03

855 21 4
                                    

POV Shawn

Met een brede lach loop ik zwaaiend het podium af. Deze avond was geweldig. Het publiek zong heel goed mee en ik heb echt een goede tijd gehad. Ik moet alleen toegeven dat ik mijn gedachten er niet altijd even goed bij kon houden. Ik dacht aan het meisje van Instagram. Eva. Eén keer vergat ik zelfs eventjes de tekst daardoor. Maar daarvoor heb ik onderhand wel een manier gevonden om het niet zo duidelijk te laten lijken. Als ik mijn tekst vergeet stap ik even naar achter met de microfoon naar het publiek gericht en roep ik keihard "Sing!". Dan herinnert het publiek me er aan wat de tekst was. Dus ik hoop dat zo niemand het doorhad. Als ik het podium af loop, krijg ik een klopje op mijn schouder van Andrew, mijn manager. Niet kort daarna springt Aaliyah me om mijn nek. "Goed gedaan, Shawn" glimlacht ze. "Thanks, zusje" glimlach ik terug. Het is altijd leuk als mijn familie er is. Ze zijn er natuurlijk niet altijd, dus als ze komen is het toch wel elke keer speciaal. Zeker omdat ik nu sinds kort op mezelf woon, zie ik ze nóg minder dan eerst. "Was het leuk?" vraagt mijn vader aan me. Ik knik met een grote glimlach. "Altijd". Mijn moeder geeft me een kus op mijn wang. "Ik ben zo trots op je" zegt ze. Typisch zo'n opmerking van je moeder. Ik lach omdat ze dat eigenlijk elke keer zegt na een optreden. 

Ongeveer een uur na het optreden ben ik weer in een nieuwe hotelkamer terecht gekomen. Gewoon een hotelkamer, niets bijzonders. Ik trek mijn schoenen uit en test het bed uit door mezelf erop te laten vallen. Lekker zacht, maar niet té. Dan haal ik mijn mobiel te voorschijn. Ik glimlach wanneer ik aan Eva denk. Ze lijkt me oprecht een leuk persoon. Snel typ ik een bericht. Hopelijk antwoordt ze snel.

POV Eva

S: Hi Eva! Ik ben terug. Deze avond was weer geweldig!
E: Dat is fijn om te horen dat je zo veel plezier hebt in je werk :)
S: Natuurlijk, muziek maken is wat ik het liefste doe.

S: Wat was je eigenlijk aan het doen?
E: Ik was gewoon wat muziek aan het luisteren.
S: Wat voor muziek? :)

E: Ik luister echt van alles. Van pop tot R&B. Alleen ben ik geen fan van House.
S: Nee ik ook niet :P
S: Hoe was je dag?

E: Het eerste wat in me op komt is 'raar' haha. Het is gewoon een beetje raar dat ik je zo ineens heb ontmoet. Maar aan de andere kant begint het ook bijna natuurlijk aan te voelen. Ik kan het niet uitleggen.
S: Haha, ik ben ook blij dat ik jou gevonden heb.

S: Het zou alleen veel leuker zijn als we met elkaar konden praten zonder toetsenbord.
E: Helemaal mee eens. Alleen gaat afspreken een beetje lastig.
S: Misschien niet
E: Hoe bedoel je?
S: Volgende week begint de Illuminate Tour in Europa... dus ook in Nederland
E: Oh my god, echt? Dat is toevallig!
S: Haha echt waar. Dus misschien kunnen we dan iets regelen.
E: Dat zou echt zo leuk zijn!
S: Als het nog wat dichterbij komt, spreken we dan wel iets af, oké? Nu weten we nog niet hoe het gaat lopen.
E: Snap ik, is goed.
E: Ben je niet moe, trouwens?
S: Jawel, eigenlijk zou ik dan moeten gaan slapen.
E: Je hebt morgen weer een drukke dag.
S: Ik weet het, maar het is zo gezellig om met je te praten.
E: Doe nou maar verstandig ;)
S: Oké... Maar heb je Snapchat?
E: Ja, mijn naam is [username].
S: Momentje, ik zal je toevoegen.

Niet lang nadat hij me het bericht had gestuurd, krijg ik een melding dat ik toe ben gevoegd door hem. Daarna krijg ik weer een melding. 'Je hebt een snap ontvangen van shawnmendes1'. Ik glimlach breed wanneer ik zijn foto open.

 Ik glimlach breed wanneer ik zijn foto open

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

In de chat van Snapchat ga ik verder.

E: Ahw, slaap lekker :)
S: Jij ook, slaap lekker x

Stiekem hoopte ik dat we nog verder zouden chatten, maar ik snap het wel; hij is moe. Hij heeft ook zijn slaap nodig. Ik stel een wekker in, zet mijn mobiel op 'niet storen' en leg hem aan de kant. Ik denk nog even aan Shawn, maar dan val ik ook vrij snel in slaap.

-----

Ik zou echt me echt de meest lucky persoon op de wereld voelen als ik persoonlijk zo'n snap van hem krijg. Die foto is gewoon zo cute slkdjfaiodfaafhal!

We komen steeds dichterbij de ontmoeting lalalala. Are you exited? Well, I am!

"Who's this?" - Shawn Mendes Dutch FanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu