9

297 6 3
                                    


En vecka senare

Måndag
17.08

Jag och de andra har inte pratat på en hel vecka. De skriver inte till mig och jag skriver inte till dom. Om jag ska vara ärlig.. har jag aldrig kännt mig så ensam i hela mitt liv. Jag saknar dom så mycket och jag vill skriva till dom så mycket men de kommer bara dissa mig. De positiva är att jag och Ten fortfarande träffas och han är den ända jag har. Men det känns ensamt ändå...

Nästa dag

12.22

Jungkook POV:

Det är svårt att inte skriva. Det är svårt att glömma. Det är svårt att glömma henne.

En vecka senare (nu rullar tiden på)

Yeri POV:

18.00

Jag står och väntar på att Ten ska komma till parken där han sa att jag skulle komma. Han ville träffas och då bad han mig komma hit men jag hittar inte han.
Jag: Pee Ten var är du?
Skriver jag och fortsätter vänta i de kalla vädret. Plötsligt känner jag någon knacka på min rygg. Jag vänder mig snabbt om och ser pee Ten stå framför mig med ett leende på läpparna.
"Sawadi" Säger han.
"Sawadi kha" Svarar jag blygt.
"Har du väntat länge?" frågar han och jag skakar på huvudet. "Kom jag har en överraskning till dig" Säger han och tar mig i handen och drar med mig.
"Pee vart ska vi?" Frågar jag.
"Det får du se" Svarar han.
Vi går tillsammans hand i hand genom gatorna. Det är första gången vi gör det och det känns så konstigt.

Efter att ha gått genom alla gatorna i tystnad stannar han.
"Stäng ögonen" Säger han.
"Varför?" Frågar jag förvirrat.
"Lita på mig du kommer inte ångra dig" Säger han.
"Okej..." Svarar jag och stänger ögonen långsamt. Jag känner två händer läggas på mina axlar och leder mig genom mörkret. Konstigt nog är jag inte rädd för att ramla eller något, istället känner jag trygghet och litar på personen.
Vi går flera minuter men plötsligt stoppar han mig.
"Vänta här och tjuvtitta inte" Hör jag Ten säga och jag nickar. Nu känns det som han lämnade mig men jag lyder honom och inte tjuvtittar.

Jungkook POV:

Jag och killarna är nu i Lighting festival at the garden of morning. Vi tänkte för några veckor sedan åka hit med Yeri men sen blev de drama och nu får vi vara här själva utan henne. Men det är skönt. Inget bråk och ingen drama så de är skönt.
"Woah vad fint det är" Säger Jin hyung.
"Oh titta!" Säger Jimin och pekar på en blomma som inte jag diekt tyckte såg speciell ut gemfört med de andra.
"Har de en toalett här? Jag måste kissa" Säger Taehyung.
"Jag tror de ska ha där borta" Svarar Jhope och pekar längre bort.
"Jungkookie kan du följa med mig?" Frågar tae hyung och jag nickar.
Vi går iväg och letar efter toalättet men hittar ingen.
"Den kanske är där borta" Säger Taehyung hyung och jag bara nickar. Vi går mot ett annat håll och har ögonen öppna för vi måste hitta toan. Nu börjar jag också bli lite kissig men inte jätte mycket.
"Ah jag måste kissa!" Säger Taehyung desperat och tittar runt. jag gör samma sak och tittar runt. Plötsligt får jag syn på en tjej som ser bekant ut. Hon står alldeles ensam och blundar. Hon påminner mig om Yeri men jag är inte säker om det är hon. 
"Hyung är det inte Yeri?" Viskar jag till Tae. Jag går lite åt sidan för att se tydligare och de gör ag också.
"Woah det är hon" Säger han tyst.
"Varför blundar hon?" frågar jag men får inget svar. Plötsligt ser vi någon komma närmare henne och de är en kille.

Yeri POV:

"Du kan kolla nu" Säger en röst som jag tror är Ten, eller jag är ganska säker på de. jag öppnar försiktigt ögonen och blir så chockad över vad jag såg. Ten står framför mig med en blombuckett i handen och bakom honom är det detta:

 Ten står framför mig med en blombuckett i handen och bakom honom är det detta:

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"omg

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"omg..." Säger jag och vet knappt vad jag ska säga.
"Är det fint?" Frågar han och jag nickar långsamt och tittar runt omkring.
"Yeri" Säger han och jag tittar på honom. "Jag har nog aldrig gillat en tjej lika mycket som jag gillar dig, första dagen jag såg dig ville jag bara veta mer om dig. Och nu några veckor senare står jag här med en buckett i handen och vill fråga dig en enkel fråga. Vill du bli min?" Frågar han och jag vet kanppt vad jag ska svara. Jag blir stum och kan knappt säga något.
"Ehm..." Håller jag på och kan inte få ut något.
"Det är okej om du inte kan svara eller inte vill för jag kommer alltid vara vid din sida" Säger han. Jag smälter innombords men jag vet seriöst inte vad jag ska säga.

Jungkooks POV:

Hon ler mot honom och plötsligt sträcker hon sig och lägger armarna runt hans nacke och kramar honom.
"Jungkook vi borde gå..." Säger Tae.
"Vänta..." Säger jag och kollar vidare. Hon backar några steg och ten ger henne buketten han hade med sig. De ser lyckliga ut.... Och det gör ont att se henne vara lycklig med en annan.
"Jungkook kom nu" Säger Taehyung.
"Är domm tillsammans nu?" Frågar jag och känner hur mycket tårarna vill komma.
"Jag tror de..." Svarar han försiktigt. Jag känner en tår falla ner från min kind och jag kan inte kontrollera mig själv.
"Kom hit" Säger Taehyung och kramar mig.
"Hon är med en annan hyung" Säger jag samtidigt som han försöker lugna mig.
"Hon kommer tillbaka jag lovar" berättar han och de får mig att gråta mer för jag vet att hon inte kommer komma tillbaka.


Another fan in town// Jeon Jungkook x BTSWhere stories live. Discover now