Jeg vågner af at min mobil ringer. Jeg glemte åbenbart at sende den på lydløs igår. Jeg tager den ud af laderen og ser hvem der ringer. Det er Lukas. Jeg tager telefon.
Samtale:
Mira: Det er Mira
Lukas: Jamen godmorgen Mira
Mira: Hva' så?
Lukas: Jeg vil bare spørger om I kan være hjemme hos mig kl 13? Der er min ven kommet nemlig
Mira: Jo, det kan vi godt! Vi ses senere så
Lukas: See you
Samtale slut."Hvem var det?" Spørger Katja. Fedt, så var hun også vågnet af at han ringede. "Det var Lukas. Han ville spørger om vi kunne komme over til ham klokken 13" forklare jeg. Hun nikker. "Hvad er klokken overhovedet" spørger hun. Jeg kigger. "Den er 10.12". "Skal vi så ikke gå ned og få noget morgenmad? Jeg er sulten" siger hun og griner lidt. Jeg nikker og griner lidt med. Vi står op og tager tøj på. Jeg tager mine sorte stramme bukser, ankelstrømper og blå off shoulder på. Jeg elsker seriøst off shoulder trøjer.
Lige da vi kommer ind på værelset igen for vi grineflip. I dont know why? Vi ligger i sengen og griner i godt og vel 5 minutter. Det banker på døren og ind kommer Susanne. "Hvad har I af planer i dag?" Spørger Susanne. Katja og jeg kigger på hinanden. "Vi skal over til Lukas" svare Katja. Susanne nikker. "Hvad tid kommer I så tilbage?". Endnu engang kigger vi på hinanden. Vi trækker begge to på skuldrene. "Bare skriv det til mig så når I ved det" siger Susanne og går ud af døren igen. "Hvad er klokken egentlig ved at være?" Spørger Katja. "Den er 12 lige præcis" svare jeg. Hun nikker. Vi ligger egentlig bare og snakker indtil vi skal til at gå. "Hvor lang tid tager det at gå hjem til ham?" Spørger Katja. Jeg går ind på kort og kigger. "Det tager ca 15 minutter" svare jeg. Vi begynder at gå.
15 minutter senere er vi foran hans hus. Jeg får helt sommerfugle i maven. Vi går op til hans hoveddør og banker på. Døren åbner og der står Birgit. "Hej piger" siger hun og giver os et kram. "Halløj" svare vi. "Drengene er inde på Lukas' værelse" svare hun og peger op af en trappe. "Tak" svare vi. Vi tager lige hurtigt vores sko af og stiller dem pænt. Jeps, vi er godt opdraget. Vi går op af trappen og fortsætter hen til den dør hvor vi kan hører nogle snakke. Jeg banker forsigtigt på. "Kom ind" kan vi hører nogle sige. Jeg åbner døren og møder Lukas' blik som det første. "Hej" siger han og kommer hen og krammer os. "Halløj" svare vi. Katja og jeg har noget med 'Halløj' dont judge. "Hej, jeg hedder Mira" siger jeg og rækker min hånd frem til hans ven. "Christoffer" svare han, tager imod min hånd og smiler til mig. Katja præsentere også sig selv for ham. Lukas sætter sig på en stol ved siden af Christoffer, mens Katja og jeg sætter os i hans seng. "Hvad laver I?" Spørger jeg. "Vi skulle lige til at spille FIFA, men så kom I" svare Lukas. "Jamen, vi kan da også godt gå igen" svare Katja med et lille grin. Jeg begynder at smile af hendes kommentar. "Nej! Vi finder bare på noget andet at lave" skynder Lukas sig at svare. Jeg begynder at grine og det samme gør Katja.
Vi begynder at snakke om alt muligt. Christoffer synes det er lidt sjovt at vi kommer fra Danmark. "Men hvad laver I så i Berlin?" Spørger Christoffer. "Der er faktisk kun en grund til at vi er i Berlin lige nu, og det er fordi at vi skulle til Lukas' koncert i koncerthuset" svare Katja. Jeg sidder ved siden af og nikker stille. Jeg kigger hen på Lukas og møder hans øjne. Endnu engang føles det som om der går et stød igennem mig. Hvad er det han kan? Jeg får brudt øjenkontakten og snakker videre med Christoffer og Katja.Efter et par timer kommer Birgit ind. "Hva' så?" spørger Lukas. "Jeg ville bare lige hører om I alle vil spise med" spørger hun. Jeg kigger på Katja og hun kigger på mig. "Vi vil gerne hvis vi må" svare jeg med et smil. "Selvfølgelig må I det" svare Birgit og gengælder mit smil. "Og Chris, jeg regner da med at du spiser med" siger hun og kigger på Christoffer. Okay, Lukas og Christoffer må være meget gode venner siden Birgit kalder ham for Chris. Han nikker og Birgit går ud. Jeg tager min mobil op. Klokken er 16.28. Jeg ser at Jonas har sendt mig en snap. Jonas går i vores klasse. Jeg går ind og åbner den. Der står: "Hvad render dig og Katja rundt og laver i Berlin?❤". "Vil I ikke lige være med på et billede?" Spørger jeg de andre. De nikker og jeg vender mig med ryggen til dem, tager min mobil op, smiler og tager et billede. Jeg kigger lige hurtigt på billedet, gemmer det og skriver så: "Vi er sammen med Lukas Rieger og hans ven;))". Jeg sender den og han ser den forholdsvist hurtigt. Han sender et billede hvor man kan se hans seng og der står: "Åh okay..". Jeg svare ham ikke men ligger tilgengæld min mobil væk.
STAI LEGGENDO
You and me, Lukas Rieger
FanfictionVi er kommet ind. Lukas er gået på, men pludselig bliver der helt sort. Jeg kan hører en der kalder.. En der tager fat i mig og pludselig er støjen væk. Jeg åbner mine øjne og ser at jeg ligger på sofa. "Må jeg ikke få jeres instagram?" spørger han.