Shin dan bts masuk kedalam wad yang menempatkan seorang pesakit bernama kim seok jin.
V:hyung?kau ok?
Jin:ok.but..siapa yeoja ni?
Mereka tak terkejut sebab tadi dah doc cakap yang jin ada gegaran otak.
Shin://kau teruk seokjin//
Suga:ni park young shin.
Jin:ouh. Korang. Aku nak cakap ngan suga jap. Korang keluarlah dulu.
R.mon:ish. Yelah.jom
Mereka keluar termasuk shin. Tinggal jin dan suga je dalam wad tu. Suga mengambil tempat duduk disebelah katil jin.
Suga:kau ingat aku bodoh?aku tau lh kau tipu. Asal kau nak tipu kitorang?
Jin:*sengih*kantoi ae?*garu leher*
Suga:...
Jin:yelh yelah...aku nak jauhkan diri dari shin. Kalau aku bagitau dorang pasal plan aku..aku tau plan tu akan gagal sebab mulut dorang tu.
Suga:asal kau ni? Kau sendiri yang cakap kau suka kat shin tu kan. Asal pulak kau nak jauh dari dia sekarang? Kau tau tak dia cari kau hampir satu seoul dengan kaki trseliuh dia tu. Dari cara dia jalan pun aku tau dia tengah tahan sakit. Kau tak kesian ke dengan dia. Risau betul dia tadi. Kau tak perasan apa apa ke?
Jin:jinjja? Betul ke dia cari aku? Bukan dia keluar ngan..
Suga:takkan dia nak jalan jalan ngan kaki terseliuh. Lebih baik dia balik.
Jin:tapi aku dah tipu dia.
Suga:alah..kau buat buatlah yang kau dah ingat dia esok.
Jin:ok. Bila aku boleh keluar?
Suga:sekarang. Tukar baju kau. Nah*campak beg kat jatil jin*
Jin:thanx
Suga:hmmm.
Skip~
V:shin. Aku rasa kau patut luang kan masa ngan jin lah.. Lagipun dia ingat pasal kitorang...
Jk:kau je yang dia lupa.
Shin:taknak lah..aku tak boleh. Kaki aku sakit sangat. Tak larat dah nak jalan. Aku rasa aku kena stay kat hospitalni kejap sebab nak rehatkan kaki aku.
Jimin:nak aku teman?
R.mon:jangan nak mengada. Nanti suga hantar shin dan jin balik dorm. Kau stay kat dorm kitorang dulu. Rehat kat sana nanti aku pakai motor kau.
Shin:ok.. Tapi kalau calar siap kau.
R.mon:ok boss*acah acah askar*
Suga:dahlah..jom
Shin dan jin hanya akur dan membuntuti langkah suga ke tempat parkir.
Di dorm.
Jin cuma duduk di sofa manakala shin hanya melihat wajah jin. Ditatap wajah jin lama sehingga jin rasa tak selesa. Suga pulak sengaja tinggalkan mereka berdua.
Jin:jangan pandang aku macam tu. Tak selesalah
setelah sekian lama akhirnya jin bersuara namun tak menghadap shin langsung.
Setitik daripada air mata shin jatuh. Jin buat tak tau namun dirinya diselembungi rasa bersalah melihat shin menangis sambil menatap wajahnya. Shin hanya memfokuskan pandanganya kepada jin.
Shin:kau kejam
Jin tersentak. Air mata shin mengalir deras. Shin hanya menghiraukannya dan tetap menatap wajah jin.
Shin: jin..aku..aku minta maaf. Tapi tiga perjataan ni yang kau kena tahu. Naega cheonmal saranghae
Shin terus berdiri dan menggalas begnya lalu pergi meninggalkan jin.
Jin://what? S-saranghae?stupid jin. How can you do this at her. You ruin averything. Stupid jerk//
Jin mengusap kasar wajahnya. Memang dia menyesal sebab tak pernah perasan perasaan shin selamani. Mungkin sebab lakonan mantap shin.
