Hogwarts

80 2 0
                                    

När jag och hagrid kom fram till Hogwart så sa han att jag skulle följa en hus Alf till sjuk avdelningen så skulle jag så sova där över natten.

Nästa morgon vaknade jag tidigt hus alfen kom in till mig och sa att jag skulle gå ner, och ta med mina grejer. När jag kommer ner så säger en lärare (tror jag att det va iallafall) att jag skulle gå ut och ställa mig hos dom andra eleverna. Jag var helt förvirrad dom andra eleverna? Men när jag öppnade den stora porten lite så förstod jag. Jag gick ner för trappan och ställde mig vid två killar.

-hej sa den ena mitt namn är Sam

-mitt namn är Jack

-hej sa jag och sa att mitt namn är Emma men kalla mig Em

-okej varför kom du ut från den stora porten frågade Jack

-jo jag kom hit igår svara jag

-jaha

Sam var ganska lång muskulös och brunt hår och gröna ögon riktigt snygg och Jack var också muskulös han hade blont hår och blåa ögon också snygg. Vi tog och pratade och hade kul. Det va nästan som vi hade känt varandra hela livet. Sen kom en man ut från de stora portarna. Jag antog att det va Dumbeldor han var lång med långt vitt skägg. Han hälsade oss välkomna och sa sedan att vi skulle gå in i den stora salen. När vi kom in i den stora salen satt det redan massa barn vid tre långa bord (då menar jag riktigt lång). En lärare sa att alla vi första årselever skulle ställa sig längst fram.

Välkomna mina barn sa läraren mitt namn är joveéna nu ska ni få delas in i elev hem. När jag ropar upp ditt namn kommer du och sätter dig på stolen. Så ska jag sätta en hatt på ditt huvud.

Vilket elevhem vill ni hamna i frågade jag Sam och Jack. Jag vill hamna i gryffindor sa Sam och med sa Jack. Okej svara jag.

Joveéna ropade upp Sam och satte hatten på hanns huvud så ropade den GRYFFINDOR. Sedan ropade hon upp Jack. Och hatten skrek GRYFFINDOR. Då sa joveéna Emma Mitch. Jag hörde alla barnen småprata. Men jag gick upp och satte mig på stolen och tänkte "snälla gryffindor snälla gryffindor" då sa hatten du var en svår en men du värkar vilja komma i gryffindor. Sen skrek hatten GRYFFINDOR. Jag blev jätte lättad och gick och satte mig hos Sam och Jack.

Emma Mitch "that girl"Where stories live. Discover now