-Heart of My Lover:1-

120 17 4
                                    

***

"Yuju-ah!Kau mahu pergi ke mana!"tanya seorang yeoja iaitu Sowon."Nak jumpa Jimin oppa!"kata Yuju sambil berlari."Makan lah dulu!"ajak Sowon tapi Yuju menggeleng.

"Hish!Kalau nak jumpa namchin pun!makanlah dulu!"bentak Sowon di meja makan Gfriend."Alah..Unnie pun sama je kan.Kalau Jin oppa ajak jumpa,laju je!"perli Umji."Hihi.."Gelak Sowon malu.

Kring!Kring!

Handphone Sinb berbunyi.Dengan pantas,Sinb menjawabnya.

------------------[On Call]
"Mwo?"
-Sinb

"Chagi..Yuju tak
beritahu apa-apa ke?"
-Hoseok

"Tak de..Kenapa?"
-Sinb

"Jin Hyung ajak gfriend
makan sama-sama
dengan Bts.  "
-Hoseok

"Yahh!Yuju unnie tak
bagitahu apa-apa pun!
-Sinb


       "Okeh..okeh..Pergi
  siap.Yuju dah sampai
           kat sini.Dia cakap
Dia lupa nak bagitahu
korang"
Hoseok-

----------------[End Call]

"Hoseok oppa ajak kita pergi makan kat rumah Bts.Patutlah Yuju cepat tadi.."Kata Sinb."Oh..Dah pergi salin.Yang makanan ni,kita bungkus,bawak pergi rumah bts.."cadang Eunha."Okay.."lalu mereka semua bergerak ke bilik masing-masing.

Skip (Di Rumah Bangtan Boys)

"Yuju lupalah.."sengih Yuju.Bts menggelengkan kepalanya."Hish..Chagi oppa ni pelupa jer.."kata Jimin sambil mengusap kepala Yuju."hihihi.."gelak Yuju perlahan.

Ting!Ting!Ting!=Bunyi loceng

"Ha!Tu pun!"kata Jungkook lalu segera membuka pintu rumah mereka."Annyeong noona!"sapa Jungkook.Umji,Sinb dan Eunha memuncungkan bibirnya."Aku lagi mudalah!"bentak Umji dan Sinb."Ye ke?"ragu Jungkook.

"Sampai hati oppa buat Eunha macam ni.."rengek Eunha."Alah..Sorrylah Chagi.Kookie lupalah.."Pujuk Jungkook."Dah!Dah!Nak buat drama murahan ke kat sini!Orang nak makan ni!!"perli Jin."Jap Hyung!Jom masuk.."pelawa Jungkook."kay.."balas Gfriend ex Yuju lalu ke dalam rumah.

"Yuju.."Gfriend death glare kat Yuju."Alah!Unnie!Unnie tahukan Yuju ni pelupa!"balas Yuju."Dah!Mari makan nanti lambat ke sekolah!"Ajak Yoongi."Okay.."Semua orang menikmati makanan mereka.

Di Seoul,Korean High School

"Bangun!Selamat pagi Sir. Jongkook!"Ketua kelas iaitu Mark menjalankan tugasnya.Seperti biasa,Bts dan Gfriend menjalankan rutin hariannya di sekolah.

SowJin-main masak masak
Taerin-Cakap bahasa Alien
Eunkook-Lawan siapa yg lagi comel
Yumin-Lawan bingo
SinHope-Menari
UmGa-Tidur

Situasi YuMin"Oppa menang!"Sorak Jimin."Hak Eleh..Oppa baru menang sekali,Yuyu dah menang 3 kali dah.."perli Yuju."Yelah.."balas Jimin sepatah.Situasi TaeRin-"njjsjdzn"kata Yerin."Aku sayang kau.."teka Taehyung."Salah!Jawapannya adalah..Gidaryeo!"kata Yerin bersama ketawanya.

"Ehem!BangFriend sila keluar dari kelas saya sekarang!!!"arah Sir. Jongkook."Nae!"jawab mereka lalu keluar."Apalah nak jadi dengan budak budak tu.."gumam Sir. Jongkook sendiri.

Situasi BangFriend

"Ergh.."rintih Taehyung kesakitan."Oppa!Kenapa ni!"kata Yerin risau."Penyakit Jantung Taehyung nak datang lagi.."bisik Namjoon pada Jin."Ambilkan ubat dia.."Balas Jin perlahan.Tiada siapa yg tahu tentang penyakit Taehyung kecuali Bts.

