Aveam 16 ani abia impliniti cand am trecut prima data granita Spaniei. De fapt, nu imi amintesc momentul exact in care am iesit din Franta, cred ca dormeam. Fusese un drum extenuant, cu intamplari care depaseau tot ce putea concepe imaginatia mea pana atunci. Nici nu stiu de unde sa incep. De la gagica blonda si proasta (ce cacat de pleonasm) care isi luase teapa la alba-neagra fix cand ieseam din Romania? De la faptul ca soferii erau mana in mana cu tiganii care ii luasera aleia banii cu japca? De la aceeasi soferi care o facusera pe aia posta tot drumul pana in Spania pentru tigari si cafea? De la gaborul care statea pe scaunul de langa mine si care nu intervenise deloc cand aia era jefuita in fata noastra? Habar nu am. Tin minte ca rasuflam oarecum usurat ca am ajuns in Spania. Era undeva pe la amiaza, drumul era drept in fata noastra, aproape ma simteam ca intr-un film american cand se urca eroul intr-un autobuz d-ala cretin si strabate desertul. Atentia mi-a fost atrasa de ce se intampla dincolo de gardul soselei, langa padure. Un cuplu isi explora sexualitatea in aer liber. Ea era intinsa pe spate, pe capota din fata a masinii, cu picioarele ridicate, iar el o futea cu pantalonii in vine, tinand-o de sani. Brusc m-am simtit ca in Romania. Totul era schimbat, de o noutate infricosatoare si extrem de fucked-up in acelasi timp. Seara urma sa dorm intr-un pat dupa 3 zile de strabatut Europa in zig-zag.Iesisem clandestin din tara, cu doar 45 de euro la mine. Credeam ca viata mea doar a inceput, fara sa-mi dau seama ca, de fapt, doar a inceput sa se duca dracului.
Decartasem la iesire din Romania 25 de euro, 20 drept multumire soferului care ma ajuta sa ies din tara neinsotit si 5 la cheta comuna pentru a evita controlul bagajelor. E ceva obisnuit, sau era. Doar doua-trei voci slabe au murmurat impotriva chetei, insa au contribuit si ei. Pana si gaborul care imi era vecin de scaun. Asadar plecasem sa cuceresc Spania cu 20 de euro si inocenta taranului care nu isi parasise satul natal pana atunci. I-am cheltuit pe sandvisuri si suc in parcarile din Austria, Italia si Franta. Si nici macar nu au fost multe sandvisuri. Un euro m-a costat doar sa ma pis in Austria. Un coleg de calatorie s-a pisat frumos langa un alt autocar in parcare, ii trebuia euro ala pentru inca o bere.
Realitatea in care traiam atunci era banala. Terminasem clasa a 10a, nu mai luasem premiul I pentru a doua oara in viata mea, tata era suparat, profesorii erau dezamagiti, eram sarac si timid. Noroc ca ma chemase matusi-mea sa petrec vacanta de vara la ea, la dracu-n praznic, ocazie sa imi satisfac visurile de explorator pe care le aveam cand citeam Fram ursul polar la lumina lumanarii si ma vedeam Magellan, Amundsen sau Bartolomeu Diaz. Evident, astea sunt referinte care la vremea respectiva incepeau sa paleasca. Citisem aproape tot ce puteam citi de la biblioteca din sat, incepusem deja sa ma plictisesc. Ma atragea tehnologia si imi satisfaceam curiozitatea citind fiecare review care-mi pica in mana. Telefoane mobile, automobile, ceasuri si gadgeturi. Stiam cate ceva despre fiecare fara sa fi cumparat vreun exemplar vreodata. Avusesem un telefon primit de la matusi-mea si il pierdusem din buzunar. Eram cam prostovan.
In primele zile in Spania unchi-miu mi-a dat telefonul lui. Aveam si acces la internet, ma jucam un rahat de MMO fara interfata grafica, un simulator politico-economic al statelor lumii. Nu stiu cum dracu am nimerit niste rezultate la pariurile interne de acolo si am avut bani sa imi deschid o farmacie destul de repede, ajungand astfel sa sprijin mercenari spanioli intr-un razboi romano-maghiar. Ma simteam important in zona aia obscura de online. Am incercat chiar si sa ma duc la razboi alaturi de aia pe care ii sprijineam, insa mi-am luat-o grav de coaja de la un bozgor si m-am linistit. Era mai sigur sa raman ala din spatele frontului. Vai de pula mea, ma plictiseam la cote maxime. Matusi-mea il mintise pe tata ca mi-a gasit de munca, altfel nu primeam aprobarea sa plec din tara. Ma lua din cand in cand cu ea la locul ei de munca, ma invatase cate ceva pe acolo, insa imi era greu sa ma inteleg cu oamenii, mai ales cu jegurile de romani care imi vorbeau in spaniola doar ca sa rada de mine. In restul timpului stateam acasa, spalam vase, duceam Romania pe culmi nebanuite ale civilizatiei in rahatul ala de MMO si stateam pe hi5. Uneori ma plictiseam si mixam manele cu rap in virtual DJ. Aveam piscina in curte, dar nu stiu sa inot si nu am voie sa stau la soare, asa ca nu-mi petreceam prea mult timp in apa.
In weekenduri veneau mai multi romani din zona la noi si petreceau „romaneste", adica faceau gratar si se imbatau ca porcii. Nu bausem alcool pana atunci. Intr-unul din primele weekenduri, la masa cu toata gasca de romani din zona am fost surprins band suc.
- Zici ca esti fata, ba Ionute! Futu-i!
Am luat un pahar si mi-am pus bere. Nu prea mi-a placut gustul ala amarui infect si acidul care-ti iese pe nas daca nu esti atent. M-am strambat insa am terminat tot paharul sub privirile aprobatoare ale comesenilor. Spre seara m-au rugat sa le fac niste cubata, pentru ca lor le era lene. Am pus whiskey si cola in pahare. Mi-am pus si mie unu.
- Ba, chiar e tare. Nu te joci, Ionute, ai sangele lu tac-tu in vene.
M-am ametit si am adormit.
Aveam 55 de kilograme cand plecasem din tara. Incepusem sa ma ingras in 3-4 saptamani de stat in Spania si frecat menta. O singura zi am muncit pe bune, cand m-am dus la curatat o hala dezafectata cu inca 3 persoane. Am muncit 4 ore si am primit 40 de euro. Era bine. In una din zile m-am dus la pacanele cu unchi-miu. Mi-a dat el un euro, a setat aparatul ala pe cea mai mica miza si mi-a zis sa joc. Am scos 80 de euro dupa cateva maini. Eram incantat. Ce usor se fac banii in Spania, sa moara mama! M-am mai dus ulterior cu o amica sa bem o cafea in sat si am jucat iar, amandoi de data asta. Banii erau ai ei, eu spuneam cand sa scoata. Dupa o juma de ora scosesem 100 de euro. Chiar eram pe val.
Intr-una din zile ne-am dus cu totii in cel mai apropiat oras si am ajuns intr-un cazino. Imi dadusera 20 de euro, sa ma joc. I-am pierdut pe toti la ruleta, apoi am scos si cei 40 de euro castigati la curatenie si i-am pierdut la un joc cu niste magari. Baga-mi-as pula!