Dit deel is belangrijk, omdat veel van onze ummah niet weten waarol we in deze dunya zijn.
We mogen vrijheid hebben in deze dunya maar er zijn bepaalde grenzen waar we op moeten letten.
___________________________________Allah heeft de mens geschapen voor Zijn aanbidding.
Alle daden dat Wij verichten worden opgeschreven door de schrijf engelen.
Het boek dat de engelen schrijven zullen we op de Dag Des Oordeels ontvangen.
Tijdens het leven worden we getest.
Allah zegt in de Qurân
En ik heb de mensen en de djinn geschapen om Mij te aanbidden.
( Qurân hoofdstuk 51 vers 56)
Waarom zijn wij geschapen?
Een mens vraagt zich vroeg of laat af "Waarom ben ik geschapen? " of "Waarom ben ik hier op deze?" . Wie kan een betere antwoord hierop geven dan Hij Die ons heeft geschapen.
En ik heb de mensen en de djinn slechts geschapen om Mij te dienen
(Qurân hoofdstuk 51 vers 56)
Allah heeft ons geschapen om Hem te dienen. Hij is onze Schepper en wij zijn Zijn dienaren. Wij moeten voor bidden, vasten, de hadij verichten, zakaat geven enzovoort. Alles wat wij voor hem doen is ' aanbidding ' (daar heb ik het al eens over gehad). Hiervoor heeft Allah ons geschapen.
Allah zal ons testen
De test dat wij van Allah krijgen zal Op de Dag Des Oordeels voor of tegen ons getuigen. Alles wat wij doen wordt namelijk geschreven door de schrijfengelen. Uit deze test zal blijken hoe wij het hebben gedaan. Op basis van deze test zal Allah beslissen.
-Of wij het Paradijs verdienen of de Hel.
-Of wij door Allah geleid zullen worden of niet. (Dit heet hidayah)
-of Allah ons liefheeft of nietDe uitslag van deze test krijgen we te horen op de Dag Des Oordeels. Allah zal ons dan duidelijk maken wat wij hebben gedaan en wat wij daarvoor verdienen.
Alles wat wij doen wordt opgeschreven
Zodra wij geboren worden staan er gelijk twee engelen op ons te wachten. Zij hebben de opdracht van Allah gekregen om alles op te schrijven van wat wij doen tot aan onze dood. Zijn houden alles bij; zij schrijven de goede en de slechte daden van ons. Het boek dat zij schrijven zullen wij op De Dag Des Oordeels in onze rechter of linker hand krijgen! De schrijf engelen bevinden zich ter hoogte van onze schouders en worden kiraman katibien genoemd.
Dit is heel belangrijk dat je deze informatie weet. Zoals ik al zei je hebt je vrijheid maar vergeet De Islam niet. Maak tijd voor je DEEN.
Deze dunya is een test, en op het einde van de test krijg je zogezegd je diploma van Allah of je erdoor ben of niet. Is heel gelijkaardig als een examen.
___________________________________
Nou dit is een belangrijke deel dus inshallah heb je hier iets uit geleerd. 🌹🌹🌹🌹
Yazakallahoe gairan om dit deel te lezen.
Moge Allah subhna wa ta'allah jullie belonen ❤ ameen