Hoofdstuk 37: Stinkende gevoelens..Music: Muse - Mercy
Na nog geen minuut daar hebben gezeten was Roderick al snurkend en al in slaap gevallen.
Ik stap voorzichtig uit bed en loop de slaapkamer uit, en nu wegwezen hier! Ik loop naar de woonkamer toe en struikel, waardoor ik hard op de grond val, over iets heen.
"Verdommen!" Mompel ik binnensmonds. Ik sta op en kijk wat het is. Een boekje. Het ligt open en is vol geschreven met het handschrift van Roderick. Ik blader door het boekje heen, is dit zijn dagboek?! In al mijn nieuwsgierigheid begin ik te lezen;
Hallo Teo, (22 April. 2017)
Ik heb het verpest. Ik heb alles verpest! Ze mag me niet meer ik weet het zeker. Ik weet dat het zielig van mij was om met Liselotte te nemen alleen om haar jaloers te maken.
God, ik wou dat ik haar alles uit kon leggen Teo. Als hiernaast zou jij het wel voor mijn oplossen. Maar nu moet ik het helemaal zelf doen. Twee dagen nadat ik en Amber ruzie hadden zag ik haar op het feest waar ik met jou vriendin naar toe ben gegaan. Ze mist je zo Teo. Ik wou haar opfleuren en samen met haar feesten, even alles vergeten.
Ik wou het haar zeggen Teo toen ze bij Julian in de auto stapte maar ik kon niet, dus ik zei dat het een van mijn vriendinnen was. Hoe dom kon ik zijn?! Nog geen twee dagen geleden had ze van mijn vader gehoord dat ik een player was. Misschien vroeger Teo. Dat weet jij nog wel. Maar toen ik haar ontmoeten god. Ze zit de hele dag in mijn hoofd. Ik zie haar mooie glimlach op haar gezicht en haar roze wangetjes als ik haar net een compliment geef. Ik ben fucking verliefd op haar.
Ik ben fucking verliefd op Amber Hoekstraat!
Teo, ik weet niet hoe ik het met haar goed moet maken. Ik weet het gewoon niet.
-Je broer, Roderick.
---
Hee Teo, (18 maart. 2017.)
Ik heb een meisje ontmoet, ja je hoort het goed. Ik Roderick Leslie jou broer heeft iemand ontmoet. God ze is geweldig, grappig en heel klunzig. Je moest eens weten hoe schattig ze is als ze weer valt en ik haar moet opvangen.
Ik weet niet wat het is Teo maar ik denk dat ik haar leuk ga vinden, als je haar een kon zien. God. Oké ik klink nu echt als een vreselijke pedofiel vind je niet? Haha
Ik weet niet wat het is man. Ik weet nog toen jij tegen Lisa zei dat je haar leuk vond. Toen zei ze in vol blijheid: "Gekkie ik ben al weken verliefd op je! Dat je dat niet kon zien!"
En toen zei jij natuurlijk: "Liefde maakt mij blind." En toen kon ik jullie wel een vastgeplakt koppel noemen. Dat waren mooie jaren. Ik daartegen was vreselijk. Ik noem me geen badboy want dat ben ik zeker niet. Maar ik neukte er wel op los. Maar elke keer als ik naar Amber kijk eh Teo. Dan zie ik mijn hele toekomst met haar voor mij.
En god ik wou zo graag dat ze wist wat ik voor haar voelde.
-Roderick, je broer.
Ik wou doorlezen. Alles! Zijn hele leven maar ik wist dat dat gewoon te erg zou zijn. Een dagboek in gemaakt voor jou privé leven, dat pak ik niet van hem af. En ik en Roderick zijn geen vrienden meer dus ik heb hier niks meer te zoeken.
JE LEEST
A little bit of love in a lonely story
RomanceIedereen ontmoet wel een jongen of een meisje, toch? Nou dat zeggen ze dus, alsof iedereen een soulmate heeft zoals ze zo mooi zeggen in al die boeken en films, elke potje past wel op een deksel toch? Nou niet dus. In deze achttien jaar dat ik al l...