-I can't stop thinking about you, dear. What should i do? Maybe, I fall in love with you? - KTH-
Sekali lagi Bae Jihyun menerima jambangan bunga dari orang yang sama. Dia tidak dapat menangkap siapa si pemilik nama itu. Dan setiap kali itu lah, bunga itu akan diberikan kepada Jun Rina. Lagi pula, dia kurang berminat dengan bunga ros. Sticky note itu disimpan dalam kotak dengan kemas. Kemudian, dia menyambung kerja nya semula.
×××
Sesekali Min Yoongi melihat pada telefon nya. Jikalau Bae Jihyun menelefon atau mesej dia. Tapi dia tahu semua itu takkan pernah terjadi pun. Nampak nya, mereka berdua sama - sama kena pujuk dan dipujuk! Susah bila dua kepala ini degil orang nya. Sukar untuk merendahkan ego masing - masing. Telefon berbunyi. Dengan cepat, dia menjawab panggilan itu tanpa melihat siapa pemanggil nya.
"Hello, sayang…"
"Sayang? Hey! Niey mama lah!"
"Mama?"
Segera Min Yoongi melihat nama pemanggil. Memang betul mama nya yang menelefon dia. Dia fikir Bae Jihyun yang call. Sebab itu dia pakai angkat sahaja panggilan itu. Sudah lah! Mesti mama akan tanya aku dengan banyak soalan nanti. Ye lah! Aku tersalah panggil 'sayang' sebab ingatkan Bae Jihyun yang call.
"Siapa sayang tuey, Yoongi?"
"Tak de sape, ma."
"Nak berdalih pula. Kamu jangan nak sorok apa - apa dengan mama dan juga papa ya. Kalau kamu ada sorokkan apa - apa, siap lah kamu. Mama tarik telinga tuey sampai tercabut nanti."
"Apa niey, ma. Mana ada Yoongi sorokkan apa - apa. Mama niey selalu fikir yang bukan - bukan lah. Banyak sangat tengok drama niey. Mama call niey ada apa? Yoongi banyak kerja niey."
"Papa kamu accident."
"HUH?! Bila, ma?"
"Pagi tadi. Cepat ke hospital."
"Okey, ma."
Panggilan ditamatkan. Segera, Min Yoongi keluar tanpa sempat pembantu nya nak menyoal kemana dia nak pergi. Sambil berjalan, Min Yoongi menelefon adik nya yang sedang bekerja di hotel itu. Reaksi yang sama diberikan oleh Kim Taehyung apabila dia memberitahu yang papa mereka accident. Min Yoongi memecut pergi ke hospital.
×××
"Papa mana?"
Soal Kim Taehyung sebaik sahaja sampai ke hospital. Jarak hotel yang dia kerja dekat sahaja dengan hospital. Sebab itu dia yang sampai dulu. Puan Suna menjuihkan bibir nya pada sebuah katil yang dihuni oleh Tuan Yujae. Lambat - lambat Taehyung melihat pada papa nya. Kepala Tuan Yujar berbalut manakala kaki nya disimen.
Kesian Kim Taehyung melihat papa nya sekarang. Walaupun sekadar papa angkat, dia sudah anggap lelaki itu sebagai ayah kandung dia sendiri. Muka Tuan Yujae ada calar. Kesan daripada kemalangan itu. Mesti kuat juga kemalangan itu sampaikan kaki papa nya patah. Puan Sun sudah tidak mampu nak menangis lagi. Dia dah penat. Dia dah banyak mengalirkan air mata.
"Papa!"
Teriak Min Yoongi sambil meluru ke arah Tuan Yujae. Bergenang mata nya dengan air mata melihat keadaan papa nya. Bahu nya ditepuk seseorang. Dan orang itu ialah Kim Taehyung. Min Yoongi mengelap kasar mata nya dan tersenyum tipis. Hilang terus rasa marah kepada adik nya pasal tempoh hari.
YOU ARE READING
[C] Let Me Love You | myg
ФанфикSelepas 2 tahun, mereka ditakdirkan untuk bertemu semula dalam suatu majlis. Pertemuan yang tidak disangka, menemukan satu pasangan yang saling merindui.