"WAEUN!!!!!!" Teriak Waneul dari atas motosikalnya... Terus dia berlari ke arah adiknya...
Dengan keadaan saengnya yg penuh darah di bahagian kepala.. Kakinya patah.. Kepalanya pecah, tangannya pun sudah terpisah daripada badan...dia sanggup mendakap adiknya walaupun berasa agak takut...
Bunyi telefon bimbit Waneul berbunyi.. Tertera nama eommanya di atas screen...
Eomma : "Waneul? Dah ambik adik ke belum.. Ppali mlm ni kita ada jamuan mkn besar besaran dgn semua ahli keluarga"
Waneul: Eom~.. Eommaa~.. Mianheiyo*menangis*
Eomma : Wae?! Waneul waeyo?!! *bagi phone pada suaminya..
Appa : Waneul gwaenchanha?!
Waneul: saeng excident dilanggar lori!!! 😭😭 MIANHEIII!!!! 😭😭
Bunyi dalam telefon semakin pelik.... Bunyi teriakkan eommanya dan appanya.. Dan bunyi sesuatu hentakkan yang kuat.."BBUSHHH!!"
Waneul: Eomma?! Appa?! gwaenchanha??!!!! 😭😭
Bunyi hentakkan yg kuat lagi PPANGG!! Dan panggilan terputus..
WAEE!!!!!!!😭😭😭😭😭😭😭" Teriak Waneul sambil mendakap saengnya yg mati-mati ikan..
Tiba tiba kedengaran suara halus dari dakapannya..
Waeun : Eonni~~ gomawo.. Sbb dah layan prangai Waeun dari kecik smpai skrg.. Dont worry im fine... Lepasni tolong kirim salam rindu dkt eomma dgn appa eh? Saranghae...
Dengan satu hembusan Kang Waeun telah meninggalkan dirinya buat selama lamanya..
Ramai org menyaksikan tragedi berikut... Ada yang mengeluarkan smart phone dan viralkan ke dalam media sosial, ada yang banyak lalu di situ dan ada yg memberi semangat kepada Waneul dan menolongnya..
Dalam masa sehari sahaja dia telah kehilngan kesemua ahli keluarganya..
~~~~ Selepas dua minggu dia kehilangan eomma, appa dan saengnya .. Dia terus berpindah ke seoul untuk tinggal bersama nenek dan datuknya~~
Waneul berdiri di depan pintu rumah neneknya.. Dia telah memanggil dan mengetuk pintu sebanyak 8 kali tapi masih tiada balasan..
Waneul : Annyeonghasaeyo!!!!
??? : mianhei nenek dan datuk tiada.. Selalunya waktu sekarang mereka keluar berkebun..
Waneul menatap muka seorg perempuan yg dlm ketinggian 165cm dan berkulit putih,cantik dan gebu itu.. Dia terasa seperti dia pernah mengenali perempuan itu..
Waneul : Eunra!!!!
Eunra : *ckp dalam hati* eh dienni kenal aq lah.. Dah laaa stranger, pakai kuasa ajaib apeni.. Potion ape die minum pagi tadi.. Entah2 die ni alien yg duk pasang cctv dlm rumah aq (pandang sekeliling)
Waneul :HALAMAKKK!! KAU TAK KENAL AQ KE?!!?!!?!?
Eunra : maaf saeng, eonni tak kenal..
Waneul : hotak kau saeng.. Aq lagi tua pade kau.. Kau lahir 29 march aq lahir 2 february.. Sape lagi tua ngok.. Dwaeji yaa! 😂
Eunra : *makin seram lah minah ni.. Semua tau* aah maaflah eonni.. Saya x tau mcm mane eonni tau tarikh lahir saye.. Tapi baik saye msok dulu sebelum kene gigit alien..
Sebelum Eunra sempat lari~~
Waneul : aku Kang Waneul lahh.. Takkan kau x ingt.. Pabo 😭😭😭
Eunra : (teruja+buat muke terkejut berok) jinjja?!!
Waneul : waee?! 😂😂
Eunra : Kau anak pengarah syarikat HXN group tu? Atok dengan nenek kau jiran aq tu? Yg selalu main same2 time tadika dulu tu? Yg pernah try nk jd heroin atlast kau yg menangis mcm gwishin tu? 😂😂😂😂
Waneul : yes im.. And kau yg kenw jemur tgh panas smbil pakai towel sbb main air dlm toilet 😂😂
Eunra : btw mane Encik Kang dgn Puan Kang Gee Hin.. Rindu btol aq dgn mak ayah angkat aq tuu 😭😭🌼 Waeun mane?
Waneul : diorg dah meninggal 😞
Eunra : nak melawakpun ade had lah eee pabo yaa!! Dwaeji 😂😂
Waneul : im serious.. Aq x melawak .. Sbb tu aq kene pindah sini..
Eunra : mianheyo...
Waneul : weyhh aq nk skolah dkt mane ni.. Alahh seoul ni bukan calang2 skolah yg ahahaha😂😂😂.
Eunra : SOPA Highschool dgn aq.. Yeish weyhh😍😍😍 aq ade crush kat sane... Ade geng2 f4 tu srs famous .... Lelaki idaman pelajar skolah... Kaya lak tu em...
Waneul : ouh... Aq ade chance tak?!
Eunra : muke lembu mcm kau ni mane sesuai hahahaha 😂😂😂
Waneul : shit hahaha😂😂😂..
...Tiba-tiba saja satu kereta sport colour merah berhenti di depan rumah Eunra... Yeoja itu memakai baju jenama "jeep" yg harga hampir $8760 dan handbag jenama Louis Vitton yg berharga $798623... Yeoja itu juga memakai high heels 6 inch .. Perempuan itu jga memakai kaca mata hitam yg berada di atas batang hidungnya.. 😎
Author: fuhhh bengkak kaki ಥ_ಥ mcm retis pun ade minah ni (͡° ͜ʖ ͡°)
??? : Annyeonhasaeyo.. Lee Eunra 😏🏻
Nak tahu siapakah perempuan yg acah2 diva gile tuuu... Teruskan membaca part 3.. Banyak lagi character yg belom keluar nihhh.. Mianhaeyo 😖🙏🏻🙇🏻 jgn lupe vote eh..
YOU ARE READING
Just one day💖
FanfictionMengisahkan tentng seorg yeoja bernama Kang Waneul yang bru shaja berpindah ke Seoul kerana kematin ibu bapanya akibat kemalangan jalan raya dan kini dia terpaksa menetap bersama nenek dan datuknya yang hidup 'kais pagi makan pagi, kais petang makan...