På väg till skolan

278 8 1
                                    

Jag vaknar av min irriterande väckarklocka och spärrar upp ögonen. Det är måndag och ny skoldag, jag orkar inte. Ska jag säga till mamma att jag inte vill gå till skolan idag p.g.a att Martinus var otrogen igår. Hon vet ju liksom det, vi är väldigt nära varandra. Fast jag har ju sagt till alla att jag ska gå till skolan så nu får jag väl göra det antar jag.

I min garderob ser jag mina svarta tajta jeans med hål i knäna och en mörkröd t-shirt med svart kant. Till det tar jag min skinrygga och vans-sneakers, perfekt med en hög bulle på huvudet för att visa att jag inte bryr mig om att Martinus var otrogen (ja det är typ en tjejkod för det). 

En slarvig bulle visar att jag inte fixar mig extra för att visa vad han missar

Hoppla! Dieses Bild entspricht nicht unseren inhaltlichen Richtlinien. Um mit dem Veröffentlichen fortfahren zu können, entferne es bitte oder lade ein anderes Bild hoch.

En slarvig bulle visar att jag inte fixar mig extra för att visa vad han missar. Det är bara lågt och fånigt att göra, sådant gör bara osäkra tjejer som tror att de är coola. Typ wannabes...

Jag öppnar stressat kylskåpet, men hittar inget snabbt att äta. Så jag plockar en banan från fruktskålen innan jag ger mig av till skolan. Konstigt nog känner jag mig ganska lugn ändå, det är lite märkligt eftersom att jag borde vara jättenervös. 

Smått joggandes tar jag mig fram genom det mysiga kvarteret som jag väl känner igen. Här har jag bott sedan jag var 3 år. Det var då jag flyttade med min mamma när min föräldrar skilde sig, jag kommer inte ihåg någonting så jag vet inte hur det är att ha två föräldrar i samma hus. När jag säger det låter det sorgligt, men jag gillar faktiskt att bara bo hos mamma. Hon är borta så ofta så jag är hemma ensam rätt mycket och det är skönt. If you know what I mean...

Så här är ett kapitel med typ handling, det kommer att komma några sådana just nu eftersom att jag gillar att skriva de ahah. Aja, det är iallafall bilder i som jag har lovat.

Ask f.m || M.G (AVSLUTAD)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt