Di Hospital

41 4 7
                                    

Hospital Dellwood.Sunyi,hanya kedengaran bunyi mesin-mesin yang sedang berfungsi sahaja.Keadaan sedikit lengang.

-------------------------------------------------------------

   Beep..beep..beep.."Huhh? Bunyi apa pulak ni?".Dengan perlahan Zac membuka kelopak matanya.."Huh..hospital?" ..Dengan bingkas dia  bangun lalu mencabut wayar oksigen dimulutnya dan wayar-wayar yang berselirat ditubuh badannya.

   "Macam mana aku boleh ada dekat hospital pulak ni" kata Zac yang merasa kehairanan."Tak silap aku..aku tengah bekerja semalam..macam mana harini boleh ada di hospital?" Zac terpandang pada sebuah kalender..tiba-tiba dia menjadi bingung..kerana di kalender tertulis '2016'.."Macam mana boleh ke 2016 ni? Sedangkan semalam aku kerja tahun 2014 lagi!!"bermacam-macam yang bermain di fikiran Zac.

   Dia memandang ke luar cermin bilik ICU nya dan ternampak kelibat seorang jururawat.Dan jururawat itu pon semakin menghampiri biliknya. Tetapi,Zac ternampak ada satu nota yang kelihatan sudah lama diletakkan disebelah katil sakitnya..Dengan perlahan dia membaca "Zac, walau macam mana pon kau kena lawan benda-benda di luar tu..kau sebenarnya dah koma sebab masa dalam perjalanan pulang dari kerja kau alami kemalangan..keadaa di luar dah jadi huru-hara..aku harap kau sempat datang jumpa aku..jumpa aku di tempat lama kita..Dari Isaac".

   Selepas membaca nota itu,baru Zac sedar..bahawa dia telah koma selama 2 tahun.Dia terus meluru ke pintu dan terus membukanya..dengan tiba-tiba Zac terkejut..kerana jururawat tadi mempunyai rupa yang amat buruk..seperti mayat yang sedang membusuk.Zac merasa terkejut dan dia terus menghempas pintu itu."Fuhh..Tak mungkin benda ni wujud..benda ni ke yang dimaksudkan Isaac dengan 'huru-hara'? Macam mana aku lepasi dia ni."Zac berasa takut dan gelisah kerana jururawat itu telah menyedari kehadiran dia disitu dan telah bertindak ganas..Bam..bamm..bamm..Zac terus berasa cemas kerana jururawat zombie itu sedang menghempaskan badannya ke pintu bilik ICU miliknya.."macam mana aku nak buat ni..huhhhuhuhhuhh"kata Zac sambil mengeluh..kelihatan darah mengalir melalui celahan pintu."Benda ni makin ganas..Aku kena cari jalan keluar".

-------------------------------------------------------------

Macam mana Zac nak lepas?
Nantikan sambungannya~
Leave a like n comment dear readers💖

Days of SurvivalWhere stories live. Discover now