There are two kinds of people in this world. - Those who steal and those who are stolen from.
~Ciel Phantomhive
Znáte to, všichni máme občas takové ty blbé dny, někdy dokonce celé období kompletně na nic. - Prostě nám tak shoří celý dům, při čemž zemřou naši rodiče, nás zajme nějaká sekta, která nás chce zabít, a nám tedy nezbývá nic jiného než uzavřít smlouvu s démonem, aby nás odsud dostal a pomohl nám vykonat pomstu na těch, již nám ublížili.
JENOMŽE do toho musíme řešit různé problémy, které přidávají vrásky královně Anglie - Viktorii, do toho nás otravuje snoubenka posedlá roztomilými věcmi, dva mírně praštění Indové, smrťáci, druhý šlechtic s dalším démonem, anděl a jiná děsivá individua, kvůli kterým si ani na moment nemůžeme vydechnout.
A ke všemu moc dobře víme, že až tohle všechno skončí, tak nás nečeká šťastná budoucnost, nýbrž zhltnutí naší duše démonem...
Říkáte, že se vám to nikdy nestalo?
Tak to vítejte v životě Ciela Phantomhivea!
Příběh se odehrává v druhé polovině devatenáctého století (přesněji v letech 1888 - 1889) a vypráví o mladém hraběti Cieli Phantomhiveovi, přezdívanému též ,,Královnin hlídací pes", a jeho démonickém sluhovi Sebastianovi, kteří mají za úkol starat se o všechny špatné jevy, individua a věci, jež dělají starosti královně Viktorii a Scotland Yard je není schopen vyřešit.
Ve volném čase se Ciel snaží vypátrat ty, kdo ublížili jeho rodině, a chce, aby zažili stejné ponížení a utrpení, jakým si musel projít on.
Ne vždycky ale stojí proti obyčejným lidem a nejednou mu jde o život...
Počet epizod:
1. série - 24 + 1 OVA
2. série - 12 + 6 OVA
3. série (Book of Circus) - 10 + 2 OVA - Book of Murder (délka jedné epizody cca 60 minut)
+ Čeká se na film Book of Atlantic
Žánr: Historical fiction, black comedy, dark fantasy, psychological thriller
Klady a zápory:
+ příběh je v některých místech smutný (pravidelně brečím na konci série), ale zároveň umí pobavit (hlavně teda OVA u první a druhé série)
+ naprosto úžasné a chytlavé openingy (Monochrome No Kiss, kterou jsem přidala k téhle kapitole se mi líbí asi nejvíc)
+ anime si skvěle hraje s historií a vytváří nové teorie k různým událostem a zároveň se snaží, aby všechno sedělo a bylo historicky co nejpřesnější
+ příběh je vážně dobře vymyšlen a i ve třetí sérii se dokáže objevit něco, co vás překvapí, nebo vám nějak obohatí minulost postavy
+ díky nadpřirozeným bytostem je příběh ještě zajímavější a poutavější
+ jelikož to mělo být původně yaoi, zůstalo zde pár takových hezkých narážek a situací, které si shippeři mohou vyložit po svém -> Takže zde se dá snad opravdu shipovat skoro všechno se vším
+ k tomuhle anime existují muzikály, jež vypráví příběhy navíc a jsou prokládány chytlavými písničkami
Akorát teď mám tak trochu problém... Nejsem schopná najít žádný zápor. xDDD
Napadlo mě zmínit, že druhá polovina první série už není podle mangy, takže si žije vlastním životem, jenže ty epizody jsou fajn a navíc podporují mé OTP. (Undergrell!!! *ultra fangirling*)
Druhá série taky v manze neexistuje, ale má něco do sebe, takže ji taky nemůžu počítat jako zápor.
Hmmm... Démoničtí sluhové jsou možná až moc dokonalí, ale přiznejme si to. - Všichni je zbožňujeme a kdybychom mohli, tak si je vezmeme domů.
