaletten och bredvid toaletten är det ett stort sovrum. Jag går tillbaka till hallen och går mot den andra gången och längst med väggen är det en dörr och när jag öppnar den kommer man till ett stort badrum. Jag fortsätter går och kommer till ett ännu stort rum som är vardagsrummet med en tv, en lång hörnsoffa, en kamin och en hylla där jag kan lägga mina böcker på. Längre bort i rummet är det en liten trappa och den leder till tvättstugan. Jag går ner och ser att det inte alls är läskigt som det brukar vara i filmer eller som hemma hos mina föräldrar för här är det mycket ljusare och ser inte alls läskig ut. Här nere finns även en toalett så jag har sammanlagt tre toaletter och två badrum som då har toaletter i.14.45
Just nu är jag påväg till ett café som många rekommenderar här i seoul. Eftersom det var så länge sen jag var här minns jag knappt vart något ligger men jag minns några gator och vägar.
Jag har inrett klart i mitt hem och det är därför jag vill gå till cafét nu så jag kan vila och sånt där.
När jag får syn på skylten blir jag genast glad för nu är jag trött på att fortsätta gå och leta. Jag öppnar dörren så jag kommer in och ärligt talat trodde jag att det skulle vara fler här men de var inte det. Jag ser att vissa ställer sig i en kö och jag gör samma sak. Innan jag har kommit fram tittar jag på menyn och bestämmer mig vad jag ska ha. När jag väl kommer fram är det en kille som står bakom kassan och hans ögon var så fina enligt mig. Han har små kattöron på sig konstigt nog för ingen annan har det men det är dock fett sött.
"Annyeonghaseyo" Säger han och ger mig ett stort fint leende.
"Annyeonghaseyo" Svarar jag med ett litet leende tillbaka. Jag berättar vad jag ska ha och sedan sätter jag mig ner vid en ledig plats vid fönstret. Min mobil börjar vibrera och när jag kollar vad det var ser jag att det är mamma.
Mamma: Hej älskling hur mår du? Hur är huset?
Jag: Jag mår bra och sitter just nu i ett café. Huset var jätte stort, trodde inte det skulle vara så stort. Allt är i fint skick och fräscht och jag trivs redan.
Svarar jag och tittar upp från mobilen. Plötsligt vibrerar det en gång till och det är från mama igen.
Mamma: Vad skönt att höra, om du behöver något som pengar så kan du bara ringa till mig eller pappa puss och kram.
Jag skrattar lite åt hennes text för hon skrev "om du behöver något som pengar så kan du bara ringa till mig eller pappa" det låter som vi är jätte rika men egentligen är vi tvärt om.
Jag: Jadå puss och kram.
"Annyeonghaseyo här är din beställning" hör jag en manlig röt säga och jag tittar upp från mobilen och ser den söta killen igen.
"Kamsahamnida" Säger jag och bugar lite som tack. Han går därifrån och här sitter jag själv med en kaka framför mig och en mango med ingefära drink. Jag börjar äta lite av min kaka samtidig som jag kollar på mobilen och ut genom fönstret.15.15
Nu går jag på gatan och kollar lite i olika affär som finns här. Det är ganska många folk här, mer än i Sverige när man shoppar i stan.
Det är också högljutt eftersom de pratar i mun på varandra men det är inget som direkt stör mig.
"Yah det är inte mitt fel jag hörde bara att dom sa att skulle vara här" Säger en tjej runt min ålder.
"Men ser du han någonstans? Nej precis" Säger en annan som jag antar är hennes vän.
Jag fortsätter gå vidare och kollar runt. Det är verkligen jätte fint här och alla verkar vara så trevliga.
Efter att ha gått en stund känner jag att någon är bakom mig. Jag vänder mig om och ser en kille med en svart luva på sig och gömmer sitt anikte bakom en mask och keps .Man kan knappt se hans ansikte.
"OPPA!" Skriker en tjej bakom honom och han börjar springa. han ser inte mig och råkar gå in i mig och jag rammlar.
"OMO Joesonghamnida, gwaenchana?" Säger han och hjälper mig upp.
"Neh" Svarar jag och tittar på honom. Plötsligt får jag syn på hans ögon och jag blir chockad över att jag kände igen dom ögonen. "Omo.. Jimin?" Undrar jag men får inget svar för han fokuserar på tjejerna som snart hinner ikapp honom. "Fortsätt rakt fram och sedan sväng till höger och sedan vänster" Säger ja och han ler med ögonen mot mig.
"Kamsahamnida" Säger han och fortsätter springa iväg. Tjejerna kommer upp till mig förvirrade.
"Har du sätt Jimin oppa?" Undrar en av dom.
"jimin vem?" undrar jag.
"FRÅN BTS!" Skriker en annan irriterat.
"Vet inte vilka de är" Svarar jag.
"UGH!" Skriker dom och fortsätter att springa men de springer åt fel håll. Då kommer jag på en sak. Jag träffade just Jimin från BTS! OMO OMO OMO!!!!!!!!!!!! Okej chilla Yeri det är ingen stor grej.. JO DET ÄR DET! Jag börjar hoppa runt och ler så stort så jag får kramp om kinderna. Människorna runt om mig tittar konstigt på mig och jag kommer tillbaka till verkligheten.
"Joesonghamnida" Säger jag och bugar och fortsätter gå.
Jag kan inte fatta det! Jag träffade nyss Jimin från BTS! Tänk om vi träffas igen och han känner igen mig! OMO VILKEN DRÖM.19.21
Jag är hemma och kollar på serien The legend of the blue sea. Ugh vad den är bra och den blir extra bra för Lee Min-ho och Park Jinyoung är med. Ugh dom ärså bra!!!!!!!!!
Plötsligt kommer Jimin upp i mitt huvud. Kan inte fatta att jag har pratat med han och han hjälpte mig upp! Ändå att han inte är min bias blir jag ändå jätte glad och varm i hela kroppen bara över att tänka på det. Ugh vad jag vill träffa han igen och hade varit mer roligt om jag fick träffa de andra också!
YOU ARE READING
Another fan in town// Jeon Jungkook x BTS
FanfictionMin Yeri flyttar till Seoul efter att ha studerat klart i Sverige. Nu vill hon bara ta en lång paus från livet i Sverige och leva livet i Seoul. Hon är halv Koreansk och halv Thailändsk eftersom hennes mamma är thai och hennes pappa är Korean. Hon m...