"Kan jag bjuda ut dig på dejt? Asså, inget jätteviktigt eller stort eller nåt, bara en film, godis, mat och så du och jag typ?" jag håller på att svimma av glädje. JA JA JA! Vill jag skrika, men jag försöker verka oberörd, och säger bara:
"Det finns inget som skulle glädja mig mer!" nej. Nej, nej nej! Vem fan svarar så? Man säger bara inte så! Det låter så otroligt korkat! Marcus tittar konstigt på mig.
"Ehm, okej." Han ger mig ett litet leende och försvinner iväg. Åh fuck. Aja, han har iallafall bjudit ut mig. Det känns som en perfekt dejt. Att gå på bio och middag är typ bara stelt.Efter skolan springer jag till Cassandras hus. Hon slutar tjugo minuter innan mig på måndagar, så hon borde redan vara hemma. Det är hon.
"Hej Vera!" Säger hon med en lyckligt leende.
"Marcus bjöd ut mig!" Tjuter jag och ger henne ett lika lyckligt leende. Jag glömmer helt bort att fråga varför hon är så glad.
"Omg! När?" Cassandra hoppar nästan upp och ner av glädje för min skull. Jag grimaserar.
"Det glömde jag fråga." erkänner jag och Cassandra skrattar åt mig.
"Vad ska ni göra? Eller glömde du fråga det också?" frågar hon med ett tillbaka hållet skratt.
"Vi ska titta på film, mysa och så." säger med ett leende.
"Netflix and chill?" frågar Cassandra och ger mig ett retsamt leende.
"Sluta!" jag slår till henne på armen. Hon skrattar.
"Vad ska du ha på dig?" undrar hon medan jag går mot köket för att ta mellis.
"Venne. Har inte bestämt mig än." jag rycker på axlarna. "Har ni choklad hemma?"
"Ehh, asså...." jag avbryter henne.
"Hitta den!" jag tar upp marabou mjölkchoklad ur ett av köksskåpen. Hastigt river jag av papperet och börjar äta. Den fylliga chokladen smakar underbart.
"Vad gör du här?" den välbekanta, avskyvärda rösten får mig att titta upp. Åh nej. Jag vänder mig långsamt om. Där, i bara jeans och strumpor, står Martinus.
Halu! Så de här vart ett ganska kort kapitel, men men. Från och med nästa kapitel, eller kanske näst nästa (säger man så?) så kommer jag lägga upp bilder på personernas outfiter, så att nu vet ni de. Aja, nu har jag lektion så byeeeee!
YOU ARE READING
Han som förändra mitt liv/M&M
Fanfiction"Marcus, snälla gör inte så här mot mig!" tårarna rinner ner för mina kinder. Han skakar på huvudet. "Förstår du inte, Vera? Jag har redan gjort det!" han röst är så vass att man skulle kunna skära sig på den. Jag sväljer en snyftning. "Snälla...