Ik bekijk het resultaat goedkeurend in de spiegel. Ik voel aan de oranje veertjes die op de hele jurk zitten. De jurk is geheel gemaakt van oranje veertje. Ik draai in het rond en de veertjes dansen om mij heen. Dorin schuift het gordijn weg en bekijkt haar resultaat. Ik knikt goedkeurend en trekt mijn het pashokje uit. Ze steekt mijn haar op en brengt donkeroranje en zwarte make-up aan op mijn gezicht. Ze legt net haar eyeliner weg wanneer Effie binnen komt stormen. Nou ja, in hoeverre dat mogelijk is op haar immens grote hakken. '' Piper, liefje. Ik hoop dat je klaar bent. Bijna iedereen is er al en wacht op jou''. Ik grinnik. Is schuif mijn voeten in de oranje hakken en sta ongemakkelijk op. Het lopen op hakken, dat is niet echt iets waar ik PRO in ben. Langzaam, voetje voor voetje begin ik sneller te lopen en al snel loop ik even snel als Effie. Samen met Dorin en Effie loop ik naar de parade wagens. Wat kan Effie soms overdrijven. Ze zei dat bijna iedereen er was maar nog geen eens de helft van alle tributen zijn er. Ik loop naar Jason toe die naast onze parade paarden staat. Ik tik hem op zijn schouder. Hij draait zich om. Zijn ogen worden groot. '' wou zeg, wat zie jij er mooi uit zeg. Niet dat je dat normaal niet was maar nu.... Wou'' zegt hij. Ik begin te blozen. Er komen steeds meer tributen binnen. '' willen de tributen alstublieft plaats nemen op de parade wagens ? De wagens vertrekken over precies één minuut.'' Schalt een stem door de luidsprekers. Ik loop naar de wagen toe. Ik pak Jason's arm vast en til mijn jurk op. Ik stap de wagen in en houd de leuning vast, bang om eruit te vallen. Dorin komt net aan hollen wanneer Jason ook in de wagen staat. Met een grote glimlach zegt ze :'' steek je pols eens uit ''Ik doe wat ze vraagt een steek mijn pols naar haar uit. Ze opent haar hand. Daarin liggen 2 armbandjes. Een oranje met kleine veertjes en een zwarte met een rode stip. Ze bind ze beide om mijn pols heen. Ze kijkt me aan. '' als je het tijd vind, druk op de rode knop. Doe het wel voor je bij Snow bent anders heeft het een impact'' Ik knik bevestigend. ''Het andere is een geschenk. Als aandenken.'' Zegt ze als toevoeging. Ik wil haar net bedanken wanneer de wagens beginnen te bewegen en beginnen te rijden. Ik grijp de leuning vast en verzet mijn voeten om beter te blijven staan. De wagens beginnen steeds sneller te rijden en voor ik het weet rijden we tussen een grote, schreeuwende mensen massa. Ik kijk stralend om mij heen en zwaai naar de mensen. Ik kijk om mij heen en zie naast al de mensen immens grote gebouwen en beeldschone beelden. Ik werp mijn blik weer op het publiek. Tussen de mensen zie ik een meisje staan met een oranje roos in haar hand. Ze werpt het naar ons toe en het beland in de wagen. Ik buk zover ik kan en raap hem op. Ik werp een kushandje haar kant op en houd de roos in mijn hand. Dan herinner ik de armbandjes. Ik kijk naar mijn pols. Mijn hand gaat naar de rode stip op het zwarte armbandje en ik druk hem in. Eerst lijkt er niets te gebeuren. Mijn jurk en Jason's pakt begint een beetje te roken. Bang kijk ik naar mijn jurk die begint te smeulen. Dan schieten er duizenden vonken uit onze kleding dat een mooi tafelreel veroorzaakt. Overal om ons heen zijn piepkleine vonkjes die een mooie gloed af geven. Ik kijk trots vooruit. Ik kijk naar de paarden. Het hinnikt gespannen. Met opgetrokken wenkbrauwen kijk ik naar het paard. Het paard begint te roken. Oohh nee denk ik. ONZE PAARDEN STAAN IN DE FIK !!
JE LEEST
De Honger Spelen met een andere afloop
ФанфикWanneer Piper wordt getrokken voor de 76ste Honger Spelen, veranderd haar leven snel in een ramp. Wanneer ze denkt dat het niet erger kan worden gebeurt er iets waardoor haar leven voorgoed veranderd. Haar mentoren Katniss en Peeta proberen haar bij...