Die ene minuut was de meest beangstigende minuut van mijn leven. Om me heen schreeuwden mensen, huilden kinderen, lagen hopen dode lichamen op de grond en hoorde ik het gegil van moeders die hun kind verloren waren. Het was allemaal zo snel gegaan; Het gerommel van de grond, de plotselinge knallen om ons heen en de deuren die open werden gebroken. In een volgend moment lag mama voor me levenloos op de grond. Papa en oom Mikael schreeuwden naar Hakim dat hij met mij en mijn zusje moest vluchten en moest weg zien te komen uit Aleppo. Hakim sleurde Soraya en mij mee en ik verzette me hevig, want ik wilde papa niet achterlaten.
Mijn wil om papa te beschermen heeft Hakim het leven gekost. We hoorden akelig geschreeuw vanuit ons huis komen en in trok me los uit Hakims greep. Ik rende zon snel mogelijk naar huis, maar toen ik daar aankwam, zag ik papa en oom Mikael daar bebloed op de grond liggen. Ik rende naar ze toe, maar ik zag dat ik niks meer kon doen. Papa drukte me iets in mijn hand en wilde nog iets zeggen, maar toen klonk er achter mij een bloedstollende kreet, die onmiskenbaar van Hakim was. Hij had Soraya in de bosjes gedrukt en was op weg naar mij om me in veiligheid te brengen, maar de terroristen hadden hem gezien en hadden hem voordat ik het wist door zijn hoofd geschoten.
Nu was het mijn taak om mij en mijn zusje veilig te stellen. Ik liep heel voorzichtig naar buiten via de achteruitgang. En daar zag Soraya zitten, huilend met haar knuffel tegen zich aan, helemaal in trance. Ik moest bij haar zien te komen zonder door de terroristen gezien te worden. De terroristen waren net bezig andere huizen binnen te vallen en letten niet meer op ons huis, dus ik greep mijn kans en rende op mijn hardst naar Soraya toe, greep haar en rende, rende, rende, tot ik niet meer kon.
*Dit was dan deel 1, het proloog. Ik hoop dat jullie het wat vonden! Even een ding: Dit boek is niet gebaseerd op de oorlog in Syrië en laat dus ook niet zien wie de goede kant is en wie de slechte kant is vanuit mijn opzicht. Ik laat alleen zien wie voor de karakters in het boek de goede of slechte kant is. Bedankt voor het lezen en ik weet niet wanneer het volgende deel komt, maar ik hoop aankomende week! Xxx Beau*
JE LEEST
Als Het Einde Komt
Mystery / ThrillerWat als het einde komt? Zou je bang zijn? Zou je huilen? Zou je je bij je geliefde in de armen storten? Als het einde komt...