"ini dia.."Namjoon memberikan sebotol ubat untuk Taehyung.Jin terus ke arah Taehyung."Minum air ni Taehyung.."Arah Jin lalu memegang tangannya dan memberi sebotol air kepada Taehyung."Nae.."balas Taehyung lalu memakan ubatnya tanpa diketahui Yerin dan Gfriend.

"Ah..Lega sikit.."Gumam Taehyung apabila Penyakit Jantungnya berkurangan."Oppa!Kenapa tadi!"tanya Yerin tiba-tiba.Nasib baik penyakit Taehyung tak datang masatu."Ish..oppa tak apa-apa lah..Jangan sedih kalau oppa tak ada tau.."balas Taehyung.

Tanpa Taehyung sedari,Taehyung dah terlepas cakap.*Yerin harap oppa boleh hidup lama dari Yerin*bisik hati Yerin."Eh..maafkan oppa!"pujuk Taehyung apabila Yerin tiba-tiba menangis akibat perkataan yg dikeluarkan tadi.

"Hisk!Hisk!Kenapa oppa cakap macam tu!"Tangisan Yerin tersedu-sedu."Dah..jom balik..Dah nak petang ni.."ajak Hoseok dalam keadaan yg tidak disangka boleh jadi sebegitu."Bye..Chagiya!"Bts melambai-lambai tangannya.Begitu juga dengan Gfriend yg membalas lambaian mereka.

Di Rumah Gfriend

"Unnie tak berniat nak merahsiakan penyakit Taehyung but lepas dapat tahu yg Yerin mempunyai penyakit yg lagi berbahaya,jadi unnie bertekad nak beritahu tentang penyakit Taehyung."Terang Sowon.

"Jadi selama ini,hanya Unnie je yg tahu?Itupun Jin oppa yg bagitahu.."Tanya Yuju pelik."Haah.."balas Sowon sepatah.

"Maafkan Eonnie,Yerin.."pujuk Sowon lagi."Tak apa..Yerin hope Taehyung akan hidup lama dari Yerin.."Gumam Yerin.Bagi Yerin,kata-kata itu lah doa yg sangat berharga untuk Taehyung."Yerin tak akan hilang dalam hidup kami.."kata Yuju tersenyum."Dah..Yerin jom tidur.."ajak Sinb.Mereka pun pergi ke bilik mereka.

Bilik SinB&Yerin

SinB dah tidur manakala Yerin tidak.Peritnya dihati tiada siapa yg tahu.Siapa tak terkejut,Yg dia ada penyakit Kanser Otak.Dengan secara senyap,Dia menangis..

"Kami dah sedaya upaya membuat kajiian tentang penyakit ini.Kami dapati kamu mendapat penyakit ini daripada omma dan appa kamu.."

"Aku harap aku akan mati dulu dari Gfriend dan Taehyung.."

"Penyakit ini datang secara keturunan atau datang secara sendirinya.Maybe,kamu pelik yg omma dan appa kamu tiada penyakit ini tapi penyakit ni dari nenek dan atuk kamu.."

"Terima kasih.."

"And maybe kamu boleh bertahan selama 6 bulan sahaja.."

"Aku akan mati.."

"Kalau kamu hendak buat rawatan..boleh tapi harganya sangat mahal.Ianya bernilai xxxxxxxxx.Kalau kamu mahu datang lah ke hospital ini!"

"Aku tak akan buat rawatan ini.."

"Kalau kamu tak nak,tak mengapa..Ianya bergantung pada kamu.."

"Aku sayang Gfriend dan Taehyung serta bts.Omma,appa dan semua aku sayang korang."Air mata gadis itu akhirnya jatuh.Memori yg dicipta akhirnya akan terpadam jua.Segala kenangan indah,akan hilang.

"Semua orang yg hidup atas muka bumi ini,akan mati Jung Yerin.Begitu juga dengan keluarga kamu,sahabat kamu dan boyfriend kamu..Akan mati.Tiada siapa yg boleh melawan kehendak Ilahi.."

••••••••••••••••••••••••••••

_TBC_

Macam mana dengan chapter 1 ni?Best tak?Btw kalau rajin tu,Vote okay.Author tak paksa pun.Kalau korang rasa nak vote,Vote jer..

Sorry kalau chap. 1 ni ada kekurangan..

Heart Of My Lover..Where stories live. Discover now