Det är torsdag klockan 07:40 och jag går ut ifrån lägenheten. Mamma, pappa och Samantha har redan åkt så att jag låser dörren efter mig. Ute i garaget står min moped som jag fick i present på min 15 års dag. Jag älskar den så mycket.
(Summers moped)
Varje morgon brukar jag hämta Lexi och så åker vi tillsammans på min moped till skolan. Hon brukar säga att det får oss att se coolare ut men jag tror mer på att hon bara vill ha skjuts till skolan. När jag har tagit ut mopeden utanför och låst garaget så borstar jag av den lite för att den ska se extra cool ut. Precis när jag ska sätta mig hör jag bakom mig en röst.
-Cool moped, säger rösten.
Jag tittar bakom och ser en kille med blont hår och gröna klara ögon.
-Tack fick den på min 15 födelsedag, säger jag stolt.
-Coolt får man åka med på en sväng någon gång?, frågar killen med ett litet flin på läpparna.
-Kanske det men det hade varit bra att få veta ditt namn innan jag lovar något, säger jag och flinar lite också.
-Liam Hartley, säger Liam.
-Summer Ewing, säger jag.
-Summer få gissa din favorit årstid?, frågar Liam med ett litet skratt.
-Haha, Ne men det är ett fint namn, säger jag och skrattar också.
Jag tittar på klockan och ser att den snart är 07;50 jag måste skynda mig innan Lexi tror att jag har dissat henne.
-Jag måste gå men vi kanske ses snart igen, säger jag lite ursäktande.
-Ja, jag måste ändå gå är sen till skolan men vi ses någon annan gång säger han och börjar springa iväg.
Jag åker för att hämta Lexi och till min lättnad ser jag att hon precis kommer ut ur huset och inte har stått och väntat på mig.
-Har du väntat länge?, frågar Lexi.
-Ne kom precis, sa jag och jag hörde hur Lexi pustade ut när hon satte på sig hjälmen och steg upp på mopeden.
Vi han precis parkera och hämta våra saker innan våran lektion började. Vi hade matte men jag tycker att det är ett ganska tråkigt ämne så att jag satt mest och ritade i mitt häfte. Dom flesta som har sätt min konst (bara några stycken eftersom att jag bara visar den för dom jag bryr mig mest om) säger att jag målar jätte bra men jag tycker att det finns bättre och att min konst inte är något märkvärdigt. I mitten av lektionen när jag hade som tråkigast öppnades dörren till klassrummet.
-Detta är eran nya klasskamrat Liam Hartley, sa läraren
Liam kom in och sa hej och att det kommer att vara jätte kul att få lära känna oss (han tittade på mig när han sa det!!)
-Liam du kan sätta dig bredvid Summer, sa läraren.
Han gick och satte sig bredvid mig och han tittade på mig nästan under hela lektionen.
När lektionen var slut skulle jag till mitt skåp och då ploppade Lexi fram från ingen stans mitt framför mig.
-Heeeeeej, sa Lexi med sån där sockersött röst.
-Hej, du skrämde livet ut mig. När lärde du dig att teleportera så där?!, sa jag skämtsamt.
-Haha, men duuuuu, sa hon igen med sin allra sockersöttaste röst.
-Jaaaaaa, sa jag med lika sockersött röst.
-Kan du göra en sak åt mig?, frågar Lexi.
-Visst vad?, frågar jag lite undrande.
-Jooooo det är så hääääär, sa hon och nu börjar hon le ett litet leende som om hon vet något som jag kommer att bli arg för.
-Lexi vad har du gjort?, frågar jag lite allvarligare.
-Åååååå inget bara fixat en dejt med James åt dig, säger Lexi med ett stort leende på läpparna.
Lite bas fakta om James han är ganska lång, mörkhårig med blå ögon och min kärlek sen i 3:an!!!!
(James)
-Lexi!!!!!! JAG SKA DÖDA DIG, ropar jag men inte så högt så att alla hör.
-Du kommer att tacka mig sen, säger Lexi och skrattar så att hon nästan ramlar ihop på golvet. Jag ska inte ljuga hon hade förtjänar det nu.
Ni kanske undrar "Hur kunde Lexi få kontakt med den snyggaste killen i skolan" jo det ska jag berätta, Lexi är vad man ska kalla en killmagnet. Alla killar stora som små dras till henne. Hon kan få vilken kille hon vill och hon kan få dom att göra vad hon vill jag menar wow. Om hon hade varit en varulv hade hon varit en vit med blås ögon (Den mest sällsynta och vackraste). Lexi reser sig upp efter att ha skrattat i minst 10 minuter.-Du ska vi inte ut och shoppa efter denna lektionen (So) vi har ju håll då?, frågar Lexi oskyldigt.
-Visst men tro inge att jag förlåter dig så lätt, säger jag och fnissar till.
-------------------------------------------------------
Hej, glömde skriva en sån här ruta i förs kapitlet men jag hoppas ni gillar min bok och ni får gärna skriva vem ni gillar bäst hittills så ses vi snart❤️❤️//Elin
YOU ARE READING
Ylar i natten
WerewolfSummer är en 16 årig tjej som lever i en småstad där hon är den enda varulven tror hon.