- možná by se snad za jediný zápor dalo považovat, že pokud člověk nečetl mangu, může být pro něj trochu matoucí, jak si má chronologicky seřadit série, jelikož takhle po sobě by to jít nemohlo - Ale když si přečtete mangu (Jež je jen tak mimochodem naprosto úžasná.), hned je vám všechno jasnější.
Proč je tohle anime ,,pro děti"?
Dlouho jsem váhala, jestli jej mám sem vůbec zařadit, ale nakonec, poté, co jsem si pročetla několik internetových článků a diskusí, jsem se definitivně rozhodla, že sem Kuroshitsuji zařadím.
Proč?
Když pomineme všechny dvojsmyslné yaoi narážky a situace, které by se dětičkám taky asi neměly dostat do rukou (Pokud z nich tedy už od mala nechceme vychovávat yaoistky a yaoisty.), zůstane nám vcelku temný příběh plný vražd, násilí, zrady a ostatních špatných lidským vlastností. (Ostatně, jak už to bylo zmíněno v úvodním citátu.)
Co jsem se dočetla, spousta lidí řadí tohle anime do těch ,,dark" hlavně kvůli Book of Circus a Book of Murder a já teda musím uznat, že tyhle jsou proti první a druhé sérii opravdu temnější.
Nesmím opomenout, že jedna žena (Ano, je asi o dva roky starší jak já, ale pro mě už je to ženská.) prohlásila, že tohle anime popisuje démony a podobné jevy až v moc pozitivním světle, tudíž by si to mladší děti mohly špatně vyložit co se okultismu a dalších věcí s ním spjatých týče.
Navíc, když se nad tím tak zamyslím, tohle anime dokonale popisuje špatné lidské vlastnosti i chování a ukazuje takovou tu temnou stránku společnosti. - Což děti v tomhle anime asi moc neuvidí a přijdou o takové to další sdělení za příběhem.
Názor dalšího otaku:
K téhle kapitole se nyní vyjádří osoba jménem Toby, jinak též známý jako můj boyfriend, my reason to live, my sunshine, my future husbando- Eh, tohle jste jakože neslyšeli (respektive nečetli)... Chtěla jsem říct známý též jako gore-whore.
Takže já už mlčím a přenechávám prostor Tobymu...
Takže Kuroshitsuji.
Pro mě totální srdcovka, jedno z mých prvních anime...
Musím říct, že souhlasím s naprosto vším, co už tu bylo zmíněno, včetně toho, že na tomhle anime se vlastně nedá najít pořádný zápor... (Možná tak to, že je to naprostá závislost, hehe.)Všechny postavy mají něco do sebe. A já snad ani nenašel jedinou v celém anime, kterou bych přímo nenáviděl, protože buď jsem zpětně došel k závěru, že vlastně není zase tak špatná, nebo se ke konci ukázalo něco z její minulosti, což mne jako správné citlivce zase donutilo změnit názor.
Už mě tak nějak nenapadá, co dodat, protože jak jsem předtím napsal; všechno už tu bylo víceméně zmíněno~ :D
Ty úžasné scénky, které potěší každého shippera, to, že si u každé série pobrečíte a zároveň se zasmějete...
Já tohle anime prostě doporučuji, kudy chodím~
Tak to by bylo pro dnešek asi všechno. (Uff, to byste ani nevěřili, kolik dá práce to sepsat, aniž byste vyzradili něco podstatného z příběhu. xD) Takže prozatím se s vámi loučím a uvidíme se u další kapitoly.
ČTEŠ
Anime je prý pro děti
Non-FictionNevím jak vy, ale u mě se to má tak, že čím více propadám kouzlu anime, tím víc mě rozčiluje prohlášení: ,,Už zase čumíš na ty čínské pohádky pro děti?" Tak jo, hluboký nádech a výdech. Přeskočíme ono slovíčko ,,čínské" a raději se budeme věnovat to...