Aina P.O.V
"Aina..Meh sini jap.. Papa nak cakap sesuatu,"kata papa,Tengku Fakhrul. Aku duduk sebelah papa dengan muka kehairanan?? "Ape dia pa?"tanyaku. "Papa dah daftar kat sekolah baru,minggu depan kamu sekolah erk..,??"kata papa.
"Sekolah mana pa? Kenapa awal sangat?"tanyaku bertubi-tubi. "Mestilah awal. Fantasia Highschool.,"jawab papa. Aku muncung. Tibalah si abang tercinta,tersayang, terkasih dan sewaktu denganya.
"Uishhh,muncung mengalahkan itik!"katanya. Aku jeling. "Apa jeling-jeling..tahulah abangmu ni hensem mengalahkan Syazuwan DFKL tu..,"katanya bangga. "Mama!!mana baldi?? Aina rasa nak muntah hijau lah kat sini!!"jeritku dengan kuat. "Uish..takyah lah jerit kuat sangat.. sakit doh telinga abang ni..,"katanya dengan nada yamg marah. "Biarlah...biar sampai bernanah!!"kata ku.
"Mama!! Tengok Aina ni!!"katanya seraya bangun dari kerusi sebelah aku. Aku ketawa. Papa hanya geleng kepala. "Macam manalah keputusan kamu? Setuju tak?"tanya papa. Aku reda dari ketawa. "Kalau itu yang terbaik untuk papa baiklah untuk Aina..,"kata ku senyum.
"...tapi barang sekolah belum beli..,"kataku. ""Its okay.. petang ni kita gi beli barang kamu..,"kata papa.
Skip
Petang itu aku mengenakan baju sweatshirt hitam dan jeans warna hitam. Tudung? Aku hanya pakai instant shawl warna hitam. Acah jadi akak hipster pulak!
Aku turun. Aku nampak abang duduk di sofa bersama papa. "Urghhh.. hitam lagi?"tanya abang. Aku tersengih. Aku menuju ke rak kasut. Aku capai nike rosh aku yang warna hitam dan memakainya. Aku hanya bawa phone dengan purse. Aku masuk ke dalam kereta dan mula bergerak ke mall.
Setibanya kami disana. Papa menurunkan kami di mall dan cari parking. "Tunggu sini kejap..abang nak cari parking ni,"kata papa kepada mama.
Kami menunggu papa. "Mama.. Aina nak jenjalan kejap.. boleh tak?"pintaku. Mama hanya angguk. "....nanti mesej kat mana..,"kata mama. Aku pulak yang angguk. Aku masuk ke dalam lif. Tingkat 3.
Ting!
Dah sampai. Aku jenjalan. Tiba-tiba mata ni tertancap ke arah yang paling comel di dunia. Coklat!!!! Aku mengatur langkah menuju ke arah sana. Aku membeli coklat favourite aku. Cadbury!! Aku beli 2 bungkus besar.
Aku keluar dari kedai tu.
"Assalamualaikum..,"kata suara yang garau.
Aku mendongak. "Walaikummussalam..,".
1
2
3"Ma!! Singa tepung datang!!!"kataku.
Tiba-tiba telefon aku berdering.
'Abang'.
Singa tepung rampas phone aku sebelum aku jawab panggilan abang.
"Assalamualaiku..,"
"...........,"
"Akmal,anak uncle Haikal,"
"...............,"
"Ada..sebelah saya ni hah..,"
"............,"
"Ok...kejap lagi kitaorang datang.Singa tepung bagi balik dekat aku.
"Apa yg abang cakapkan?"tanya ku.
"Dia suruh gi Mcd..,"
"...dengan aku..,"katanya.
Tbc
YOU ARE READING
Miss Cadbury, I Miss You
RomanceWatak Utama: - Tengku Aina Nuha - Tengku Akmal Nuhail - Tengku Ammylea Qistina - Tengku Naufal Isyyraf Watak sampingan - Tengku Ruhaila Nabila - Tengku Raykal Nufail - Tengku Liyana Sophie - Tengku Hazriq Danish and so on~~