Shin pergi ke dorm exo. Dia terus menyerbu masuk tanpa menghiraukan manusia yang tak berbaju kat dalam tu. Dengan esakkan dari shin dia terus mencari d.o.
Shin nampak d.o kat dapur. Shin terus memeluk d.o dari belakang. Esakkan shin membuatkan d.o berhenti memotong carrot. Pisau diletakkan jau dari dirinya. Dia menghadap shin dan menyeka air mata shin menggunakan ibu jarinya.
Ahli exo cuma menonton drama free tu dari jauh.
D.o menempatkan shin di meja makan lalu menyuruhnya duduk. Mereka duduk secara berhadapan. D.o hanya memegang bahu shin dan menyeka setiap air mata uang berlinangan dari mata shin.
Shin semakin sebak terus mendakap d.o erat.
Shin:mianhae. Tapi biar aku peluk kau sekejap. Hiks.. Please..
D.o:hmmm...
D.o mengusap usap belakang shin. Apabila keadaan shin dah beransur ansur pulih dia pun melepaskan pelukan hangat d.o
Shin:first sori sebab aku main serbu je tadi.
D.o:takpe..kedatangan kau memang dialu alukan pun kat dorm ni. You are a part of us.
Shin tersenyum sedikit tapi mampu membuatkan d.o lega.
Shin: aku tak tau nak cari siapa lagi. Aku tak kuat d.o. Langsung tak.
Mata shin berkaca semula.
Shin:dia tak nampak selama ni. Tak jelas ke? D.o..bagitau aku. Tak jelas ke? Sakit d.o. Dia..dia lupa aku. Dia tinggalkan aku pastu.. Aku tak mampu. Hanya tuhan yang tahu bila aku dengar dia accident. Time dia lupa aku..hancur hati aku d.o..aku tak kuat. Apa aku nak buat? Boleh ke dia ingat aku balik? Layanan dia? D.o...say something. I love him..
Mereka sama sama terluka pada masatu. Tapi d.o lagi terluka sebab shin langsung tak perasan pun perasaan d.o kat dia. Kai turut terluka. Semua orang yang berada dalam tu dengar dengan jelas luahan shin.
D.o terus mendakap shin.
D.o:shin-ah..aku ada..aku akan sentiasa ada untuk kau. Takmo nangis nangis.
D.o menyeka air mata shin lalu mengucup dahi shin.
Shin:as my friend d.o. I relly love you. Please keep your promise. I really hope that you're not making any of fakehope for me. I relly need you by my side. You are my friend. My best friend. I trusted you d.o. Only you.
D.o:actually,saranghaeyo shin..
Shin:d.o..aku...aku-
D.o:takpe shin..aku tak harap kau balas cinta aku. Aku cuma nak kau tau perasaan aku. Tapi..janji tetap janji. I will always by your side.
Shin:mianhae d.o. Kamsahamnida for your kindness.
D.o:welcome.
Baek:wooow woow woow..apa sedih sedih ni? Confess confess pulak tu.. Happy lah. Cheer up baby~
Belum sempat baek menyanyikan rangkap seterusnya satu ketukan mendarat di kepala baekhyun.
Suho:bengong tol kau ni.
Chanyeol:haah..baru je air mata jantan aku nak jatuh tapi dah disedut mata aku balik tengok kau menari.
Sehun:geli dowh..
Melihat telatah exo yang sibuk memarahi baekhyun, shin ketawa kecil. D.o tumpang gembira mendengar esakkan shin menjadi tawa.
Shin:thanx again d.o.
D.o:no need lh. We are friend. Friend help each other right?
Exo:yes!!!
Suho:dari tadi berspeaking.
Exo:of courselh!!
Shin:hahaha..broken english pun jadilah..
YOU ARE READING
[C]Best Queenka Ever!!!
FanfictionKisah seorang gadis yang baru sahaja berpindah ke seoul. Pada hari pertama, sudah ada perkara buruk terjadi disebabkan olehnya. Dari saat itu, dia menjadi salah seorang yang degeruni di sekolah, iaitu seorang Queenka ...