MCIMY 03

123 4 2
                                    


Aina P.O.V

Aku duduk di sebelah mama. "Aik?? Kenapa pipi tu blushing erk?"tanya mama.

Yah!!! Ni semua kerja si Akmal. Nak tau apa dia buat...

Flashback..

Lepas abang suruh, aku dan singa tepung ni gi lif nak gi McD. Kitaorang masuk and senyap.

"Aina..,"kata Akmal. "Apa die?"tanyaku dingin. Tiba-tiba dia

"Tak da pape..,"katanya. "Aishhh...kenapalah abang suruh singa tepung ni ikut..,"gumamku.

"Apa dia?"tanya dia. Eh..eh..dia dengar ke wei!

Ting!

Pintu lif buka. Aku terus masuk ke lif. Dia pun masuk. Diam seketika~~~

"Apa yang kau cakap tadi?"tanya dia lagi. Gluppp!!

Tiba-tiba dia tolak aku ke dinding dan mengunci aku dengan tangannya. Ah,sudah!!!

"Tak nak jawab eh..ok...,"katanya. Makin dekat..makin dekat.

Ting!

Pintu lif terbuka. Aku terus lari ke luar. Mamaaa!!!

End flashback

"Aunty..Uncle..Mal kena balik dulu..,"katanya. "Ala..yeke...hurmm...takpalah..kirim salam dekat family kamu,k?"kata mama. Dia angguk dan salam papa and abang. Lepas tu pandang aku. Apa pandang-pandang?! Aku jolok mata dengan garfu jap lagi. Geram!!!!!!!!!!!!!!!

Skip

Author P.O.V.

Hari ni merupakan hari pertama Aina bersekolah di sekolah baru.

"Selamat pagi semua!"seru Cikgu Maria. Semua muridnya menyahut seruannya. Cewah!!

"Hari ni kita ada murid baru. Sila masuk!"laung cikgu Maria. Aina pun masuk.

Aina P.O.V.

Eh..eh..cikgu panggik aku? Aku masuk. Semua tengok aku. Ceh!!

"Nama saya Tengku Aina Falisha... Dari London..just call me Aina..,"kataku.

"Ok..kamu boleh duduk tepi Akmal..,"arah cikgu tu. Eh? Macam kenal je nama tu.. Takkanlahkan?

Aku jalan. Aku berhenti. Wait,tu singa tepung kan?! Mama!! Singa tepung sekolah dengan Aina!!!

"Aina kenapa? Belakang tu tempat duduk kamu... bukan tepi Raykal...,"kata cikgu. Aku pandang sebelah. Yrlah, tepi mamat tu ada tempat kosong. "Ouh.yeke..ingatkan dia ni Akmal..,"kataku. Aku jalan terus. Aku duduk tepi si singa tepung kerek ni!

"Hai sweetie..,"kata Akmal. "Sape swetiee kau ,hah?"kata ku dingin. "Baiklah,murid sekalian..hari ni cikgu ada meeting. So, behave yourself k?"kata cikgu Maria lalu keluar. Aku ambik buku conteng dan hasilkan karya seni 'teragung'. Ceh!

"Aina.."panggilnya. Aku buat derk je. Malas nak bertegur sapa dengan 'jiran' sebelah ni. Dia tolak siku aku. "Ish! Ape hal kau ni!! Aku nak hidup senang tak boleh ke ?! Asyik nak hadap muka kau je?! Tension!!"bentakku. Akibat jeritan itu, semua memandang kami.

"Kenapa minah tu wei..berani mati dia jerit kat headperfect dingin tu..,"bisik seseorang. Ceh! Kau ingat kau headperfect aku kisah! Pigidah lah wei!

"Ish..duduklah..semua orang tengoklah..,"pujuknya. "Raykal..aku duduk tepi kau..malas nak duduk tepi si singa tepung kerek ni!"arahku.

"Apa kau panggil aku?"tanya Akmal dingin. Muka merah menahan marah. Ada ku kesah..

"Singa.Tepung.Kerek."kataku sambil senyum sinis. "Arghh!!"katanya. Bagus!

Aku duduk tepi Raykal. Semua pandang. "Apa pandang-pandang?! Buat kerja sendirilah wei! Korang nak rasa mata tu dijolok ke?!"kata ku. Semua pandang depan. Takut kena hamburan aku lagi.

Raykal duduk tepi singa tepung. Cuba menenangkan dia. Aku senyum.

Skip

"Raykal..kau free tak?"tanyaku. Yelah, nak tahu selok-belok sekolah ni. "Ermm..free. kenapa?"tanya dia lagi.

"Aku nak ajak kau gi rouand sekolah ni..,"kataku. "Klah...jom.,"ajaknya. Aku bangun dan mengikutnya.

"Tengku Aina Falisha!"jerit someone. Aku toleh belakang. Akmal?! Aku pandang dia. "Pengetua nak jumpa kau..,"katanya. Kitaorang pun bergerak ke bilik pengetua.

Aku yang berada di tengah-tengah jejaka-jejaka handsome. Eh, Raykal je,k?

Tok! Akmal mengetuk pintu. "Masuk!"kata pengetua. Kami duduk kat sofa.

"Hajat cikgu panggil kamu ni..ada sebab..cikgu nak kamu jadi penolong headperfect sekolah ni..,"kata cikgu. "Tap cikgu....saya dah lelah lah nak jawat jawatan tinggi ni..dahlah tahun lepas jadi headperfect sekolah..tahun jadi penolong..cikgu tahun nikan saya nak hadap Spm.. taknak lah...,"tolakku lembut.

"Ala..cikgu tau kamu boleh..lagi sekolah kamu yang besar tu kamu dapat handle...ni pulak sekolah kecil ni..,"kata cikgu. Aku berfikir sejenak. "Hmm..oklah..tapi sapa headperfect kar sekolah ni?"tanyaku. Pengetua tunjuk Akmal. Wait?! Takkanlah?! "Dialah headperfect sekolah ni..,"kata pengetua. "What?!"bergegar bilik pengetua aku kerjakan. Aish...benci!!

Tbc

Miss Cadbury, I Miss YouWhere stories live. Discover now