"Vil I sove her?" // Hjemme hos Lukas - part 2

48 3 0
                                    

"Der er mad" kalder Birgit pludseligt. Vi rejser os alle sammen og går nedenunder. "Vi sætter os ved spisebordet. Hun har lavet noget hjemmelavet pizza, wuhuuu. "Hvor er Marie?" Spørger Lukas.Jeg kigger lidt forvirret hen på Katja. Hun trækker på skuldrene. "Hun er hjemme hos en veninde. Far henter hende senere" siger Birgit. Christoffer må have set mit forvirrede ansigtsudtryk for han hvisker stille mig: "Det er hans søster". Jeg nikker og smiler som tak. Vi begynder at spise. Vi sidder bare og snakker med Birgit. Da vi er færdige siger vi tak for mad, tager vores tallerken og glas og stiller i opvaskemaskinen. Vi går op på hans værelse igen. "Girls, vil I ikke sove her?" Spørger Lukas. Jeg bryder ud i grin og det samme gør Katja. "Ej, undskyld" siger jeg da vi er færdige med at grine. "Det var bare det der 'Girls'" tilføjer jeg. "Men jo, det vil vi gerne" siger Katja. Jeg kigger på hende og hun sender mig et uskyldigt smil. "Så skal vi jo bare lige hente noget at sove i og vores tandbørster" siger jeg. Lukas nikker. "Vi går med" siger Lukas. Christoffer nikker og rejser sig op. Vi går ned i entréen og tager vores sko og jakker på.

På vej mod hotellet går Lukas ved siden af mig. Christoffer og Katja går lidt foran og snakker. Han tager forsigtigt min hånd. Jeg kigger op på ham og smiler til ham. Vi går lidt og snakker om hans liv og alt det med at være kendt, da Christoffer vender sig om mod os. Lukas skynder sig at slippe min hånd. "Hvad går I og laver?" Spørger Christoffer og hentyder til vores hænder før.  Katja vender sig også rundt og blinker lige hurigt til mig. "Ej stop da" siger jeg og løber hen til Katja og hopper op på hendes ryg. Jaja, det er også sådan noget vi gør. Vi er jo mega friends goals (Mærk ironien).

"Hej mor, hej far" siger Katja da vi kommer ind på hotellet "Hejsa" siger jeg. "Heeeeej" svare de. "Mor, må vi sove hjemme hos Lukas?" Spørger Katja. Susanne kigger lidt skiftevis på mig og Katja. "Øhm, ja" svare hun. "Det må I da godt" tilføjer hun. Man kan godt hører at hun snakkede med Birgit forleden, ellers ville hun aldrig have givet os lov. "Taaak" svare vi. Vi går ind og tager min day taske hvor vi pakker nattøj, tandbørste og sådan noget ned i. Efter 5 minutter er vi klar. "Farveeeel" siger vi da vi går ud på gangen til Lukas og Christoffer. "Det ser ud som om I fik lov" siger Christoffer efterfulgt af et lille grin. Vi smiler bare til ham. Vi begynder at gå tilbage mod Lukas' hus. Vi går bare og snakker. Ikke noget med at holde i hånd nu, hahah.

"Hvor skal vi så sove henne?" Spørger jeg da vi er kommet op på Lukas' værelse. "Hvad med at I to sover i sengen, og så ligger Christoffer og jeg på madrasserne?" Siger Katja og smiler til mig. Jeg kigger på hende med store øjne. "Det synes jeg er en god ide" siger Christoffer og dasker til Lukas. Jeg kigger på Lukas. "Okay" svare jeg og smiler til Lukas. Han gengælder hurtigt mit smil. Jeg sætter Katja's og mine ting. "Skal vi se en film?" Spørger Christoffer. Vi nikker alle sammen. "Hvad skal vi så se?" Spørger Lukas. "I må gerne vælge" siger Katja, og jeg nikker mig enig. "Okay, så skal vi se hush" siger Lukas. "Alt andet end gyserfilm" siger jeg. "For sent" siger han. Jeg laver et sad face, men han smiler bare til mig. "Skal vi ikke lige skifte tøj så?" Spørger Katja. "Jo" siger jeg. Jeg tager min taske og går efter Katja ud på badeværelset. Jeg tager mine sorte Calvin klein natbukser på og så en grå nike t-shirt. Jeg venter på at Katja bliver færdig. "Kom" siger jeg og vi går ind på Lukas' værelse igen. Vi sætter os op i hans seng, så jeg sidder imellem ham og Katja, og ved siden af Katja sidder Christoffer. Filmen begynder.

Midt under filmen får jeg selvfølgelig et chok. Af ren refleks gemmer  jeg mit hoved væk hos Lukas. Jeg kigger op på ham og han kigger ned på mig. Han smiler til mig og jeg gengælder hans smil. Han ligger hans arm rundt om mig. Jeg kigger op på skærmen igen. Nu er jeg lidt mere tryg. Pludselig kan jeg mærke at mine øjenlåg bliver tunge og til sidst lukker de sig i.

You and me, Lukas RiegerWhere stories live. Discover now