"Du vet vem"

123 3 2
                                    

Jag vaknar upp i en skåpbil och mittemot mig sitter en av männen. VILKA ÄR NI?! fick jag ur mig i panik.

Dom sa att dom var här för att hjälpa mig, och att jag hade något speciellt? Mannen berättade att alla sagor jag har hört om magi, trollkarlar och häxor är sant. Sedan sa dom att jag har ärvt min förmåga av troligen min mormor som var väldigt mäktig tydligen.

- vad för förmåga frågar jag mannen.

-har inte dina föräldrar berättat för dig?

-berättat vad!!!

-du har en speciell förmåga

-vad för förmåga

-du är en häxa/trollkarl

-va är jag en häxa utbrast jag!

-ja din mormor var också det så du har ärvt det av henne

Jag fråga mannen om mina föräldrar viste att jag hade denna förmåga. Och han sa att dom viste det. Jag blev jätte förvirrad men mannen fortsatte att prata.

-Varför kidnappade ni mig? Frågade jag

-för att din mamma och pappa hattade att du hade fötts med denna förmåga och dom ville inte ha en dotter som va en häxa/trollkarl så när du fyllde 13 så skulle vi hämta dig till en trollkarls skola för alla trollkarlar/häxor går där. men dina föräldrar rymde och tog dig med sig dom ville inte att du skulle få reda på din förmåga. Så dom gömde den ifrån dig. Men när du skulle fylla 15 så skulle dina föredrar resa iväg med dig igen. Men Dumbeldor hittade dig och skickade iväg oss för att hämta dig. Och här är du nu. Sa han

-vem är dumbeldor fråga jag

-det är rektorn på Hogwarst skolan för magiker. Han är väldigt mäktig och väldigt snäll sa han

-men mina föräldrar vet ju inte att jag är här

-Dumbeldor har skrivit ett brev till dom så dem förstår.

-okej men skolan, ska jag börja där?

-ja det ska du direkt imorgon för då är lovet slut och alla elever kommer tillbaka.

-okej men jag har inga saker

-det fixar hagrid och du när vi kommer fram. Han är en snäll man, nära vän till Dumbeldor

-okej en fråga hur gamal är man första året?

-man är femton precis som du eller ja snart som du. Och man går ur skolan när man är 17. Så det är inte bara du som är nervös där imorgon. Du kommer få massa nya kompisar.

-okej vad bra

- just det jag glömde säga en sak. Alla magiker får ett tatuering som ett armband det får dom dagen då dom fyller 15. Man tatuerar inte in det det bara "kommer upp". Alla tjejer har ett lila färgad tatuering och killarna har en blå tatuering. Medans alla vuxna har silver och guld. Och eftersom man börjar i skolan när man är 15 så kommer alla elever ha det imorgon. Men du får den om en vecka så du behöver inte vara orolig. Sa han

-okej men gör det ont? Fråga jag

-nej det bara dyker upp runt handleden

-bra. Men varför får med en sån tatuering.

-igentligen så är jag inte så säker, men vad jag vet så är det för att visa att man är en trollkarl/häxa. För här fins det barn men inte så många som inte har någon magisk förmåga så då får inte dom en tatuering.

-okej.

Efter en stund stannar bilen och vi går ut. Och bilen hade stannat framför två träd utanför ett stort hus. Då möter vi en jätte lång tjock man med svart skägg.

-Hej mitt namn är hagrid du måste vara Emma.

-ja det är jag

-bra då ska vi åka till dragongränden och fixa lite saker till dig

-okej då

Hagrid berätta att vi skulle gå emellan dom två träden. Och sen va vi vid ett ställe som kallas dragongränden. Det var som en lång gata med massa affärer.

-så Emma nu ska vi ta ut dina pengar. Vid en stor alfbank

-men jag har inga pengar här sa Emma

-jodå det har du

Senare vid alfbanken vi stod vid valv 213. Och alfen öppnade det.

-Herreguuud sa jag

-japp dina pengar från din egna mormor

-men varför han mormor gett mig dom?

-jo för att en dag innan din mormor dog så såg hon i dina ögon att du hade fått samma förmåga som henne så hon gav dig alla sina pengar så du skulle klara dig bra.

-men vart fick hon så mycket pengar ifrån? (Lixom guldet var ju högt staplat och låg i stora högar)

-jo din mormor (Louise mitch) var väldigt väldigt mäktig

-just det mannen i bilen berättade det

Jag och hagrid hade fixa pengar så nu skulle vi fixa skol saker. När vi kom in i kläder affären så sa hagrid " jag ska ficka skol kläder till Emma"

-Emma? Som i Emma Mitch Sa mannen i kassan och kollade konstigt på mig.

-"Ja" sa hagrid.

-Gud vad lik du är din mormor Emma sa han.

-Känner du henne du henne frågade jag?

-Ja Gud ja alla gör det.

När vi hade köpt kläder så gick vi vidare till en anan affär. När vi kom in där så såg jag massa ugglor katter och möss. Då berättade hagrid att alla elever har ett djur. Men det är viktigt att djuret väljer ägaren sa hagrid. Vi gick fram till alla djuren men ingen "valde" mig. Jag blev lite ledsen men hagrid sa att eftersom jag inte var 15 så var det nog det. Vi gick vidare till nästa affär och det va en trollstavsaffär.

-okej du kan väll gå in här Emma så ska jag bara springa ett ärende sa hagrid.

-okej, jag gick in och sa att jag skulle ha en trollstav.

-åh vad kul då har du kommit alldeles rätt sa mannen vid kassan. Förresten mitt namn är Jonathan. Så vad heter du?

-mitt namn är Emma Mitch

-åh så du är Louises barnbarn?

-japp det är jag

-okej men vänta här så ska jag hämta några trollstavar.

Efter att jag hade prövat alla trollstavar Jonathan hade tagit fram (trollstaven väljer ägare precis som djur) så kollade han fundersamt på mig. Men gick sedan fram till ett litet kassaskåp och öppnade det och tog fram en dammig låda. I den låg det en trollstav.

Pröva den hära sa han och gav den till mig. Jag svinga lite med trollstaven och jag började lysa.

-vad händer sa jag?

-den trollstaven valde dig. Det är inte möjligt

-vad är inte möjligt fråga jag?

-den trollstaven är den stollstaven som har ägts av "du vet vem" och sedan dödade din mormor när hon skulle döda "du vet vem".

-va jag blev helt shockad denna trollstav hade dödat min mormor. Och nu var den min? Vem är "du vet vem" frågade jag

-hanns riktiga namn är Voldemort men vi nämner inte det för att han va så ondskefull. Men han har försvunnit och har inte varit här på 14 år. Den trollstaven är den kraftfullaste i hela universum sa Jonathan.

-(det namnet kände jag igen tänkte jag). men varför ska jag ha den trollstaven frågade jag.

-du kommer göra stora saker i ditt liv unga dam sa han.

Sen kom hagrid in och sa att det var dags att åka till Hogwarst.

Emma Mitch "that girl"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن